Isnin, 17 Mac 2008

Aku Di Festival Music International - Sunburst KL08

.
Nak citer pasal Sunburst KL08... Festival Music International... hehehhe giler... event ni memang memenatkan aku... tak pernah aku duk layan concert selama 12 jam... so ni memang pengalaman pertama aku lahh.... so in planning aku ke konsert bersama 3 member aku... Gan, Pijul dan Dida... berkumpul area rumah aku.. then gerak ke Mount Kiara naik kereta aku...

Sampai sana tiba tiba dah jammed.. then kitorang ambil keputusan park kat tepi jalan kat jambatan situ... sebab nengok dah agak jammed... so ambik keputusan jalan kaki ke depan... aku memang first time ke situ so member aku ni dah tau tapi lupa lupa ingat.... then jalan... rupanya jammed kerana ada games bola... kat situ... dan rupa rupanya depan banyak lagi space park... dan kitorang sepatutnya tak payah naik kiri coz straight pun lehh ke pintu belakang ke Pusat Equestrian Mount Kiara....

then kalau ikut jadual.... kul 2 dah lehh masuk... tapi ni orang kata bukannak cakap... kul 2.30 pun tak lehh masuk... then bila dah bagi masuk banyak pulak cekadaknya.. nak check berbagai... dah jammed... kalau buka awal kan senang lehh check everything kan... dan yang pelik... tak lehh bawa masuk makanan... perhhh shial ajhe.. air mineral beli dari luar semua kena tinggal.... kena beli semua kat dalam.. pandai dorang dah lah mahal... tu yang aku tak puas hati.. ticket pun bukan nya 20 ringgit... lepas tu tak bagi bawa macam macam... bengong nye management....


so dah masuk dalam... usha usha.... gerai... then first stage dah berlangsung... stage ERA.... group Y2k.... not bad lahh dorang perform.... hehehhehehe aku layan kan ajhe.... heheheh dan ada aku capture satu video performance dorang ni.... nyanyi cover song Umbrella.... hehehhe not bad... heheheh nanti korang layan kat thread lain ok.... hehehe....


Habis layan Y2k kitorang ke stage HitzFM plak... layan Najwa... dalam myspace.. ok budak ni... skali bila nengok agak chubby gak... but performance dia pun not bad... memang talented lahhh sambil main piano tu perform... layan... hehehehhehe so dah capture gambar and video bagai.... aku gerak plak ke sky stage plak...


kat sky stage band Gerhana ska Cinta plak yang perform... hemmmm dan dengar cinta hari tu merupakan performance dorang yang terakhir... coz dorang kata akan berpecah... aku tak tau kenapa berpecah bagai... heheheh so nak tau lebih lanjut korang usha lahh sendiri.... heheheh settle snap gambar bagai... aku ke sebelah plak stage sun...


kat sini Performance band dari seberang... Gigi... memang superb lahh dorang perform... bertenaga... seronok layan... hehehhehe.... sambil performance band Gigi kat stage Sun ni kat seberang sana mean kat Era Stage.... Atilia tengah perform... aku tak ke sana coz aku duk layan Gigi....


Settle ajhe performance Gigi... kat Stage sebelah.. kat Sky Stage PopShuvit pula perform... and kat Hitz pun serentak ngan PopShuvit... Tompi pun beraksi... aku sempat snap and layan dua lagu PopShuvit.... then aku gerak sorang sorang layan Tompi... aku dah mula berpecah ngan member member aku....


Sampai kat Stage Hitz layan Tompi... kebetulan dia tengah perform lagu Salahkah... apa lagi aku pun capture... aku dah mula terasa hujan nak turun... then renyai renyai... dan yang hampeh nye... aku ingat dia dah habis nyanyi... then oleh kerana hujan semakin lebat.. aku nak jaga camera aku.. aku gerak lahh cari tempat berteduh.. rupanya tak habis... hampeh sungguh...


then hujan pun turun dengan lebatnya sekali.. aku berteduh lahhh kat tempat disediakan... tak nak aku layan konsert tu.. redah hujan kalau aku tak bawa camera tak apa gak...giler ko nak gak jaga camera aku hehehehe..... then agak reda hujan aku continue balik layan....


ke Sun Stage... layan Band Hujan... ok lahh dorang ni perform sama ajhe macam yang aku nengok before this... dan aku rasa dorang perform kat ZOom in lagi best kot... heheheh adakah sebab aku tak focus sangat ke apa... ehehhe ntah lahhh... settle band hujan....


kat sky stage George Clinton plak perform... aku dah naik sengal layan band ni.. layan memang layan tapi ramai plak orang... hehehehhe then aku ke stage Hitz layan Bitter Sweet... dah layan kitorang gerak balik.. membeli minuman... harga mak ai setin Coke rm4... memang tak tau nak cakap lahhh... apa boleh buat... hantam ajhe lahh...


then continue.... balik nengok George Clinton... bapak lama dorang perform... then dah agak 3 jam kot aku rasa dorang perform sampai take time band lain... then kat Sun Stage plak continue... Joe Flizzow... dengan geng geng dia nyanyi... huhuhuhuh layan kan ajhe.... tiba tiba si Hadek member EbiFC aku ni muncul ngan baju hujan bagai.... gigih... dia lagi kaya... beli ticket rm200.. beb... huhuhuhuh....


lepas layan Joe Flizzow... dia tak habis perform pun aku dah gerak ke HitzFM stage... layan One Buck Short... style gak dorang perform... hehehehhe sampai bass dia buang guitar dia... tak tau kenapa... maybe tak function ke apa... huhuhuhuhuh.... tapi best dorang perform....


then settle aku dapat msg dari Dida kata dorang nak makan... then jumpa kat KFC.... perhh beratur punya lahh lama... hemmm sempat lagi aku gi layan band Tempere Metal kat stage Era..... hehehhe dah layan band tu... aku kembali balik ke KFC... still tak gerak....


then Reza Salleh plak perform... ehehhehe aku tinggalkan dorang and gi layan Reza Salleh perform... memang best lahh nengok dia petik guitar dia... layan beb... uhuhuhuhuhh..... settle ajhe aku layan aku kembali ke kfc... damm still beratur... bapa lem... KFC ni.. dah lahh agak mahal dia charge... memang untung giler dorang hari tu....


oleh kerana lambat aku rasa nak terkucil then gi ke toilet jap... kluar toilet kat Era Stage... aku Jumpa PAkcik Hussin.. hehehhe Meet Uncle Hussin plak perform apa lagi layan... snap gambar ajhe... aku tak capture video coz nak simpan space takut tak cukup... wakkkakak....


settle aku sms dorang rupanya dorang dah duk kat area tempat makan... hemmmm sambil melantak... then aku pun makan lahh hemmm apa lehh buat makan kfc lahh malam tu.... then lepas makan... HitzFM nye stage plak... Si Cantik Jelita Seksi... Chenelle... aweks dari Sabah ni... memang seksi malam tu... aku tak pasal pasal capture 3 ke 4 lagu dia.... hampeh sungguh aku... wakakkakaka.....


settle layan Chenelle aku kembali ke tempat makan tadi... then layan plak Incognito jap....then aku balik semula ke tempat dorang tadi... yang duk melepak coz tak larat dah... sembang sembang... then kitorang continue layan John Legand....


performance John Legand memang best lahhh memang layan lagu dia.. cuma ialahh lagu dia agak slow... and mendayu bagai.. dan menyebabkan ko mengantuk bagai... wakkakakakka..... settle layan John Legand.... Band yang ditunggu tunggu.. akan perform kat Sun Stage....


Incubus... ambik ko... dia perform.... peminat dia bagai histeria nengok dorang... memang best giler layan... huhuhuu dan ada beberapa aweks belakang aku aku pun tak tau lahhh semua lagu yang Incubus nyanyi dorang hafal... memang aku selute lah dorang... hehehehehhe performance Incubus memang tak leh nak cakap cacat celanya lahh mana tak nya sampai dorang sepatutnya dah habis perform keluar balik dan nyanyi another two song... bila perminat semua menjerit WE WANT MORE.. WE WANT MORE..... hehehehhehe...


Settle ajhe Incubus... orang dah mula beredar... tapi aku still ke Sky Stage...layan lagenda Malaysia plak..... SEARCH.... perhhh si Amy masih bertenaga... menyanyi perform bagai... memang selute lahh... dengan petikan dan gorengan guitar oleh Hillary... memang best.... layan......


settle Search... last group sebagai penutup Extranged... perform... memang dorang pun not bad... cuma apa aku pelik... kalau ikut jadual Extranged and Search ni akan perform before Incubus... tapi tak tau lahh kenapa dorang boleh last last kan... maybe kerana Band George Clinton tadi kot take time lama sangat.... hemmm what ever....


So settle ajhe Extranged kitorang pun gerak lahh balik... perhh letih beb.. around kul 3 pagi gak lahh habis... konsert tu... ngan camera aku 2 battery habis..... memory plak 12g habis... perh mampus tak tau nak letak kat mana... pc aku dah lahh tak ada space.... dan ada beberapa artist yang aku miss... sorry lah ye.. pada Atillia, Love Me Butch, Raul Midon, The Roots, Disco Mafia, Twilight Action Girls, Transient Vortex and Tubby.... coz memang tak kesempatan layan performance korang.....


so gitu lahh citernya Festival Music International Sunburst KL08 kali ni... hehheheh if ada next year aku rasa aku gi lagi kot... memang puas hati lahhh... layan... hehehehehheh so korang nak layan video ada gak beberapa video yang aku capture... yang aku minat ajhe lahhh.... nanti aku share ok... hehehehhe.... ok jumpa lagi..
.

3 ulasan:

Unknown berkata...

hey bro, rahul here from OBS. thanks for the video and pics, do you have any more we can use for our website or myspace? pls email me yea: rahul@onebuckshort.com

thanks ... :)

KeMatZ berkata...

thanx rahul to visit my blog... hehehehe for other pic i have lahhh... but video only one i capture... heheheheh i will send to you later....

thanx....

Tanpa Nama berkata...

could you email me our picture during the function?

INCUBUS ^_^

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin