Sabtu, 2 Julai 2011

+ve kah ?

.
baru baru ni aku telah disuruh untuk attend ke satu training apa depa panggil Work Positive Attitude ... hemmm pada mulanya aku rasa macam what the fish lah kan nak kena attend training bagai ... another one dah lah in house training amatlahh membosankan ... :(


serius ... benda ni berlangsung 2 hari ... dan apa yang aku leh katakan ... aku leh katakan time first day ... ya rabbi amatlah membosankan ... ntahlahh kenapa maybe pada aku semua seminar or training sama jer ... baik ko nak upgrade or ubah style ko sama jer lahh dengan mana mana seminar or training ko gi ... concept semua sama ... dalam tu ko leh nengok masing masing berkobar kobar nak berubah ... tapi finally nan hado ... hahahahah jahat tak aku ... SUCKER sangat kan ... :P

but on 2nd day ... aku rasa ada sedikit pekara yang best ... xpecially bila tiba tiba ada pepatah yang si Trainer ni bagi kat kitorang ... :)

TALK TALK TALK
THINK THINK THINK
DO A QUALITY THINGS

time ni memang aku rasa ... hemmm dan dan jer istilah ... dan kononnya kitorang ni pun ala ala sebut kuat kuat benda ni ... perhhh OSCAR sangat memasing ... wakakkakaka apa nak buat ... masuk benda ni pun ala ala terpaksa gitu ... :P

another benda yang aku rasa menarik ... bila kitorang disuruh untuk luahkan or senaraikan words yang tak berapa nak best or elok yang sentiasa kitorang sebut bila dalam keadaan marah atau stress ... volleh ... haaa time ni ko pun lehh nampak betapa OSCAR or IIFA sangat ... camonlahhh apakah word I DONT WANT ... BENCI LAH ... SUSAHLAH ... etc

hello ...motip time macam ni nak ala ala menjaga tatasusila diri bagai ... cuba berdiri di dunia realiti ... senaraikan jer lahh word word yang memang ko selalu sebut like BANGSAT ... F**K ... NENEK HANG ... KEPALA JUBUR .... baru lahhh style ...

lepas tu tak pasal pasal kena AKU JANJI bagai ... hello ... setakat janji tak ikhlas baik tak yah ... so aku as usual lahh sebab aku tau ... benda benda ni memang tak lehh nak control ... so aku time AKU JANJI tu ... memang tak bersuara ... hahahaha dah lahh time tu juga ada satu waktu tu aku mencarut kerana tiba tiba time aku tengah training ni pun aku kena panggil untuk debug error ... BANGSAT SANGAT ... :|

ohh time 2nd day ni best nyer kitorang semua gi makan kat McD ... hahaha kira ni dalam package or budget training ... dan time ni juga ko leh nampak tiba tiba ada sorang tu tup tup muncul join training apa kah ... hahahha biarkalah janji lunch hari tu set BigMac ... hahahahha :P

dan sepanjang 2 hari tu ... aktiviti yang aku suka ialah bila kitorang diberi tanah liat dan 11 batang paku ... kitorang diberi tugas untuk membuat tanah liat tu sebagai tapak dan sebatang paku berdiri tegak dan 10 batang lain berada di atas paku nan sebatang tersebut ... dan macam macam cara dibuat ... dan finally bila sedikit clue diberikan team Xtream yang dianggotai oleh Fitriyah, Anne, Baqia dan Faizal ke Fazli nama mamat tu [serius tak kenal coz dia RMS nyer team ... :P ] barulahh team team lain follow ... ;)

kata Sharing Is Loving ... so setiap group finally dapa melakukan task tersebut ... heheheheh ... selesai jer main benda ni ... another talk pasal body language ke apa pun dibincangkan ... time ni boleh plak ada bab nak perkenakan orang ... dan cara Trainer ni untuk menyampaikan dengan terus point to that person amatlah aku tidak berminat caranya ... serius ... sometimes kita akan rasa benda ni lucu ... but confirm person tu akan terasa ok ... serius ... :|

then before ending program kitorang ada satu ujian test ... ala ala IQ Test ... 10 soalan ... di mana yang ada benda yang aku tak berapa setuju ... wakakkaka bukan pasal aku just dapat 80 markah dari 200 jumlah keseluruhan ... tapi jawapan yang diberi sebenarnya kita leh bangkang ... wakakkaka tapi apa adahal ... benda ni bukan dapat buat ko menjadi lebih POSITIVE pun ... kena plak bila ko try debate ngan trainer ko tu ... finally bila dia agak kalah ngan point ko ... ni jawabnye .. IT'S YOUR CHOICE ... choii jawapan ala ala product makanan Lady's Choice jer .... =))

so gitulahh berakhirnya ... 2 hari training kitorang ... tapi apa yang aku dapat ... ntahlahh ... maybe aku cuma lehh amalkan or sentiasa kawal perasaan aku bila time aku mula nak marah ... dengan say POSITIVE ... tu pun kalau aku mampu lahh ... tapi as aku mention ... bila aku masuk ajhe bilik IT & SYSTEM ... aku rasa nak mencarut jerr .... ntahlahh ... SABAR Kematz ... be POSITIVE ...

so as usual ... stayTuned for next entry dari aku yek ... ;)

*** SERIUS aku tak suka IN HOUSE TRAINING ... coz kau akan diganggu juga bila kau memang berada dalam kawasan tempat kau kerja ... so how to FOCUS .... hemmmmm ATTITUDE ... :|

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin