Khamis, 30 April 2009

Menonton Patung Kertas 2....

.
well semalam time aku tengah duk mengadap laptop aku kat office... tup tup si Sue ngan sukasukihati dia buzz aku.... and ajak layan teater Patung Kertas 2 bolehh.... si Sue ni memang partner aku kalau aku gi layan teater or event yang ala ala puisi and sastera ni... hehehhehe..

so bila aku tanya kenapa malam ni (semalam) dia kata dia nak balik kg cuti kan.. and last show ahad ni 3may... so aku pun tak fikir panjang ON ajhe mengatakan setuju.... chooii... aku mana bawa camera aku... wakkaka.. motif nak bawa camera bagai...

hemm bit nasib baik si Sue ni memang senantiasa membawa camera dia ke mana mana.. so.... no big deal... hehehehe... so event kul 8.30mlam... aku ni punya lahh fikir kononnya jammed dari KJ nak ke KL.... 6.45 aku gerak dari office.. but tak tau apa mimpi semalam jalan lancar ajhe ok... tempat yang slalu jammed... clear ajhe..

last last aku sampai agak awal... around 7.30 macam tu.... so si Sue suruh aku gi amik tiket... so aku ni first time kat situ.. gi lahh melilau mencari auditorium dia... nasib baik senang... cari ajhe poster teater tu... hehehehe.... then tiket dah amik aku duk melepak menunggu si Sue kat depan taman sebelah Saloma tu...

hemmmm around kul 8mlm macam tu Sue sampai.... so borak borak buang masa... nengok siapa yang hadir.... hemmm not bad betul kata si Sue dalam blog dia... memang more lelaki yang mai nengok teater ni... aku pun mushkil jap... hehehehe....

hemmm around kul 8.20 kitorang gerak ke auditorium... tak sangka gak aku jumpa orang yang aku kenal.. heheheh....dan yang best ada satu brother ni aku rasa macam pernah nampak... tapi lupa kat mana.. familiar sangat... aku ingat pelakon.. sekali last last baru aku ingat... brother ni adik pada makcik cafe kat asrama aku dulu... wakkakaka... dan dan pelakon...

so bila start... kedudukan aku... memang depan sekali.. apa lah si sue ni lehh pilih depan bangat.. ni kalau si pelakon ni tarik ko naik atas... tak ke naya... dah lah masuk masuk.. dan ada beberapa penari ala ala model duk macam patung... bertukar posse kalau dorang penat ngan posse awal tu...

so citer pasal teater ni... memang apa yang aku lehh kata aku tak sedar ok 2jam ++ persembahan dorang aku layan.. memang menghiburkan... aku tergelak dari awal ok... sampai naik semput and cram perut aku gelak... ni ada beberapa gambar aku snap...

ashraff muslim watak utama

Dato Jalal antara teraju utama teater ini

Hamik ko... siap berdansa ok

si Adik or Ku Yusri... aku kagum nengok dia dance ngan
ngan sepatu tumit tingi 4inci ok
tak terpeleot plak tu.. errkkk

budak kecik ni memang talented ok berlakon
membawa wakta AdikChu ketika kecik

adegan di warung kopi

ni adegan si AdikChu dan AdikWan baru lepas
kena belasah

hemmm memang menarik lahh... dan apa yang aku leh katakan aku cukup puashati layan teater ni... aku cukup suka cara dorang tukar prop prop belakang tu... maksud aku... sambil dorang menarik dorang akan tukar prop stage tu.... cool kan.. tak perlu nak tutup lampu... and tukar prop stage...

pelakon pelakon yang menjaya kan memang semua berjaya ok.... bagi aku lakonan si Ku Yusri memang mantop... aku rasa dia lebih menyerlah dari Ashraff... dan watak another sorang pondan india yang memegang watak Kareena Kapoor memang menghiburkan... body languange dia memang menjadi... dan lah dia ni ala ala clumsy jer...

selain tu watak adikchu ketika kecik pun aku respect ngan lakonan budak tu.. tak tau nama dia.. memang dia berbakat ok... siap lehh buat goyang inul lagi... wow.... but lakonan bersahaja dia membuatkan aku terpikir.. dia ni memang dah masuk kelas teater ke apa.... hehehehe...

lagu lagu dalam teater ni pun menarik.... walaupun dorang just miming but tu not big deal pada aku... jalan cerita... walaupun pada mulanya ada aku baca... jalan cerita ni sampah sangat.. macam tak ada apa story... but.. pada aku ada jer terselit moral story ok... ntahlahh maybe dorang tak dapat kot apa yang nak disampaikan...

time show PatungKertas yang ala ala konsert untuk donation tu pun agak menarik.. dengan persembahan pondan pondan mewakili satu bangsa gitu... ada cina.. india... ada matsalleh.... melayu.. makyong.. indon... semua ada... memang unik bagi aku...

kena plak yang jadi emcee untu show tu si Viviana ni....

time dia masuk... aku macam cam ajhe suara emcee ni... dalam hati aku ni.. ni bukan kak vee... si dj yang selalu bersama ngan dj Tuah dan Zizi pada jumaat pagi di SuriaFM ke.... memang dia lahh.. erkkk.. lain benor aku serius memang tak pernah nengok dia live.. wakakkaka... memang drag betul... ku sangkakan dalam radio tu dia ala ala mengada ngada buat suara lembut... hehehehe...

sepanjang perjalanan teater ni.. bagi aku... tak ada apa aku nak comment... cuma satu ajhe aku nga si Sue pelik... watak si Suhana tu... coz... time anak dia pengsan... dia macam tak ada perasaan plak... boleh plak si sepupu dia lakonan EbyYus tu yang gigih risau.... hemmm.... lain bagi aku teater ni memang puas hati lahh..

so settle teater tu... around kul 11.45malam.. then deal ngan si Sue lepak mengeTEH kat Lotus ampang.... duk borak borak... sampai kul 1pagi kot... then balik... balik aku terus flat ok...

so gitulah citernya... so kalau ada yang nak gi nengok aku rasa sempat lagi... teater ni tamat ahad ni.... serius aku kata anda pasti terhibur... another one lupa aku nak mention... dorang siap interect ngan penonton ok... siapa bernasib baik... dapat lahh korang rasa si pondan tu duk atas riba korang.... erkkk...

serius tak tipu korang... tak caya baca blog si Sue... wakkaaka... oklahh penat aku memblogkan diri ni.. so stayTuned for next story... ok....

*** ada satu drag tu... serius beb... kalau kat luar sure aku tertipu.... dalam teater tu pun aku ngan sue tertipu... sekali dengar suara... baru tau.. dia memang drag... drag yang berjaya ok.... ***

TakSangkaYe...
.

1 ulasan:

ndr berkata...

sentap akak ok..tak ajak,,huhu resign serta merta

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin