Jumaat, 1 Julai 2011

Pecah ...

.
continue memblogkan diri ... actually aku baru jer habis membaca buku PECAH hasil penulisan Khairulnizam Bakeri yang dipublish oleh FIXI ... aku tak tau kenapa aku memang minat dengan keluaran FIXI ... actually buku PECAH ni aku dah beli lama ... time pesta buku kat PWTC tu ... tapi baru baru ni jer aku dapat habiskan ... :P


dah lah walaupun aku beli buku ni terlebih dahulu daripada Dendam tapi aku lebih tertarik untuk membaca Dendam ... hahahhaha so ok ... sini apa yang aku boleh katakan ... serius ... cara penulisan dan penyampaian dalam PECAH ni amat berbeza dengan novel novel biasa keluaran Karangkraft mahupun bukuPrima ... serius ... memang bagi aku amat lain dari yang lain ... ntahlahh maybe firasat aku jer kot ... or minat aku ... :P

PECAH ni mengisahkan kehidupan dari masa lampau hinggalah kini ... dari kisah kisah kehidupan seorang yang bernama Bakar sehinggalah kisah kehidupan si Herman ... pelbagai tragedi dan peristiwa yang tak disangka tercetus dalam penulisan or buku ini ... :)

serius ... bila aku baca ending buku ni ... memang aku tak sangka apa yang ada dalam box yang depa duk rompak di bank ... perhhh ... dan aku rasa seronok membacanya ... cuma mungkin feel untuk aku habiskan baca buku ni mungkin tidak sehebat DENDAM kot ... hehehe coz PECAH ni take time gak lahh aku habis kan ... hahahha .... ;))

tapi apa apa pun aku suka akan dalan cerita dia ... kalau rate yang diberi ... pada aku 3.5 bintang ... ;) so if ada kalian yang minat penulisan FIXI rasanya tak salah andai anda ingin memilikinya ... heheheh macam aku ada lagi 3 buku FIXI yang belum aku baca .... CEKIK, KOUGAR & yang terkini KASINO ... rasa rasanya aku akan baca mana dulu ... :-?

TakSangkaYer ... :-t
.

3 ulasan:

sukahati berkata...

nak pinjam!

KizZ berkata...

Setuju dengan ko beb...memang lain dari yang lain,actually,ni novel melayu first yang aku baca sebab tertarik dengan sinopsis citer die..naeb bek memang kaw-kaw best citer die...solute ah..

KeMatZ berkata...

Cik SukaHati ...

vollehhh no prob .... nanti sila remind yerk ... :P

KizZ

kan ... memang bestkan ... ;-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin