Jumaat, 9 Disember 2011

jejalan ke negeri hang jebat

.
kembali memblogkan diri ... kali ni citer pasal citer jejalan plak ... citer jejalan yang tak dirancang ... hahahha ianya berlaku last saturday .. heheheh balik jer dari kerja ... mula mula hanya dengan sembang sembang najis ngan si Khai ...

tapi memandangkan time tu apa mimpi ntah ada benda yang memanggil manggil untuk aku gi ke jalan hang jebat ... tu yang aku decide ON jah ... apa yang ada kat jalan hang jebat ... ker lorong hang jebat ... :-?

so around kul berapa aku tak ingat terus jer gerak ke melaka ... time onthe way boleh plakk stuck jammed kat area Nilai ... memang tak bleh blahh cuti jer area situ jammed .. ntah lahh aku pun tak paham sebab after jer RNR ok jer balik choiii sangat ... :P

ke melaka tu aku susur keluar dari Simpang Ampat ... sajhe jer tak nak susur keluar dari Ayer Keroh ... ntah time on the way nak ke bandar hilir tu ... ngan slumber nyer aku duk lalu pekan Durian Tunggal hahahha ... memang betul betul jejalan tak dirancang ... nak lalu aku lalu jer ... hahahah :D

finally around kul 6 lebih gak baru sampai kat area bandar hilir ... decide park jer kereta then jalan kaki jer ... so bila dah park kereta aku terus jalan menuju ke Jonker Street ... and finally aku jumpa ni hahahaha macam apa jer nama jalan ni :-SS


time aku lalu sini tiba tiba aku terpikir ... lorrr area sini ke Makam Hang Jebat ... serius ok ... sepanjang hidup aku ni belum lagi aku gi usha Makam Hang Jebat ... tapi time belajar dulu aku pernah nengok member aku gi ... katanya pakcik beca yang bawa ... time tu kitorang ada presentation kat Melaka ... dan time tu lahh aku tak berapa sihat tu yang tup tup nampak gambar member member gi sana jer choiii :P

tapi hari tu aku tak gi pun ... coz ntah lahhh maybe ada benda lain yang memanggil manggil boleh ... :P hahaha nak tau apa dia ... ni hahhhh .... memanggil manggil untuk aku ke mari ...

wallawehhh ... unexpected rupanya Melaka pun ada HardRock wokkehhh ... benda ni pun aku tau lepas aku duk usha usha web HardRock ... lepas aku dah mula kemaruk membeli FM HardRock hahahhaha :D dan dengan tak semene mene nya kat sini sekali lagi aku beli FM yang harganya agak tinggi :-SS

kebetulan HardRock ni memang berdekatan ngan Jonker Walk ... so apa lagi kitorang pun jejalan kat situ ...

wallawehhh boleh plak aku jumpa bruno mars ... hahahha tak bleh blahhh gigih berjalan jalan dengan topi bagai ... lepas tu nampak kedai topi sentap ... hahahha matilahh aku kalau dia baca blog aku ni hahahha :P

jejalan dengan nengok nengok barang ... then finally kitorang pun fikir nak balik ... hahahhaa apa benda yang aku beli aku pun tak tau ... tapi dalam banyak banyak benda yang aku beli ni ha paling aku pelik awatlahh aku beli hahahah :-?
erkkk katanya boleh hilangkan stress ... benda ni dorang kata pengurut kepala ... dulu rasanya ada sekali tu orang yang gunting rambut aku guna benda ni untuk ke kepala aku ... tapi memang best tu yang aku duk tercari cari ... akhirnya jumpa gak ... :P

lepas tu kitorang terus jalan mencari makan malam ... ntah macam mana akhirnya sampai ke Pantai Klebang kitorang dibuatnya ... dan terus decide makan area situ ... bila dah kenyang apa lagi ... kitorang pun terus menuju pulang ke Kota Lumpur ...

so gitulahh kekdahnya ... tapi serius sekali sekala jejalan tanpa hala tuju dan tanpa dirancang menarik juga ... dan rupanya best gak jejalan jalan kaki di kota melaka rupanya ... maybe next time akan mai lagi ... so as usual stayTuned for next entry dari aku ok ;)

** time dalam perjalan di Pantai Klebang tiba tiba aku nampak ada simpang menuju ke Makam Hang Tuah .... biar benar :-SS

TakSangkaYer .. :-t
.

2 ulasan:

missgee berkata...

Zam,
Kirim salam ngan rambut ko ala2
Hang Jebat tue..
nampak hensem :)

KeMatZ berkata...

ala rambut tu telah hilang lahh gee ... telah dipotong ala ala potong sayur gitu ... sedihhhh :(

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin