Isnin, 23 Mei 2011

nonton TylckoounS

.
semalam ... aku telah meluangkan masa untuk menonton Pementasan Teater Tylckoouns di Auditorium Dewan Bahasa dan Pustaka bersama CikSue ... actually aku pun tak perasan adanya pementasan teater ni ... nasib CikSue invite kat FB hahahha ... planning dengan dia and kitorang pun gi layan ... :D


actually ni first time ok aku layan pementasan teater ni kat Auditorium DBP ... not bad gak auditorium ni ... selesa ... pementasan bermula around kul 9 malam walaupun pada jadualnyer mengatakan 8.30mlm ... biasalah tu ... pekara biasa ... :D

jadi kitorang layan lah pementasan ini yang berlangsung around 1 jam setengah gitu ...

so apa yang aku boleh katakan ... pementasan ni amat menarik ... tidak salah kalau aku katakan ianya lebih best dari aku layan Filem NurKasih ... bolehhh ... matilahh ada yang sentap ngan statement aku ni .... :P

kisah pementasan kali ini more pada kisah ala ala kongsi gelap macam tu ... or diberi nama Tycoon ... tiba tiba teringat game tycoon plak boleh :-? kisah ketua dibunuh dan amukan anak buah yang finally akhirnya mereka yang bijak membuat percaturan yang berjaya kekal menjadi ketua ... wow ....

dari segi lakonan ... dan persembahan pada mulanya memang agak slow lahh ... mungkin para pelakon yang baru mungkin membuatkan tak berapa nak in sangat ... muzik dari band yang mengiring pun pada mulanya ala ala tenggelam dont know why maybe mic tak on or maybe dorang memang set macam tu ...

tapi bila part otai otai sudah masuk seperti Namron, Zahiril, Amerul dan Mardiana .... barulahh rasa feel tu ada ... mungkin penghayatan mereka ni lebih in ok ... maybe lagipun depa ni memang boleh dikatakan otai otai teater ... tu kalau geng geng dorang yang lain pun ada seperti time pementasan SHORT EYES mesti lagi gempak ... opss ... lari topik plak ... :)

tapi apa apa pun keseluruhan pementasan ni aku memang seronok layan ... dengan konsep memukul cara slow motion pada awalnyer memang menarik ... dan konsep muzik band pun agak menarik ... cuma ending nyer tu aku kurang ngerti apa yang cuba disampaikan dengan persembahan band sambil watak watak tambahan duk head banging bagai ... :-?

tahniah pada semua Crew dan Pelakon Pelakon pementasan Tylckoouns ni ... dan pada kalian yang ingin tahu lebih lanjut rasanya boleh ke Pementasan Teater Tylckoouns ni ... coz pementasan ni masih lagi berlangsung sehingga 29hb ni ... mana tau ingin cuba menonton teater ... aku kalau ada yang ajak aku lagi layan maybe aku akan gi nengok kot ... nak nak kalau ada yag nak belanja ... lagi lahhh hahahahha dan dan jer aku kan ... opss sempat plak aku duk buat promo yek ... :P

so gitulahh citernye entry aku kali ini ... so as usual stayTUned for next entry dari aku ok ;)

*
sedih bila lihat kehadiran penonton kurang sambutan ... tak tau kenapa ... maybe kurang promosi kot ... ntahlahh :-?

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin