Isnin, 10 Jun 2013

Penang -- Sg Petani -- Ipoh

.
baru baru ni ... AbgLong aku ada ajak aku teman dia naik ke Utara untuk hantar anak dia ... so aku pun decide ON jah ... apply cuti and the kitorang gerak terus ke Utara ... time on the way ... ntah macam mana kitorang lehhh terbelok dan terkePenang plak ... hahahah :D


time tu AbgLong tanya aku ni tau ke selok belok Penang ... aku slumber jer lahh jawab apa ada hal ... dengan konsep redah jerr yang aku suka guna ... aku kata OK jah ... lagi pun signboard ada kan ... kalau sesat pun still kat Malaysia ... hahaha :P

bila dah sampai Penang first thing kitorang buat ialah mengisi perut kitorang ... hahahah so duk lepak kat Padang Kota pekena Pasembur ... aku pun pusing pusing ... sampai gak kat Padang Kota tu ... janji aku ingat landmark penting yang berhampiran ngan Padang Kota :)



sampai order jer ... then kitorang memasing pekena menu masing masing ... aku just nak pekena Pasembur jer dan ntah apa mimpi aku ... aku gi order LaiChiKang ... hemmm tak berapa best lah plak LaiChiKang dia tak macam kat Pegaga ... hahahaha :P

bila dah berada kat Penang aku pun cari helah kat AbgLong aku untuk aku gi ke satu tempat ni ... tapi apa ada hal ... sterring keta pada aku ... ahahahahha so finally aku sampai gak ke tempat yang aku ingin tuju ... :D


settle urusan aku di RockShop ... kitorang gerak semula ke town ... sampai town kitorang nyinggah area jalan Penang ... mean area pasar kalau tak silap aku ... kat situ banyak jual jeruk ... so apa lagi ... kitorang borong jeruk bagai ... aku plak nengok nengok apa yang aku leh grab ... :P

settle urusan kat town so .. no idea finally kitorang decide gerak terus menuju SgPetani ... sampai SgPetani ... kitorang check in kat sini ...


oklahhh murah and selesa ... so lepak lepak rehatkan badan ... sebelum keluar dinner ... so .. dipendekan citer ... esoknya sebelum kitorang menuju ke destinasi or lokasi sebenar tujuan ke Utara ni ... kitorang sempatlahh singgah jenguk pakcik kitorang sorang yang kat Sg Petani ni ...

Paman Wed .. tetiba aku rasa sayu plak ... nasib aku still leh control ... hemmm lasti time aku jumpa dia awal awal pun keadaan dia tak berapa nak buat aku gembira ... tak apalahhh janji skrang aku lihat dia lebih sihat ... walaupun ... :|

so dah jenguk pakcik finally kitorang pun menuju ke destinasi kitorang ... nak tau mana ... tuuuu diaaaa .... UiTM Merbok :D


actually tujuan kitorang sebenar ialah nak hantar anak abgLong aku pulang belajar kat UiTM Merbok ni ... heheheh ialahh mean naik semester katanya ... so selesai segala urusan semua ... kitorang pun berangkat pulang ... dan yang best nyer time otw pulang tu ... aku ternampak kentang putar ni ... terus aku suruh AbgLong aku berhenti coz ntah apa mimpi aku macam teringin plak nak pekena benda ni ... hahahahha =))


ialahhh biasa aku nampak benda ni time aku turun JonkerWalk jer ... itupun cina yang jual yang membuatkan aku kurang yakin nak beli ... heheheh ni bila nengok melayu jual apa lagi ... terus lahhh beli ... heheheheh ;))

nak dijadikan cerita kitorang tak direct terus pulang ke KL ... kitorang plan singgah jap kat Ipoh jenguj AbgUda aku plak ... so time tu ntah apa mimpi kitorang boleh ikut jalan dalam ... katanya more dekat and tak banyak kereta ... lagi pun time tu tak silap aku memang time cuti sekolah ... so confirmed jammed kat highway ... UTARA katakan ... :-SS

ok gak ikut jalan dalam ... more relax ... tak pasal pasal masuk lahh ke Gerik ... Lenggong Kuala Kangsar bagai ... tapi bila sampai Kuala Kangsar kitorang terus pancung masuk highway ... coz takut lambat sampai Ipoh ... time tu dah nak malam dah ... and finally sampai kat Ipoh ... 


sampai Ipoh apa lagi ... jumpa lahhhh si BabyKyndra Maman ni ... hahahahhaha rindu plak maman dia ni kat Kyndra ... sampai sampai terus nak dukung BabyKyndra ... dah lepak lepak ... kitorang keluar lepak dinner plak ... then settle semula kitorang pun finally continue pulang ke kota lumpur ... :D

jadinya gitulahh kisah entry kali ni ... as usual stayTuned for next entry dari aku ok ;)

TakSangkaYEr ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin