Rabu, 4 Mei 2011

nonton KL Sempit

.
continue memblogkan diri ... as aku mention on previous entry after jer aku selesai grab beberapa buah buku untuk kali keduanya di PWtc ... terus menuju ke Sentul AlAzmi untuk meet si CikSuka & Shahril ... :)

actually depa ajak aku layan pementasan Teater KL Sempit ... well aku pun tak ada buat apa why not kan ... lagi pun memang before this ada member aku invite ajak layan pementasan ni ... so lepas lepak relax pekena NesCafe panas selepas dibasahi hujan .. sambil borak borak finally kitorang gerak menuju panggung bandaraya ...

memandangkan awal sampai ... parking pun senang nak cari ... area dataran ... ni kali kedua aku nonton pementasan di Panggung Bandaraya ni ... before this aku layan pementasan bangsawan kot ... lupa kisah apa ... Tun Mamat kot is not mistaken ... :D

so sampai ... biasalah katanya free ... so sajhe jer tanya either kitorang leh masuk awal almaklumlah nak find seat yang menarik ... tapi depa kata yang masuk awal kena book dulu ... erkkk :-? tapi depa kata boleh jer sebab seat banyak kosong so leh book time tu juga ... so kitorang book dan terus masuk ... ;))

so bila pementasan bermula ... kitorang pun mula lah menonton pementasan KL Sempit ... :-B


hemmm apa yang aku boleh katakan ... pementasan tersebut OK ... ada isi ... kisah kehidupan 3 sahabat yang tinggal di kotaraya ni ... dengan menghadapi pelbagai masalah malah bukan saja masalah mereka ... turut mengambil berat masalah jiran tetangga ...

actually banyak benda yang kita boleh pelajari dari pementasan ini ... yang kita tidak sedar ... maybe ... kira pada aku keseluruhan nyer berjalan lancar lahh walaupun pada mulanya agak slow mellow gitu ... sampai aku pun hampir hampir menguap ... tapi bila dah start kehadiran Nur Ain aku baru terasa seronok menonton ...

turut mencuit hati dengan watak MakCik Kiah ... amat menggamatkan panggung ... serta latahan Ieda Moin yang aku rasa ada timenyer ianya memang melatah dan bukan lakonan ok ... ialah siapa tidak tahu yang Ieda Moin ni memang orang nyer melatah ... :P

dari segi lontaran suara semua ni memang superb lahh ... cuma maybe Dato' Jalaludin ada kekurangan sikit dari lontaran bila kita leh dengar keserakan suaranya ... maybe ini pementasan ke 3 kot ... so suaranya Dato' dah hilang or maybe Dato' tidak berapa sihat maybe ... just pendapat aku jer ni ... ;)

untuk scene nyanyian yang pelakon miming if andaikatalahh depa dapat menghayati dan dapat melontarkan suara mereka dengan tidak miming rasanya lagi da boom rasanya ... tidak kisahlah walaupun tone nyanyia tak berapa OK ... coz orang tau depa bukan penyanyi tapi tulah kan ianya pasti lebih berkesan ... dan dan jer au kan comment :-SS

dalam aku mai menonton pementasan ini ... ada juga beberapa pekara yang memberi kurang selesanya aku bila duk menonton ... antaranya mereka yang mai lambat ... ok find ko dah book one row tu semua ... but please lahh boleh tak mai awal ... dah tau pementasan tu kul 8.30 malam motip ko sampai kul 9.30 malam ... apa yang hang nak nengok if pementasan dah berlangsung lebih dari 45 minit berlalu ... kalau aku sure tak paham ... :-?

ni benda yang aku tak paham kenapa dan mengapa ada orang macam ni ... coz depa telah mengganggu focus orang yang menonton dengan terhegeh hegeh nak masuk dan cari seat ... dah block pemandangan penonton seketika ... itu belum lagi mereka yang bawa anak anak kecil yang tiba tiba menangis ... ntahlahh no comment ... :(

hemmmm abaikan lahh benda seperti atas ni memang selalu aku hadapi dan lihat ketika aku hadiri pementasan yang orang kata PERCUMA ... nak buat macam mana kan ... nama pun PERCUMA so boleh lahh mai suka suki hati ... coz tak rugi apa apa pun ... maybe :D

so apapapun ... tahniah pada semua pelakon dan crew yang telah menjayakan pementasan KL Sempit ini ... korang telah lakukan a GREAT JOB dan seronok kitorang yang mai menontonnyer walaupun ada lah sedikit minor minor ... tak apa itu semua boleh diabaikan betul tak :P

gitulah kekdahnyer tentang KL Sempit ... as usual stayTuned for my next entry ok ... ;)

TakSangkaYer... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin