Jumaat, 31 Disember 2010

depa memang bangsat .....

.
hemmmm hari ni hari terakhir aku duk memblogkan diri dalam tahun 2010...... dan aku tutup penulisan blog aku tahun ni dengan ingin mencarut kepada tempat aku berkerja.... BANGSAT.... BANGSAT buat mereka.....


kenapa aku marah sangat.... mana tak nyer.... satu Malaysia tahu... yang 31/12/2010 ni cuti umum.... cuti peristiwa... cuti sempena kejayaan Malaysia menang Piala Suzuki.... PM dah announce dah cuti umum...

but.. company aku lain.... maybe sebab depa ingat kilang ni berada di bawah jajahan Timor Leste kot.... so kerja.... fine... nasib depa kata ada replacement next year.... but tak sure lagi bila .... kalau dengar khabar najis 1hb 2 or maybe time cuti nuzul quran... (ni another mangkuk... kilang kat selangor ok... so memang nuzul quran tu cuti... apakah tak cutinyer... hazab...)

aku lebih prefer kalau depa bagi penambahan sehari pada semua pekerja extra one day Annual Leave... lagi senang... lantak pi lahh bila kita nak gunakan... tapi tu biarlah HR aku yang handle.. motip lahh kitorang nak ajar dia HR nyer topic plak kan.... memang bengap taham mangkuk tingkat macam tu... :P

ok kembali balik citer pasal aku marah bangat.... citer pasal hari ni... ok... semua beria suruh kitorang kerja.... finally hari... all boss.... pangkat tinggi semua mana.... menghilang.... tak ke bangsat tu..... ko suruh orang lain kerja... korang duk umah besuka ria dengan anak bini.... serius bangsat ok....

nasib kepala HR ada... kalau dia pun takada... memang lagi menirap semua... commonlahhh... walaupun korang berpangkat tinggi.... kena fikir orang lain gak..... kalau dah suruh kerja... apasalahnyer korang pun kerja..... korang ingat orang bawahan ni tak ada anak bini.....

lepas tu team HR... boleh plak mai... dengan etika pakai suka hati depa jer... berjeans bagai.... ingat ni kilang ayam ke apa... suka hati mak bapak korang jer... kalau kitorang berpakai bebas... mula lahh korang keluar memo bagai..... tak ke bangsat tu..... tak pasal pasal sorang tadi kena carut ngan aku....

perhhh.. bila pikir balik... di penghujung tahun ni.... makin teruk plak attitude aku ni...... tapi nak buat macam mana... kalau ko tak buat macam tu... depa akan suka suki pijak ko.... kita kena bangkit... kena fight for your right..... biar depa kata kita kuang ajaq... tak apa kuang ajaq pada mereka yang bebal tak apa kot... but yang penting ko tau bila hang patut kuang ajaq.... :P

oklahhh malas aku nak bebel panjang panjang...... pada kalian semua yang folloq blog aku.... aku nak mintak maap lahh kalau ada diantara kalian yang terasa ke.... salah silap aku ke... well aku ni ada time memang cakap lepas... tapi ada time aku memang penyegan orang nyer... serius.... :P

oklah pada semua pengunjung blog aku ni.... selamat menyambut tahun baru... semoga esok.... dan hari hari mendatang akan membawa kecerian pada kalian semua......

salam tahun baru dari aku Kematz..... ;)

TakSangkaYer....:-t
.

3 ulasan:

Kopi Susu berkata...

penuh dgn kebangsatan n3 ini, krn mereka sememangnya BANGSAT...ANW, slamat taun baru... :D

KeMatZ berkata...

kan... entry kali ni memang ditujukan pada mereka mereka yang menjadi bangsat negara.....

shah berkata...

ko penyegan?? hak tuui...hahahaha...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin