Khamis, 30 Jun 2011

kenapa yek .... :-?

.
hari ni membuatkan aku terpikir pikir kenapa ... dan terus bertanya pada diri sendiri kenapa .... dan kenapa semua ini berlaku ... dan apa kah sebenarnya yang membuatkan aku duduk terpikir kenapa semua ini berlaku ... :-?


bermula bila aku duk surfing FB aku ... tup tup ada one my friend ni sharing some info ... bila aku baca ... dammed ... WHY ... KENAPA ... dan membuatkan aku teringat pekara yang memang masih segar lagi diingatkan aku ni ... :|

ok ni aku sharing apa yang member aku sharekan ... SILA KE SINI

hemmm apa yang berada di minda anda semua ... hemmm kenapa ... mesti berlaku pekara sedemikian ... apa yang terlintas dipemikiran sampai sanggup mengeluarkan kata kata tersebut ... satu kesalahan besar ker memakai pakaian politik ... :-?

pekara tersebut membuatkan aku terpikir satu lagi pekara yang benar benar belaku baru baru ini di kampung halaman ku ... seperti telah ditakdirkan baru baru ni anak buah aku telah kehilangan atuk kesayangannya mean ... abang aku pun abah mertua ... so aku turut serta pulang ke kampung kerana tidak berani melepaskan anak buah aku pulang menaiki bas dalam keadaan sedih dan sebagai wakil dari parent aku yang kini berada di Sabah ...

so nak dijadikan cerita ... setelah semuanya selesai pengurusan jenazah arwah ... kami duk sembang sembang di ruang tamu .... alangkah terkejut bila aku mendapat tahu suatu pekara yang pada aku ... agak kurang wajar dan tidak disangka sangka ianya keluar dari mulut seorang IMAM ... :(

imagine ... kursus haji lebih diutamakan dari pengurusan jenazah ... alangkah terkejut bila aku mendengar pekara tersebut ... serius ... bila aku dengar aku rasa macam ehhh dimanakan dan apakah yang tengah bermain di minda Imam tersebut ... WALLAHUALAM ... :-?

serius ... aku bukan lahh bijak cerdik bab hukum hakam ni ... tapi insyaALLAH benda benda yang aku tahu rasanya seorang Imam akan lebih tahu dari aku ni ... ohh rupanya Kursus Haji lebih penting rupanya dari kita mempercepatkan segala urusan jenazah ini ... mungkin ...

ntahlahh tetiba aku terpikir ... tentang kisah Tanah Kubur yang pernah ditayangkan di TV lakonan Ahmad Tarmimi dan Azean Irdawati ... aku mula rasakan ... dalam kisah tersebut siapakah yang harus dipersalahkan ... ntahlahh ... dan pada aku ... aku rasa aku tau jawapannya ... :|

kenapa yek ... kadang kadang mereka mungkin hanya kelihatan bijak dan warak walaupun hakikat sebenar ilmu mereka masih kurang lagi ... diharap mereka akan sedar akan kesilapan mereka ... jangan akibat dari sikap mereka ini akan menjatuhkan lagi kredibiliti mereka sebagai seorang yang perlu dihormati ...

di sini aku ingin mengambil kesempatak mengucapkan Takziah pada Kakak Ipar aku sekeluarga diatas pemergian ayah kesayangan mereka Mohd Salleh Abd Aziz ... diharap arwah akan ditempatkan bersama golongan mereka yang soleh insyaALLAH ... Al-Fatihah ...

so pada kalian ... if ada pandangan jangan segan untuk drop your comment ok ... as usual stayTuned for next entry dari aku ... ;)

** kalian mesti pernah mengetahui tentang issue Masjid berlainan aliran politik ... kenapakah benda ini berlaku ... ntahlah tepuk dada tanyalah iman ....

TakSangkaYer ... :-t
.

4 ulasan:

Naftalena 'Nafty' berkata...

Memang ade sesetengah 'ulama' yang menfatwakan yg palsu, maybe sengaja atau tak sengaja, atau kite salah dengar (which is impossible in this case.)


Sungguh menghairankan bagaimana buruk dan salah, baik dan senang orang lain sering menjadi perbualan orang, Sungguh enak berkata kata nista dan fitnah kerana menggamit perhatian ramai, tapi padahnya akan terpalit pada semua dan lebih kepada empunya badan.


apehal dah buat blog kat comment box kau ni..


Wallahualam.

KeMatZ berkata...

its ok ayu ... atleast aku dapat dengar pendapat dari orang lain ...

itulahh susah kita nak katakan ... apa apa pun kita kena tabah dan sentiasa muhasabah diri dalam apa jua yang berlaku pada kita ...

Unknown berkata...

semua dari hati..
bila sifat benci menebal pada diri, semua benda boleh hilang kawal, cuma bila kita menzahirkan diri kita kerana tujuan beribadah, secara langsung batin kita akan ikut sama beribadah, x kesah lah zahir dan batin or batin dan zahir.. pandang positif.. FAHAM X NI? haha

Al - fatihah buat arwah, semoga di tempat di kalangan orang beriman.

KeMatZ berkata...

thanx bro ...

insyaALLAH aku faham ... itulahh kalau kita pandang pada positif ... positif lahh jadinya ...

try to be +ve :P

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin