Selasa, 7 Jun 2011

taman warisan gua kota gelanggi ..

.
continue memblogkan diri ... after ajhe dari wedding si Noiey kitorang tidak terus ke rumah si Kerengger serati ... tapi kitorang gi menlencong ke Taman Warisan Gua Kota Gelanggi ... for your info kat sini terdapat lebih kurang 7 or lapan gua kot ... tak pasti .. sila rujuk pada peta di bawah ni :D

sampai kawasan tu .. mula mula kitorang tersalah masuk lorong ... choii punyer kerengger ... tempat sendiri pun leh lost ... matilahh kalau dia baca entry aku ni ... mau dia sentap terjun bangunan :P

rupanya masuk kawasan sini kena bayar ... rm 5 hinggi sekepala ... tapi ntah mcam mana dengan kenyitan mata si kerengger tu ... tup tup ktiorang 1 kereta yang ada 3 orang ni just bayar rm10 jah ... terima kasih ya .... ;)

sampai jer terus jer ke ending jalan ... park kereta ... then kitorang terus mendaki anak tangga ke gua Balai ... so slumber jer kan dengan pakaian baru balik kenduri ... kitorang duk memanjat naik gua bagai ... :P

selesai usha gua balai ... singgah jap kat kaki bukit gua terang bulan ... kitorang tak naik pun ... coz timing satu hal dan pakaian yang tak berapa nak kena time tu ... so just singgah jenguk jenguk ajhe ...

then berhenti jap kat area gua tongkat and snap snap gambar ... time ni ada beberapa team yang duk lepak camping sini ... rasanya dorang mesti tengah gi xplore kesemua gua yang ada ... hemmm ni yang tiba tiba rasa nak mai balik ... nak xplore semua gua yang ada kat situ mesti seronok ... :D

so pada ABClix ... apa cerr ... nanti kita plan ok untuk returned balik ... hari tu dengan timing dah nak petang ... dengan pakaian baru balik dari kenduri kahwin ... hahahah ada hati nak xplore lebih hahahah ... tak pe leekkkkk luuuuuuu ;))

so gitulahh citernya pasal xplore taman warisan gua gelanggi ni ... as usual stayTuned for next entry dari aku ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin