Selasa, 23 April 2013

Jejalan Tanah Merah - Hajat Tak Kesampaian

.
kembali memblogkan diri ... masih lagi mode bercerita kisah jejalan ke Tanah Merah ... tapi mushkil plak apakah title entry aku kali ni agak something wrong somewhere jer ... hahahah apa yang tak kesampaiannya tu ... :-/

last time ketika kembalinya aku semula selepas follow Abe pulang ke Tanah Merah aku ada lahh duk google google apa yang menarik kat Tanah Merah ... walaupun kalau ikutkan perangai aku before that aku dah google ... cuma ntah macam mana aku boleh terlepas pandang plak pasal sebuah Masjid indah ni ... sehinggalah aku terjumpa blog ni Catatan Si Merah Silu :D

dan untuk kali ni punya time aku memang dah luahkan niat aku kat Abe aku teringin nak ke Masjid Brunei ni ... tapi ya lahhh maybe tiada rezeki katanya ... aku hanya mampu melihat dari jauh jer ... :(


bukannya Abe tak bawa aku ke sana ... kitorang memang dah sampai di pintu pagar nak masuk ... cuma ialah ... Masjid ni dalam kawasan persendirian di mana sekiranya ingin masuk kitorang kenalah hubungi mereka ... mean kat sini kalau kita sajhe sajhe nak masuk ... memang tak dapatlah jack .. karang ada yang kena kurung dalam kawasan tu ... :-SS jadinya hanya melihat dari jauh jer lahhh ... tak apa maybe bukan rezekiku kali ini :|



ehhh gambar atas ni apa plak ... haaa ni pun another tempat yang aku nak gi tapi tak kesampaian juga ... ni lah dia Bukit Panau ... dulu aku ingat Bukit Panau area umah Abe ni just nama ajhe ... rupanya memang ada bukitnya ... siap ada sejarah ceritanya lagi ... tu pun menurut cerita dari Amri lahh adik si Abe ... aku pun dengarkan jer ... dan maybe aku akan google untuk memastikan kesahihan cerita .. tapi biasalahh kisah kisah dongeng ... si Amri pun dengan dari siapa aku pun tak pasti kan ... :P

tapi tu lahhh bila kitorang sampai sini ... laluan untuk ke atas ditutup plak dahhh ... so tak kesampaian lahh niat aku konon konon nak naik atas untuk lihat satu kawasan Tanah Merah katanya ... ialah bukit ni boleh naik guna kereta sampai separuh jalah then just mendaki sikit jer .. so ingat boleh lahh kan .. tapi hemmmmm tak kesampaian ... :(

gitulahhh kisahnya untuk entry tak kesampaian ni ...ehhh lupa plak ada lagi pekara yang tak kesampaian ... pekena COLEK PERUT ... boleh plak time kitorang nak pekena kedai tutup ... aduhhh kempunan aku dibuatnya .... :(

maybe sekiranya aku ada kesempatan untuk ke Tanah Merah lagi ... aku harap ianya tercapai nanti ... insyaALLAH macam ada tempat yang aku nak gi pada first time aku turun ke Tanah Merah lepas akhirnya untuk trip kali ni tercapai niat aku tu ... ohhh nak tau apa citer dia ... as usual stayTuned for next entry dari aku ok ;)

TakSangkaYer .. :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin