Sabtu, 4 Jun 2011

nonton Teater Muzikal Kenangan Mengusik Jiwa 60an

.
last selasa aku ngan CikSue telah pun menonton persembahan Teater Muzikal Kenangan Mengusik Jiwa 60an di Istana Budaya ... heheheh motip aku layan 60an bagai ... apa nak buat ... time hari aku gi nonton pun memang majoriti semua mereka yang otai otai dan veteran veteran ramai mai nonton ....

tapi ada gak aku lihat yang ala ala ganas ... rambut punk tindik bagai tapi tetap turun menonton persembahan ni ... ni aku mushkil adakah tix dibeli dengan kerelaan hati or ada yang sponsor ... well kalau dah nama tix free apa adahal kan .. layankan jer lahh ... coz time tu memang ramai rasanya aku perhatikan yang main duduk without tix ... so abaikan ...

kalau tanya aku kenapa aku mai ... offcoz lahh kerana Cik Ana Raffali kan ... takkan lahh aku nak gigih mai sebab ada si Saida AF plak OK LAH TU ... opsss matilahh if ada die hard OK LAH TU sentap ngan statement aku hahahahha :P


apa yang aku leh katakan ... oklahh persembahan kali ni ... persembahan Ana Raffali dan Dafi yang kalau kita fikirkan masih baru or orang kata masi nak bertatih dalam dunia teater ni ... tapi pada aku persembahan mereka amat berjaya dan mantap ... lontaran suara masing masing ketika menyanyi pun not bad ... xpecially si Dafi ... memang sudah ada peningkatan ... goof job bro ... [ni kalau Adam gi nengok mesti dia bangga ngan artist dia ni ...] :P

untuk watak watak lain ... seperti Latif Ibrahim tak payah lah nak dipertikaikan dari segi nyanyian dia pun dah superb ... tetiba teringat persembahan beliau ketika teater Terima Kasih Cinta ... for Saida ... biasa jer ... still nampak macam ala ala segan pemalu gitu ... ntah lahh ... just pendapat aku ...

for others ... aku suka nengok aksi si Baby Erin yang pegang watak sbagai Nani dan mengetuai kumpulan senior wanita ... memang sempoi lakonan dia ... dan untuk team kumpulan senior lelaki ... lakonan Arja Lee and the geng pun agak menarik ... tapi ntah kenapa aku rasa ... Azrul lebih menyerlah ... even dari segi lakonan mahupun tarian dia ... memang superb dan menghiburkan ... bravo bro ...sampai aku rasa dia dah terovershadow watak si Arja Lee .... :-?

untuk part konsert ... hemmm tahniah pada semua otai otai yang membuat persembahan dengan menyanyikan lagu 60an ... mengingatkan kembali lagu lagu lama yang sedap didengar ... xpecially persembahan J Sham yang aku rasa bergitu bertenaga ok ... \:D/

tapi bab konsert ni aku rasa macam hambar bila pelakon pelakon hanya duduk ajhe menonton persembahan mereka macam kitorang yang datang menonton ... kalau menari pun just atas kerusi ... if depa boleh buat satu tarian beramai ramai ala ala persembahan untuk kitorang aku rasa lagi menarik kot ... ahahhaha just pendapat jer aku jer ...

so apa apa pun pada aku ... oklahhh untuk ditonton ... lagi pun aku mai just nak nengok CikAna jer ... heheheh serius talk ok ... kalau tidak ... hemmmmm if dapat tix free maybe aku akan gi ... volleh ... :P

nengok ... dan ini lahh buat julung kalinya ... setelah aku tak sure berapa kali dah aku gi nonton apa jua persembahan kat Istana Budaya ni ... aku gigih ... beli merchandise untuk membolehkan aku mendapatkan autograph dari mereka ini ... biasanya aku akan snap snap gambr jer ... but kali ni ... tidak ... gigih aku gi beratus minta autograph ... walaupun niat hati aku just nak autograph CikAna jer ... hahahahah tapi dah alang alang letak jer lahh buku tu pada semua yang ada ... :P

hahahha serius gigih ... padahal macam lahh aku tak pernah dapat autograph cikAna kita ni kan ... tapi ialahh ni event dia ... so just supportlahh kan ... heheheheh apa apa pun seronok melihat persembahan cik Ana kita ni ... sampai terngiang ngiang lirik lagu ini ... "
Oh Siapakah Di Sana Berbaju Biru Warnanya Pakai Kacamata Oh Bergaya ...." :P

so gitulahh citernyer pasal entry aku kali ni ... as usual stayTuned for next entry dari aku ... ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

4 ulasan:

missgee berkata...

Peminat Cik Ana Raffali ekk..
Pegi arr tacle dia..
Kalo Berani :P

P/s: Dah lama tak baca citer pasal teater since Sukahati Malas utk menulis....

sukahati berkata...

hahaha....ko baca je blog kematz ni....mesti ada review punya :p

KeMatZ berkata...

missgee ....

seganlah nak tackle dia takut nanti dia jatuh kesian plak ... eehehehhe :P

tulahh SukaHati skrang busy since naik pangkat ni ... ;-)

KeMatZ berkata...

sukahati ...

tak baik menghampakan niat follower anda ... kembalilahh menulis ... wahhhh :P

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin