Isnin, 25 Julai 2011

first experience with FireFly

.
kembali memblogkan diri ... kali ni aku nak sharing citer cuti cuti malaysia aku last week ... gilo ... lambat benor aku nak update ... apa kes ... still not in mood nak citer pasal cuti ni ... coz satu persatu berlaku time aku balik yang aku rasa hemmm kill my feel yang baru balik dari bercuti vollehhh :P

tak apa abaikan ... but dont worry aku akan tetap sharing citer ... so for this entry aku nak sharing my first experience wiht Firefly nyer airlines ... :D ohhh pada yang tak tau ... actually point utama aku ngan housemate aku ke bumi kenyalang ialah untuk nak try naik kunang kunang besar ni jer di mana kunang kunang besar ni hanya menuju ke bumi kenyalang dan negeri bawah bayu ...

memandangkan negeri bawah bayu dah biasa sangat gi ... so just decide ke bumi kenyalang yang last time aku gi time aku berumur 15 tahun .... dammmm lama tu dah ... :P so citer pasal experience naik FireFly ... ialahh ... time berangkat tu ... time aku sampai jer kat KLIA ... nengok departure board ... tup tup tertulis DELAYED ... :(


nasiblahh ada budak bertuah sorang ni ... yang teman aku ... tapi actually dia ni lahh yang bakal menjaga mybooku sepanjang ketiadaan aku di bumi semenanjung ni ... heheheh thanx Ayeen coz sudi antar and jaga myboo pamanmu ini ... ;)

so duduk lah melepak ngan budak bertuah ni sambil tunggu housemate aku si Khai sampai ... sambil sambil tu aku ada sms kata flight delayed ... bila citer pasal delayed lupa nak mention actually flight kitorang around 8.45 malam ... tapi delayed sejam so 9.45malam ... :(

around kul 7.30 macam tu si Ayeen dah cargon kebetulan dia ada janji ngan member dia ... so tak ada hal ... aku melepaklahh bengong ngan si khai kat airport ... finally around kul 9.30 macam tu ... kitorang masuk ke boarding room ... :|


ntah apa cer ... kat boarding room tu pun macam ada sedikit keconfusesan gitu .... and tup tup dapat lahh Transit Pass ni ... cehhh macam lahhh flight ni transit ke Brunei or singapore bagaikan ... nak pakai Transit Pass bagai .... brunei lagilahh apa aku nak tipu ... dah tentu aku just nak ke Bumi Kenyalang ... tak adanya nak limpaskan brunei ok .... so aku pun tak tau apa function pass tu ... just amik and pulangkan kembali time pertukaran boarding room :-?

finally flight kami meninggalkan KLIA around kul 10.35 malam macam tu ... ni betul betul berlepas ok ... apa orang kata TAKE OFF ... wahhh dah macam album Pesawat plak ... =)) imagine dari jadual kata 8.45 finally 10.35 malam baru benar benar aku tinggalkan KLIA ... hemmmmm sadis .... :(

memandangkan kitorang ada amik luggage package so dapatlahh sekali ngan makanan ... so time tu si khai pilihkan aku nasi lemak nyer menu dan dia nasi briyani with satay ... so apa rasa dia ... ok lahhh untuk isi perut malam malam tu kan ... kira boleh lahh nasi lemak dia ... nak kata sesedap nasi lemak stingarden tak juga ... :P

so selesai makan mata pun berat terus terlelap ... finally kami selamat mendarat di Bumi Kenyalangan ... sampai segala urusan tuntutan bagasi selesai ... tup tup member aku si Iza yang bekerja di sana ... sudah tunggu untuk menghatar kitorang ke hotel yang kitorang tinggal ... thanks Iza kerana sudi pickup kitorang and send ke hotel ... :)

ok itu citer pasal pergi nyer ... now memandangkan aku ni citer pasal firefly nyer citer ... aku terus nak citer pasal baliknya plak .... vollehhhh :|


rupa rupanya ... balik ku ingatkan tiadalahh masalah ... rupanya ada juga ... DELAYED juga ... cuma tidak lahh seteruk waktu mai ... cuma DELAYED around 25minit ... hemmm time tu aku siap sms Iza tanya awat Delayed ... katanya traffic jammed ... cehhh aku nengok kosong jahhh airport tu ... wakakkaka entahlah ... kan ... tapi memang sadis lahh pergi balik DELAYED ... membuatkan aku rasa nyesal plak belikan tiket flight balik ke sabah untuk parent aku after raya ni guna firefly .... :-?

kalau nak citer pasal keselesaan pada aku sama jer ... lutut aku tetap berlanggar ngan sit depan ... ni kalau si Mally @ AdamArjuna mahu tak lepas kaki dia ... mahu kejadian time kitorang bercuti ke negeri bawah bayu berulang .... hahahahha itu pun kalau orang depan dia jenis tak sekolah lahh ... opsss melalut ke citer lain plak ... ni kalau si tuannya baca mahu dia hempuk dengan canon dia ... :P

tapi ... apa apa pun .... pramugari FireFly tetap ... menggaaauuummmmmm bagi aku ... dengan senyuman dan layan diberikan membuatkan mood ko yang tengah bengang akibat delayed tu pun leh reda ok .... serius ... dengan mereka yang terlalu ringan mulut dengan kata kata Thanks and Sorry membuatkan ko rasa bagai naik flight first class ok :D so pada aku ... masalah DELAYED tu maybe teknikal nyer part lahh ... dari segi Services aku rasa Firefly masih boleh dibanggakan ... :P

so gitulahh citernya pasal experience aku naik Kunang Kunang Besar .... adakah aku akan menaiki nyer lagi .... hemmmm akan dipikirkan .... kalau tiket nyer murah ... tapi aku akan naik untuk mencuba kunang kunang kecilnya pula ... heheheheh :P apa apa pun aku nak amik kesempatan nak ucapkan thanks for the good services pada pramugari dan pramugara yang bertugas untuk flight FY630 dari KL - KUCHING pada 15 Julai dan FY629 from Kuching ke KL pada 17 Julai lepas .... =D>

so seperti biasalahh .... stayTuned for next entry dari aku ok ... ;)

* hope time flight parent aku tidak berlaku DELAYED ... :->

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin