Rabu, 24 April 2013

Jejalan Tanah Merah - Terlaksana

.
memblogkan diri again ... dan akan ku habiskan kisah jejalan Tanah Merah ni ... hahaha dan kali ni nak sharing benda yang terlaksana plak ... seperti aku ada mention kat entry before this kan ... :P

so yang aku maksudkan tu ialahh ... Guillemard Bridge ... yang time first time aku mai dulu aku memang ada kata nak gi area ni ... tapi time tu Abe tak tahu sangat benda ni ... tapi entah macam mana ... ini kali aku sembang ngan Amri pasal jambatan ni selepas kitorang tak dapat naik Bukit Panau ... 

so si Amri pun macam tak confident pada mulanya ... tapi bila kau citer baru dia ingat ... so dia pun tunjuk lahh mula mula kat mana jambatan ni ... memang menyeberang sungai kira aku boleh nampak dari jambatan biasa ... :D 



and Alhamdulillah ... misi kali ni berjaya ... dan yang best si Amri pun first time sampai ... katanya dia pun tak pernah terpikir nak ke sini ... aku kata itu normal ... hahahaha macam aku gak ... stesen keretapi kluang tu if ada member member aku jer aku duk bergambar sakan kalau tak ... memang jangan bermimpi lahh gi pekena kopi ngan roti bun ye lahhh :P

kira benda ni pun aku tak expect akan tercapai untuk kali ni ... thanx Amri hehehehe :) so satu benda lagi yang aku memang plan untuk trip kali ni ialah nak pekena Sup Belut ... :-SS



yang atas tu Sup Belut dan another one Paprik Belut ... untuk sup belut aku tak jalan sangat ... tapi Paprik Belut dia ... perhhhh menitis air hingus aku dibuatnya ... memang Malatop ... serius ok .. kedai yang hidangkan memang superbbb lahhh aku perhatikan semua order menu belut ... siap ada akuarium belut lagi ok :D

tapi time tu kitorang take away jer ... hehehehe makan ramai ramai kat rumah ... serius paprik dia memang marvelous ... issue belut ni pun aku tau bila aku duk sembang sembang ngan MatLe ... MatLe pun sorang lagi colleague aku yang berasal dari Tanah Merah kira dia ni memang kawan Abe since sekolah rendah ... :P

so dialahh yang duk citer ngan aku kesedapan benda ni ... so aku teringin lahh nak cuba kan ... and alhamdulillah dapat rasa ... so next time if aku sampai lagi sini ... kira menu ni macam Colek Perutlahh jawapnya ... =))

alang alang aku dah nak tutup entry pasal Jejalan Tanah Merah ni ... aku nak share something yang membuatkan aku kagum dengan dorang semua ni ...


kebetulan time aku kat sana ... ada game Bola yang melibatkan team Red Warriors ni ... cuba korang nengok ... siap ada skrin besar ok kat Taxi Stand ... dammed ... memang aku salute pada dorang ... kat mana mana bola boleh dilayan kalau di Kelantan ... tetiba dah macam layan movie dalam kereta plak :P

so begitulahh kisah untuk entri Jejalan Tanah Merah ni ... so apa apa pun thanx a lot buat family Abe semua ... insyaALLAH kalau ada kelapangan lagi ... sampai lagi kot aku kat sana ... hahahaha dan dan jer kan ... :P

jadinya ... as usual stayTuned for next entry dari aku ok ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin