Khamis, 29 November 2007

Puasa Pada Tahun 2007

.
Cerita pasal puasa.... aku tahun ni Alhamdullillah penuh..... kali ni aku tak sakit tak apa... syukur
aku padaNYA..... well nak citer pasal puasa ni... banyak gak aktiviti aku ni.... bulan puasa bukan penghalang untuk aku membuat pelbagai aktiviti.... bermula dengan first puasa.... hehehehe aku memang tak tau lahh tahun ni apa giler aku lahhh kan...... sejak sejak join FC ni bagai..... aku dapat call dari Lisa... mengatakan ada rakaman Rumah Terbuka AF5.... so dia ajak aku sekali ala ala support Ebi gitu.... so aku pun set ngan other like Idril... and Hadek..... so planning jumpa kat astro on 6..... hehehehe nak dijadikan cerita dah lahh aku sebenarnya time tu kena stayback... nak siapkan sistem.... esok leader aku nak present.... eheeehhe tapi dia kata balik berbuka dulu then lehh mai semula....

so apa lagi.... gerak ajhe lah.... dah lahh aku salin baju melayu kat office... dah semua ingat aku nak berbuka ngan awek aku..
. wakakakkakakaka so first day aku berbuka bersama Idril, Lisa, Hadek and KakCharm bersama kawan dia..... kat Astro...... punya lahhh hangin aku event tu start lambat.... siapalahh ketua program tu sampai Aznil pun hangin satu badan... arrangenment dia hampeh dot com..... dan finally habis kul 1 pagi... perhhhh then aku pun lepas tu terus ke office balik continue buat kerja aku..... memang pening kepala aku time tu.... nasib baik semua settle dan leader aku pergi present keesokan hari... dan aku ngan member aku sahur and tido kat office and kul 9 pagi macam tu kitorang balik rumah... hehehehhehehe......

Aku Dan Ebi Kornelis di Rakaman Rumah Terbuka AF 5

Kbian Dan Ebi Kornelis di Rakaman Rumah Terbuka AF 5

the next event..... berbuka puasa
ngan teman rapat aku... benda ni aku plan.... tapi memang just invite yang rapat ajhe.... dan aku make sure jawapan dia OK.... sebab yang lain tu rapat rapat gak... tapi biasanya ada jawapan.... not sure.... nengok dulu... siapa ada... macam macam lahh persoalannya..... heheehehe so aku plan yang jenis... ajak ajhe ON......

S
o buka puasa di Bagan Lalang...... tempat semua si Mally handle mintak tolong kat Abang Fariz coz dekat ngan rumah dia.... heheheh thanx bang.... heheheheheh....... time kitorang set.... on Saturday..... 15 September..... aku tak ingat puasa ke berapa ye.... jap puasa ke 3 tu... awal sebab biasala nanti last last ada aje bercanggah ngan berbuka ngan yang lain.....

heheheheheh so gi 2 kereta.... with kereta aku and Mal
ly..... mereka yang join.... Rafiz.... Ena.... Ana ... PakTam... Aleng... hehehehe thanx geng sebab sudi join ..... heheheheheh so before berbuka kitorang sempat bergambar berpossing bagai... kerana si Aleng membawa senjata nye... hehehehehehe ala ala Top Model gitu tepi laut.... so tiba time berbuka kitorang pun makan.... sepuasnya... perhhhh kenyang tu..... aku tak larat dah..... dan yang best... berjaya juga planning aku ni...... sekali thanx geng sebab jayakan planning ni..... next time kita buat lagi ye.... huhuhuhuh.......

Aku Aleng Mally Rafiz Paktam Ana and Ena at Bagan Lalang

Bagan Lalang Memories......

So what next event berbuka puasa...... dengan siapa ye..... 27 hb 9 ..... puasa yang keberapa ye... ala abaikan lahhh hehehehe janji aku ada bagi date... korang kira l
ahh sendiri.... member member kelas aku time aku join ACCP program kat Cosmopoint..... hehehehhehe dorang ajak berbuka di KLCENTRAL...... hehehehhe makan KFC.... lama juga tak jumpa dorang semua..... tup tup yang hadir.... tak semua pun... tak sure kenapa... maybe semua ada urusan masing masing..... tapi yang hadir... thanx.... heheheh termasuk lahh aku... sebab benda ni bukan aku yang arrange.... heheheheh.... so yang hadir...... team CMG.... Azarul, Adib, Linda, Mas, Christ (pun ada puasa ke hari tu.... hehehe mana tau belajar puasa.....) team Mutiara I-Tech..... Aku and Usher....... Nany..... and Pza......

hehehehehhe so kitorang pun berbuka.... dan after
berbuka... kitorang still lepak lagi... coz biasalahh dah agak lama tak jumpa selepas masing masing berkerja.... heheehhehe duk gossip lahhh bagai.... kitorang continue... lepak kat STARBUCK.... perhh tau lahh semua Developer.... tak hagak hagak.... so around 9.30 macam tu kitorang semua gerak balik rumah masing masing.... gheheheheheh coz esok kerja.... ok.... hehehehehhe............

ACCP Class 11 Members

next.... on 30 September.... minggu tu aku balik kluang.... and planning with abang abang aku suruh semua balik... coz on 30hb tu... bday bigboss.... huhuhuhuhu s
o adik beradik ni semua planning balik nak celebrate... and berbuka puasa bersama keluarga lahh katakan... sebab normally nak ujung ujung puasa kitorang buat... tapi this year... beraya kat sabah... kan...... so kena buat awal.... coz abang abang aku semua tak balik kluang time raya... coz mak ayah aku dan aku... beraya di sabah.... hehehehehehhe so kitorang plan nak belanja lahhh bigboss ni.... tapi lain plak jadinya... dia plak yang bayar... ni yang aku tak puas hati ni.... nak marah.. dia kata... simpan duit korang....

perhhhh hemmmm tak apa next event tau lahh macam mana aku handle.... hehehehehhee.... so kitor
ang after berbuka... kitorang plan beli kek untuk my belovely dad..... hehehehehe and hadiah untuk dia..... hehehehehhehe..... so malam tu dia balik ajhe dari sembahyang terawikh... kitorang dah siap kan semua kek bagai... untuk dia potong... hehehehe Selamat Hari Jadi Pak... yang keberapa ye.....61 tahun... semoga sihat selalu..... hehehehehehhe memang tak dapat lupa event tu.... kitorang celebrate sekali bday anak abang aku yang sulung Lydia.... yang ke 10 kot... not sure lahh... apa lahh pakcik ni... heheheh and maybe di sabah pun ada celebrate bday Atuk aku.... mean ayah kepada ayah aku.... heheheh dia pun on 30hb..... hehehehhehe yang ke 90++ kot... aku pun tak ingat.... wakakakkakaka seronok time tu.... heheheheh ..............

Happy Birthday Ayahku dan Anak Buahku.....

Happy Birthday......

so balik kl.... member aku planning plak berbuka puasa bersama rakan rakan team Mentari Court.... actually ni kawan kawan aku time kat Hostel Setapak.... so gi ajhe lahhh kan.... hehehehhehehe so event nye on 2hb 10.... hehehehe buat kat chicken Hartz sunway.... perhhh makan sampai tak lehh bang
un.... hehehehehhe tapi kitorang berbuka dulu kat rumah mentari... course menunggu semua balik bagai... dan nak elak jammed semua.... hehehehhehe so Shah... Daus... Wahab... Khai... and Asin..... hehehehhe dapat gak berbuka ngan korang.... hehehehhehe sambil berbuka tipu lahh kalau tak snap snap gambar.... guna kamera baru gitu... si Shah nye... perhhhh mahal tu baru beli.... harus digunakan... hehehehehhehee so after berbuka lepak jap kat rumah diorang... then aku balik lahhh ke rumah aku..... hehehehehhe kekenyang berbuka tu aku bawa ke sahur kira sahur aku just minum air ajhe... hehehehehhehehehe thanx TEAM MENTARI COURT............

Mentari Court Member......

5 hb 10 plak...... hehehehhee berbuka p
uasa bersama budak budak diploma aku.... hemmmm actually benda ni idea member aku si ANA..... dia beria sangat nak buat berbuka puasa ni.... so aku suggest dia arrange..... dia kata boleh tapi dia nak aku guide.... hemmm guide no prob.... hehehehhe so dia contact lahh semua budak budak diploma kitorang hehehehhe dan kitorang set on friday..... 5hb..... so tempat kat Restoran Nelayan..... Titiwangsa.... hemmmm tak sangka on that day gak team HELIZA FC pun buat majlis berbuka kat situ... hehehehehehhehe nak juga ke aku tulis statement ni.... hehehehehheheheh so yang hadir ramai gak..... dan yang best nye Puan Huda pun ada..... hehehehhehe Illayani and suami and baby dia...... Nieda dan En Nizam....... and other lahhh aku nak senarai banyak plak.... hehehhe tapi ada gak yang tak hadir... nak buat mcam manakan tak kesempatan nak hadir...... thanx pada yang hadir..... kira aku turut gembira walaupun benda ni bukan aku yang arrange.... tapi aku ada gak bantu sikit si Ana ni.... heheheh so Ana amacam.... nak try handle lagi ke...... dah tau macam mana pening handle budak budak ni.... hehehehehhe pelbagai kerenah kan..... heheheehhehe tak apa Ana.... good job....... Congrates dari aku.... sebab ko sabar melayan kerenah dorang..... hehehehhehehehhe Good JoB.... ANA.........

IS 110 Diploma UiTM ......

7hb 10 pulak ..... budak budak degree plak invite berbuka puasa bersama.... do
rang arrange kat nailis..... ehehehhe dah lahh time ni aku baru ajhe balik dari kluang.... coz on that day gak aku hantar parent aku ke KLIA..... coz dorang balik SABAH..... kata beraya di sabah kan tahun ni..... tapi aku lama lagi.... malas nak balik awal awal.... kerja lahh katakan..... so lepas hantar parent aku around kul 3 macam tu.... aku balik lepak jap kat rumah... coz nailis tu kat uptown tak lahhh jauh mana pun dari rumah aku.... so around kul 6.45 petang aku gerak.... cis.... something yang tak best berlaku.... aku terlanggar tembok.... uwaaaaaaa habis calar bumper depan kereta aku... nasib baik tak nampak sangat.... apa lahh nasib..... sampai ajhe kat sana...... ketua majlis tak ada... boleh.... dia arrange dia lambat... dia ingat dia diva.... hehehehhe

whateverlahh.... hehehehh
ehe then berbuka lahhh tak ramai pun yang mai... muka sama ajhe... tapi ok lahh janji kita raihkan majlis orang... hehehheheheh berbuka sudah... biasalahh kitorang adakan majlis tukar tukar hadiah.... heheehhe dan aku tak tau lahh apa lahh badi aku ngan si Apai ni..... time berbuka time degree dulu pun kitorang tukar hadiah each other... kali ni pun ngan dia.... hemmmm lepas ni kalau ada lagi... aku nak plan ngan dia dah apa dia nak apa aku nak....wakakakkaka..... habis tu... snap snap gambar.... dan kitorang pun beransur pulang.... esok kerja kan... tapi aku tak... sebab aku habis kan cuti aku..... sebab aku nak berhenti kerja.... hehehehehehhe.......

IS221 Degree UiTM......

8hb 10 plak...... hemmmm merupakan berbuka puasa...... yang aku salah sorang adhoc ajk...... untuk majlis berbuka puasa bersama EBI KORNELIS.... yang kitorang bagi nama SINAR CINTA RAMADHAN...... hehehehehheheh hemmmm time tu aku sebagai usher guide peminat yang mai bersama partner aku si Idril..... hehehehhehe majlis ni bukan sahaja majlis berbuka puasa ajhe... siap ada sebahyang terawikh
bersama.... dan ada lahh beberapa event lain seperti lelongan barangan Ebi...... cabutan bertuah.... best dress lelaki dan perempuan...... dan nyanyian.... heheehehe aku seronok sebab majlis tu berjalan lancar.... walaupun permulaan pelbagai rintangan kitorang hadapi.... namum finally ianya berjaya juga.... syabas.... semua pada groupies..... hehehehehehhehe thanx pada semua yang terlibat.....

Aku Di Sinar Cinta Ramadhan KDE Ampang....

Majlis Berbuka Puasa SINAR CINTA RAMADHAN.....

hemmmm semua citer berbuka puasa aku dah citer.... baik member aku time diploma ... time degree ..... time accp and mahupun member fc...... cuma satu ajhe.... member aku time aku xtand degree aku..... hemmmm nak buat macam mana tak ada rezeki nak berbuka ngan dorang..... mungkin ada baiknya kot tak berbuka.... untuk kebaikan masing masing... ala tak yah lahh diingat tu semua.... benda dah lepas... wakakakkakaka so aku hanya menunggu 12 hb ajhe... skrang coz flight aku pada kul 7 pagi ... dari LCCT terus ke SANDAKAN sabah...... hehehehhehe so Berayalahh aku kat sabah.... citer pasal raya..... next story ok....

so adios.........

.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mnyk nyer la actvty ko time blan pose ri tuh..mkn..mkn...dan mkn.xder la keje len...ahahhahaha
mkn..mkn...jemput mkn

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin