Jumaat, 25 Disember 2009

marathon movie again....

.
mendapat call dari member aku si Pijul.... ajak lepak... aku jawab ON... terus dia pickup aku... so tempat dituju ialahh BTS... sampai jer terus ke lokasi yang dirancang... GSC mau menonton...

sudah plan mau layan 2 movie terus... marathon... sayangnya mau layan AVATAR tak dapat full house for 3D.... haishhhh... so kitorang layan 2 movie ni jer....

first movie...


Muallaf.... ya salah satu cerita yang pada mulanya diband di Malaysia... almaklumlahhhh cerita ni dah ditayangkan rasanya last year.... but finally di tanyangkan di Malaysia... setelah director dia sudah tiada lagi... tak tau kenapa dia harus band cerita ni pada awalnya... dan boleh plak untk ditayangkan semula... setelah ketiadaaan pengarahnya...

abaikan... jalan cerita yang pada aku agak memerlukan focus... memang kebetulan tadi tak penuh pun panggung... cuma ntah ada one group gurlz ni dalam 8 orang lehh plak.. buat dialog dorang bila tiba scene yang tiada dialog.... sememang nyer hampehh sungguh..

abaikan mereka juga... bagi aku jalan cerita dia.. menarik.. ya.. citer Arwah Yasmin... pastinya ada tersembunyi pelbagai yang tersirat.... aku suka.... dari issue kekeluargaan... fahaman agama... dan kasih sayang... sememangnya menarik...

jarang aku merasa tidak puas hati pada cerita arahan arwah.... cuma sampai laa ni aku pelik kenapa cerita ni diband.... sila rungkaikan... pada aku... sebab bagi aku apa gunanya... class seperti 18PA or 18PL.... tak pun 13PL ke .... kan.. haishh...

so bagi aku.... aku rasa berbaloi layan movie ni.. gi lahh menonton kalau kalian berminat... ;))

second movie....

Sherlock Holmes.... salah satu cerita penyiasatan... hemmmm aku amat seronok melayan cerita ini... lain dari yang lain... aku suka... xpecially bab bab slow motion dia... serius menarik...

tidak lupa juga jenaka jenaka yang terdapat dalam cerita ni pun agak menarik... hehehhe... cuma ada gak beberapa babak berbual yang kadang kala membuatkan ko terlena sekiranya ko sememangnya dalam keadaan yang letih or mengantuk... hahhaa...

tapi nasib baik bila mau terlena ajhe ada aksi... so oklahh... hahaha.. so bagi aku plak cerita ni memang patutlah ditonton sekiranya korang berminat.... hehehhe.... ;)

so gitulahh kisahnyer.....marathon movie ku... as usual stayTuned for next entry....

* seronok gak mengeTeh kat maplay sambil menchuchi mata di area BB.... :P

TakSangkaYer... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin