Isnin, 26 Disember 2011

Ana Ikan Bakar Petai ....

.
kembali memblogkan diri ... kali ni aku nak sharing pasal makanan plak ... wallawehhh dah lama rasanya aku tak buat entry jejalan cari pasal ... ehhh salah jejalan cari makan ... :D so kali ni aku nak citer pasal Ana Ikan Bakar Petai .... ;)

bila citer pasal Ikan Bakar jer ... mesti kalian akan terpikir maybe kat Umbaik ker Serkam ker Alai ker or paling tidak pun Bagan Lalang mahupun Tanjung Harapan ... tapi bagi warga kota ... tak perlu gi jejauh pun ... dan jangan terburu buru yerrr ... kedai Ana Ikan Bakar Petai yang aku nak citer ni pun bukannya yang dekat Tanjung Lumpur Kuantan Pahang sana tu .... :-?

lorrr ... habis tu kat ner plak ni ... ok ntah apa mimpi one day tu member aku si Hadek ni ... gi tag aku ngan si Zie serta si Lolly pasal kedai Ana Ikan Bakar Petai ni ... yang terletak kat Bandar Baru Bangi jer ... so memandangkan tak lahh jauh dari kota lumpur ni so kitorang just katalahh set time nanti kita redah ... :P

so finally semalam last minutes called ... masing masing on ... aku yang baru jer balik dari membanting tulang [
dammmed cambodian sangat kan kerja di hari Natal choiii :( ] terus say OK pada si Zie yang malam tu kata dia ngan husband dia si Manoff ON ... Hadek tak yah cakap dia ni sentiasa ON ... cuma si Lolly jer yang tak dapat join coz ada hal lain ... :(

sampai jer kat kedai ni ... walaupun aku agak tersasar sampai ke MPI lahh sana ... ahhahaha nampak sangat dah berzaman aku tak bermain main di Bandar Baru Bangi ni ... tiba tiba teringat kisah kisah di tahun 1997 dulu kala ... wallawehhhhh opsss lari topic plak ... :P

so sampai jer kedai tu around 8.45 malam .. si Hadek, Manoff ngan Zie dah sampai ... tapi belum dapat meja lagi ... so kitorang pun tunggu lahhh turn nak dapat meja kosong amik ... kira kira 30minit gak lahh baru dapat ... sabarjerlahhhh kannnn :|

dah dapat meja untuk kitorang ... so aku ngan Manoff gi usha apa yang nak dimakan ... dammmed macam lahh aku ni expert sangat nak pilih ... si Manoff plak pun jenis hantam ajhe lahh labu ... so kitorang pun pura pura expert hahahah :D

so pilih punya pilih akhirnya ... settle ... kasi kan abang kedai tu untuk timbang dan bagi tahu nak suruh masak apa plak kan ... setelah selesai kitorang kembali semula ke meja ... then order air dan nasi putih untuk 4 orang makan ... serta plus one menu tambahan ... Sayur Kailan ... opsss ni si Zie ngan Manoff nyer menu yek ... iols ngan Hadek haruslahhh alergik ngan benda benda hijau ni :P

so time menunggu menu kami pun ... another kesabaran di dada diperlukan ... mahu juga lahhh around 30 minit plus plus ... baru dapat ... dan akhirnya terhidang ... nak tahu apa yang kami order ... ayokkk :-?

Bawal Masak Steam
[ memang stim habis lahhhh ]


Siakap Tiga Rasa
[ rasa masam manis masinnyer ok ]

Pari Bakar Petai
[menu wajib di sini bakar petai]

Sotong Goreng Tepung
[ cukup rasa ]

amik kau ... seperti aku bilang tadi ... tunggu meja around 30minit tunggu menu dimasak dah sedia untuk dihidangkan 30 minit ... tapi makan tak sampai 20 minit ok ... licin ... wallawehhh ni kebulur ker sedap ... hahahahhaha cam haram jadah statement aku ni .... :))

tapi apa apa pun kitorang berempat memang puas hati lahh dengan menu yang disediakan walaupun pada awalnya kami hampir hampir give up kerana lama kebenor menunggunyer ... tapi dengan kesabaran dan kegigihan kami ... finally berbaloii ... :)

so bila citer berbaloi ... harus ada kena mengena dengan price yang dikenakan pada kami kan ... so setelah selesai semua .... kitorang pun dah kenyang ... mata dah berat ... finally gi lahh bayor ... wallawehhhh harga dia memang berbaloi ok ... imagine untuk 4 orang makan dengan menu tadi tu ... hanya rm130 jahhh ... mean sorang around rm30++ lahh ...

ok what ... compare dengan other tempat yang agak jauh ... tup tup mau sampai ke hujung mana ntah lepas tu harga dammed ... if tak silap aku last time aku gi lepak pekena ikan bakar kat Tanjung Lumpur pun around rm90++ untuk 3 orang ... [
bukan Ana Ikan Bakar Petai yek ... lupa kedai apa ...kena check balik previous entry aku ... rasanya last year kot :-? ]

oklahh tu lahh ... tapi tulahh next time kalau mau mari sini ... haruslahhh kul 6 petang kena gigih dah sampai ... xpecially kalau bawa family ... serius ... ada time tu kesian gak nengok ada yang terpaksa pulang coz tak ada meja ok ... apa nak buat ... tak pun mohon jer lahh pihak kedai ni perbanyakkan lagi meja ... :)

rasanya ada lagi ruang nak letak meja tu ... betul tak ... parking kereta tu yang area dalam tu ... boleh jadikan ruangan makan ... coz parking tepi jalan pun tak ada hal ... kat balai bomba pun boleh parking ... memandai jer aku kan bagi suggestion bagai ... hahahah :D

apa apa pun if kalian mau try ... gi lahh kira ni recommended baik punya lahhhh hahahahah tapi tak tau gak selera masing masing kan ... ada orang maybe tidak sependapat aku ... kan kan kan .... :P

so gitulahh kekdahnya yer ... as usual stayTuned for next entry dari aku ok ;)

*
ni yang tiba tiba nak kembali aktif buat review pasal jejalan cari makan ni hehehehhe :D

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin