Sabtu, 21 Mei 2011

Kenduri + Jejalan Cari Pau ....

.
tadi siang ... aku bersama AbgMie, CikNor & Fitri ke rumah si Wahida untuk attend kenduri akikah anak dia ehhh salah anak buah dia .... actually planning nak gi kenduri ni last minutes ... coz masing masing ala ala sembang najis jer nak gi ke tak ...

tapi malam semalam time ngeteh kitorang berempat finally decide ke umah si Wahida ni if kenderaan ke sana menaiki CikWun ... hahahah :) and akhirnyer si Fitri pun setuju untuk menjadikan CikWun nyer sebagai pengangkutan ke umah Wahida ... so berkumpullah kitorang semua kat Tropik seawal kul 9 pagi ...

sarapan dulu .. then gerak ... masuk highway dan terus menuju ke Kuala Kubu ... aku lupa lahh kluar exit mana ... cuma apa yang aku ingat ... tol tu baru jer open ... coz before this kawasan situ tempat pembuangan sampah ... perhhh aku tak tau macam mana juru tol situ leh tahan bau aroma sampah kat situ ... :-?

serius time kitorang bayar tol pun boleh plak ada sebuah lori sampah leh berhenti parking baik jer sebelah tol nyer kauter tu ... perhhh aroma dia usah dibilanglah ... memang harum semerbak aku rasa satu tong minyak wangi kalah beb ... hampir mabuk kitorang dibuatnya .. :-&

then terus jer mencari arah ke felda Suhaizi ... ehh salahhh Felda Soeharto .... suhaizi tu skandel si kerengger buat apa ... wakakkaka matilahh kalau si kerengger baca statement aku ... mau dia langgar aku ngan CikWun dia ... =)) perjalanan memang sunyi sepi beb ... ini kalau malam memang gelap gulita lahh ...

no wonder lahh si Wahida laju jer nak balik kalau dia balik kg ... mau tak nyer kena dia balik lewat ada yang menumpang tak ke naya ... tiba tiba tahan mintak minyak Petrol sebotol boleh dik ... :-SS

finally sampai gak umah si Wahida ... dengan CikNor sebagai TourGuide coz dia pernah mai umah si Wahida ni ... biasalahh bila dah sampai ... sembang sembang ngan orang Tua si Wahida ni ... boleh plak abah si Wahida ni jenis Talkative Person ... perhh nasib ada AbgMie coz dia pun sama jer Talkative gak ... kalau aku mati kutu lahh coz no idea nak sembang apa ... sembang najis boleh lahhh :P

sesampai jer ... kitorang dihidangkan dengan kuih muih bagai ... so biasalah bila dah berkumpul macam macam topic lahh naik ... choii sama jer baik kat Tropik mahupun kat majlis orang ... perangai kitorang tetap sama .... hahahha tak sekolah masing masing :))

aku tak sure jam kul berapa tapi time tu ... tup tup Si Wahida dah sediakan makan tengah hari ... erkkk kendurinyer pun belum start ... tapi memang purposely si Wahida jemput untuk mai makan tengah hari ... memandangkan kenduri lepas Asar ... tapi kitorang masing masing ada hal and tak dapat nak stay sampai lepas Asar ... :D


perrhhh masakan kampung sememangnyer menyelerakan ... opsss salah masakan Felda ... erkkkk .... kena plak ada sambal ikan keli ... amik kau ... sampai 2 round aku makan time tu ... AbgMie lagi lahh ... kena ngan Abah si Wahida sampai tak mampu nak menolak tambahan nasi ke pinggan ... Si Fitri and CikNor tak habaq lahhh depa makan lemak pisang dengan penuh selera ok ... :)

selesai makan ... lepak lepak jap ... time lepak lepak ni lahh boleh aku terlelap ... hahaha tu lahh masalahnyer ... bila kenyang ... mata pun mengantuk ... wakakka apa nak buat ... bila cukup time ... kitorang pun minta diri dulu ... coz masing masing ada hal katanya ... so bergerak pulang lah kami berempat ... :)

time on the way nak balik ... tiba tiba idea untuk singgah Tj Malim pun tercetus ... dah alang alang MOJ ajhe masing masing ... so meronda ronda kat pekan Tj Malim ... nothing yang menarik ... depa kata membeli belah kain baju heaven kat sini tapi bagi aku ... kat Jalan TAR lagi Heaven .... :P

finally kitorang decide gi cari Pau Yik Mun yang katanya sedap dan lazat berkrim di sini ... tu pun idea tercetur bila si Fitri roger member dia tanya apa tempat best kat Tj Malim ... ;)

tapi apa yang aku leh katakan ... dan bukan aku jer lahh ... kitorang leh katakan ... Pau Yik Mun ni ... tak adalah best mana pun ... biasa jer ... cuma dia lembut jer ... tapi inti dia ... hemmmm rasanya sama jer ngan standard pau frozen kat CarreFour or GIANT ... serius ... dan rasanya tak adalah gigih aku nak turun lagi ... melainkan memenuhi permintaan mungkin lah .... :P

so selesai ngeTeh ... then kitorang pun terus shoot pulang ke Shah Alam ... sampai jer Tropik ... masing masing amik kereta masing masing and masing masing membawa hala tuju masing masing .... so nak tau apa next story ... as usual stayTuned for next entry dari aku yek .... ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

1 ulasan:

Kopi Susu berkata...

shiiaalllll....tp aku suker felda shuhaizi tuh....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin