Ahad, 15 Mei 2011

sutera bidadari ....

.
sekali lagi aku memblogkan diri dengan entry pasal buku or novel yang aku baru saje selesai membacanya ... dan kali ni Novel dari penulis yang amat aku follow dan suka cara penulisan beliau iaitu Saudara Ramlee Awang Murshid .... first novel penulisan beliau yang aku baca ialah Mandatori dan bermula dari situ aku mula meminati penulisan beliau ... :)

time pesta buku baru baru ni ada beli 3 buah novel beliau ... dan salah satunya ialah sambungan novel novel bersiri beliau iaitu Sutera Bidadari ... :D

sebelum membaca novel ni ... seharusnya kita kena membaca novel sebelumnya iaitu Bagaikan Puteri, Cinta Sang Ratu, Hijab Sang Pencita dan Cinta Sufi terlebih dahulu ... kalau tidak pasti akan timbul persoalan demi persoalan ... heheheh dan dan jer aku ... ;))

pandangan terhadap Sutera Bidadari pada aku ... yang pada mulanya agak slow wahh dah macam movie plak ... serius pada 4 bab terawal memang bagi aku ala ala mengantuk membaca nyer sampai pernah aku terlelap ... hahahha tapi bila dah masuk bab pertengahan dan mula menceritakan kisah zaman abad 21 dan kisah Saifudin maka seronok plak aku membacannye ... :P

dan seperti biasalahh buku penulisan RAM memang sentiasa bertukar tukar zaman heheheh dan rasanya itulah style beliau ... dan dalam cerita ini sememangnya masih lagi ada tergantungnyer cerita nye ... dan maybe ada sequence seterusnya mungkin ... coz banyak lagi yang boleh diperkembangkan ... just pendapat aku lah ... :)

aku ada juga terbaca yang kononnya novel series ni akan difilemkan or didramakan ... wow sememangnyer menarik ... tapi itulahh pastinya ianya tidak akan sama seperti mana yang kita baca ... coz kebiasaan nyer feel director ni jarang nyer dapat memuaskan hati penonton xpecially mereka yang benar benar peminat or pembaca sesebuah novel tersebut ...

tapi andai kata ianya benar ... sudah tentu aku tidak sabar menanti untuk melihat bagaimana novel ini akan difilem kan mahupun didramakan ... imagine lahh ada beberapa zaman ... beberapa jenis puak ... perhhh pastinya ianya menarik dan kebaaboommmm :P

so pada pembaca series sebelum ini harus lah membeli untuk mengetahui cerita selanjutnya mengenai Sutera Bidadari ... :)

so gitulah kekdahnya ... as usual stayTuned for next entry dari aku ... ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin