Khamis, 4 November 2010

no idea which one ......

.

hemmm.. continue memblogkan diri... dammed... dah lama juga aku tak menghapdet ruangan aku ni... mana tak nyer timing selalu mencemburui aku untuk menghapdet ruangan aku.... macam mana :-?

nak kata no cerita nak disharing... ada jer yang aku nak sharingkan... kalau dipikirkan atleast aku ada 2 cerita yang aku belum sharingkan.... tapi tu lahhh... timing aku begitu mencemburui aku..... :))

tapi kenapa aku tak hapdet lagi cerita tu skrang... kenapa aku duk meroyan ntah apa apa ntah ni.... :-? kan aku pun pelik... kenapa... mengapa... bagaimana... apakah...

k lahh actually ada benda aku nak sharing... kali ni cerita pasal erti persahabatan dalam tempat kerja... kekadang kita memang berkawan baik... kalau dilihat memang macam one family... kalau budak budak zaman skrang kata kawan COMOLOT gitu... amik ko...

tapi dalam bab kerja sometimes kita kena professional... respect each other.. knowing your level.... tapi ntahlah... aku ni kadang kadang tak tau nak belah pihak mana.... si A pun tidak si B pun tidak....

ya.. rite... si A kalau difikirkan level memang tinggi... walaupun actually dia rendah dari aku... (ketinggian :P) dan si B level sederhana... kadang kadang si A bercerita ngan aku... ada betul gak... kadang kadang si B cerita ngan aku... ada kesiannyer gak...

tapi tu lahhh ni citer pasal job... not family matters... sometimes kita kena tau gak... apa responsible kita... aku nak cakap banyak dua dua kawan... aku memang tak tahu nak sebelah mana.... bilalah rasanya si A dan B ni leh duk and slow talk each other.... but aku tak sure si B tu dah sedia or boleh tak terima nasihat dari A..

don't know can or not... ya B dah lama... if citer pasal seniorita.. B memang super dupper senior dari kitorang.... but... if citer level hemmm sorry to say... memang si A dan aku lebih tinggi...

kadang kadang aku pun ada gak sakit hati ngan si B... ye lahh apalahh sangat ko buat job ko tu.. just the same routine ko lakukan... ko tak perlu nak fikir sangat... coz every day... sama jer... but... si A dan aku... kena pikir if ada new task...

kena cari solution if ada benda nak disettlekan... if something happend... kitorang juga yang kena berdepan ngan client... ko nan hado.... :(

nak rungut gaji... hello... gaji aku pun tak banyak ok... beza berapa jer ngan ko.... please jangan sampai aku campak slip gaji aku yang dah masuk 6 bulan aku tak pernah buka...... (wah tetiba aku emosi motip sangat.:P)

entahlahh... aku harap si B tu dapat berubah... maintain doing your job seperti sediakala... seperti sebelum ni.... ingat... tak lama lagi ko dah nak berumah tangga.... memang lahh ko dah ada rumah.. tangga tak ada... hahah ni apa aku royan ni.... harap ko tau lahh apa yang kau patut lakukan....:)

aku harap sangat kita dapat unite seperti dulu... ketika kita mempunyai seorang abah yang dapat handle kita semua... now ni.. dah macam anak anak terbiar pun ada.... sampai ada keluarga lain take advantage duk pekena kita jer.... ingat kita ni Kambing Hitam... choiii.... :(

ntahlahh... tunggu dan lihat ajhe.. style aku... hadapi dengan senyuman..... buat apa yang aku mampu.... usah diladenkan sangat benda remeh temeh itu... janji job aku jalan... job aku settle... ada benda yang aku leh tolong aku tolong... itu jer aku tau...

aku still respect kalian as a friend.... but if you all respect me as a friend.... tu jer.. simple rite.... thats why.... adakalanya bila aku pikirkan kembali.... ada benarnya bila si A kata...

"kalau aku sebagai pekerja aku nasihatkan kau berubah untuk menjadi yang terbaik.... tapi kalau aku sebagai kawan... aku nasihatkan kau tender sahaja...." :-?

pelik kan... sepatutnya sebaliknya... pada aku ye.. as friend.. aku pun rasa begitu... kerana.. kita tak nak conflict lebih teruk lagi.. kita tak nak... member kita nampak unhappy.... dan kita tak nak melihat kawan kita sentiasa dibebani pelbagai masalah... better cari new life... maybe lehh membantu....

sebagai pekerja... ya.. kita aku try tolong untuk dia improve... if not... kita nak buat macam mana... pekerja boleh kita cari lain... kawan... bukan senang nak cari seorang kawan.... lainlah berkawan hanya untuk kepentingan sajhe... rite... kita berkawan kalau boleh biar sampai ke hujung nyawa kita..... insyaALLAH....

tu pada pikiran aku... just my opinion.... ntahlahh... apa apa jerlahh... hopefully everything leh settle baik.... ;)

amik ko... tak pernah pernah aku duk meroyan macam ni... tetiba jer..... kan... nasib lahh aku ada ruangan aku... leh gak meroyan... nak meroyan kat FB.... line tak clear... huhuhuhu :P

so pada kalian yang still waiting update dari sini... don't worry nanti akan ku update cerita yang tersimpan itu... so stayTuned ok...;)

TakSangkaYer..:-t
.

2 ulasan:

sukahati berkata...

tetiba teringat entry lama wa yg ada si a dan si b tuhh....hahah

KeMatZ berkata...

heheheheh :P

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin