Ahad, 28 April 2013

Jejalan Kuching part 1

.
ok continue memblogkan diri ... memandangkan aku ada mention nak sharing citer pasal jejelan di Bandar Kuching kat entry before this so ... aku sharekan lahh ye ... :D so seperti korang semua tau aku ke Kuching Sarawak menaiki pesawat Malindo ... well tujuan utama ialah nak cuba try test pesawat Malindo ... :D


so percutian aku ni bersama member aku si Hadek just one day jer lahh mai hari ni esok pagi dah cargon balik semula ke semenanjung gitu ... then kali ni pun tujuan just nak jejalan cari makan ... no no gi muzium muzium bagai ni ... heheheh so mai memang nak lepak lepak cari makanan jer ... :P

so flight kitorang awal pagi ... dari KLIA terus mendarat kat Airport Kuching ... sampai Kuching around 9 pagi macam tu ... terus shoot ke hotel ... dan alhmadulillah boleh terus check in ... hotel yang kitorang lepak ialah Abell Hotel :)


bila semua urusan settle naik bilik kasi rehat badan ... kebetulan perut pun dah mula buat konsert ... terus decide ngan Hadek apa plan ... so dia kata mau cari Laksa Sarawak ... and place yang dia nak cuba try test ialah ... Chong Choon Cafe ... :D



tuuu diaa ramai orang kan ... dan nice tak Laksa Sarawak dia ... sorry lahh kitorang ni bukan penggemar sayur so kitorang order without sayur ... :P so apa yang aku leh katakan rasa dia nice cukup rasa gitu ... kalau ikutkan nak jer tapau kan ... hahahah tapi motip sangat nak tapau bagai coz after that kitorang ada plan lain ... :P

mula mula kitorang jejalan area kedai kedai kat WaterFront ... kononnya nak nengok price dulu ... ialah before this kan aku pernah terkena ... bila check check balik ada port yang lebih murah ... :( tapi tak ada beli apa pun ... then terus decide nak ke Satok ...

haaa time ni driver teksi siap tanya ... nak ke Satok baru ke Satok lama ... aku dah blur ... then aku just kata pasar satok yang ada jualan tu ... ohh then dia kata tempat baru ... coz tempat tempat jualan or pasar dah dipindahkan ke Kubah Ria ... :-?


bila sampai area Kubah Ria tu baru aku teringat last time aku mai tempat ni masih lagi dalam pembikinan ... time aku duk layan cruise so nampak kawasan ni ... hehehehe so now Pasar Satok dah lebih teratur lahh ... tapi tak semeriah tempat lain kot bagi aku ... ni dah macam Medan Niaga ... ehhh nama pun Medan Niaga Satok :D


sampai kat pasar satok tu ... kitorang pun ronda ronda ... tak banyak sangat gambar aku snap ... just snap benda benda unique yang jarang aku nampak ... ingat tau ... yang aku jarang nampak bukan kalian ... coz aku ni memang jarang turun pasar kat sarawak hahahahha motip sangat kan :P

tapi paling aku kagum boleh plak aku nampak jersey kat bawah ni ... perhhhh :-SS


memang hebat aahhhh terus terkeluar dari mulut aku LUASKAN KUASAMU JOHOR .... heheheheh tak sangka kat Sarawak pun jersey JDT dijual ... bagus bagus ... JDT skrang aku nengok dah macam aura TRW plak serius ... aku harap lepas ni aku balik JOHOR senang untuk aku lihat anak anak johor pakai JERSEY JDT macam kat KELANTAN ... :P

bila dah puas usha usha ... kitorang relaxkan diri dengan duk cari benda yang boleh dimakan ... so aku pun apa lagi cuba nak try mee kolok tapi tup tup aku order menu bawah ni ... :)


namanya MEE KAMPUA ... lebih kurang jer bagi aku dengan Mee Kolok hehehehe rasanya pun boleh lahh tak ada lahh sampai aku nak order another on more time kan ... hahahahah bila penat dah reda perut pun dah kenyang ... kitorang pun decide nak gerak ... then time ni baru aku decide nak membeli ... balik tangan kosong dari Pasar Satok tak jadi lagunya ... :D


tuuuu diaaa dah macam pakcik pakcik plak dahhh duk turun pasar ikan bagai ... hahahahahah aku duk gi tapau terubuk masin beb ... time ni aku duk fikir tak tau nak beli apa kan ... so beli jer lahh terubuk masin ni ... lagi pun bak kata orang gi sarawak tak beli terubuk masin macam ko tak gi sarawak jer ... hahahah statement tak bleh blahhhh :P

settle beli ikan ... kitorang pun plan nak terus menjadi makcik makcik dengan nak membeli Kek Lapis ... cari teksi then terus minta hantar ke Kampung Boyan ... :P


tuuu dia ... kasi borong sekali ... pilihan ada Mira Cake House ... ini pun bila tanya pendapat pendapat orang lahh ... katanya Mira punya more better dari Dayang Salha ... tapi aku tetap gak ke Dayang Salha coz ada cake lapis yang diorder tak ada kat Mira Cake House ... so kira sama rata lahh ye ... dua dua tempat aku beli hahahah :P tapi memang pun pilihan kat Mira ni tak banyak ... :P

so dah selesai membeli belah ... tangan pun dah penuh ... kitorang pun gerak pulang ke Hotel ... and relax ... petang nanti continue another citer ... jadinya ... korang pun stayTunedlah ye untuk next cerita ... ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin