Sabtu, 7 Mei 2011

Malam Puisi Riong ... Shah Alam

.
kembali memblogkan diri ... malam aku telah meluangkan masaku untuk turun ke shah alam untuk menonton Malam Puisi Riong di Laman Budaya Shah Alam ... kebetulan haritu ramai yang not in mood ... so membolehkan aku pulang sharp on 5.30 petang ... volleh ... :P

pulang rumah ... then around 8 aku bergegas ... bila sampai ingatkan everything dah bermula ... almaklumlah di poster mengatakan kul 8 malam ... tapi biasalah apa yang aku tahu event di Shah Alam ni jarang akan start kul 8 malam ni paling koman sure lepas berkumandangnyer Azan Isyak ...

rupa rupanya ianya bermula kul 9 malam ... tak tau kenapa di poster mengatakan kul 8 malam biasalah ... benda ni actually boleh mengelirukan orang ... don't know why ... abaikan ... actually this Malam Puisi Riong merupakan kali kedua aku gi layan ... first time if tak silap aku time kat Laman Budaya IB kot ...:D

so event dibahagikan kepada 3 sesion ... so bermula persembahan demi persembahan ... ;)


persembahan malam tu ... memang manarik ... masing masing begitu bersemangat dan menghayati apa yang mereka lontarkan dan bicarakan buat hadirin yang datang mai menonton ... serius ... mereka sememang nyer pemuisi yang boleh dibanggakan ... wahh gitu ..

actually purpose aku mai ... of coz lah mau support si Aweks Berbaju Kurung ni ... siapa lagi kalau bukan Cik Ana Raffali ... ;)) ditambah pula malam tersebut juga ada menampilkan persembahan ratu freestyler dalam pementasan ni siapa lagi kalau bukan Fynn Jamal ... lagi membuatkan aku rasa rugi kalau tak turun padang ...

dan yang unexpected ... Amylea turut juga membuat persembahan pada malam itu ... wow kira ada beberapa orang yang selama ni aku follow career mereka beraksi ... dan seperti biasa lahh aku akan menjalan tugasku dengan mencapture persembahan mereka ... if korang nak tau ... boleh jer clik pada link yang aku telah sediakan ... \:D/

tapi tak semua aku capture ok ... just yang aku mahu ajhe .. :D

hemm ... bila dah selesai persembahan ... aku ngan Topek & Aweks dia [tak sangka plak aweks Topek ni budak 221 hahaha junior kekdahnyer ...:P ] meet Cik Ana ... and finally tak sangka Cik Ana ajak lepak lepak ngeTeh kat PakLi Seksyen 7 ... bila Topek and Aweks dia no hal ... so decide on aja ... :P

so melepak ngan Cik Ana kat PakLi ... turut join sekali ialah team team teater yang telah membantu Cik Ana kita perform time finalist AJL hari tu ... hehehe aku lupa lah nama team Teater ni ... but last time kat MASKARA depa ada perform ... yang aku cam si Aloi jer ... hahha lain tak cam sangat .. coz Aloi yang duk perform Be Professional ... [please check back kat YT aku nyer list kalau anda mau tahu lebih lanjut :P ]

lepak lepak ... sambil sembang sembang kitorang semua ... bila semua dah kenyang and sorang sorang dah mula berangkat pulang ... finally aku ngan Topek pun decide cargon ... so gerak lah kitorang pulang ... ops lupa ... Thanks Ana coz sudi belanja kitorang ngeTeh ... next time if nak belanja lagi ... jangan segan segan invite kitorang :D

so gitulah kesudahan cerita malam tersebut ... so as usual stayTuned for next entry dari aku ;)

TakSangkaYer .. :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin