Isnin, 29 April 2013

Jejalan Kuching part 2

.
continue citer pasal jejalan Kuching .. hamboii kata trip one day only tapi entry nak sampai dua bagai ... oklahh tu kan ... karang aku merge dua dua panjang berjela plak korang nak scroll ke bawah layan gambar kan ... hahahah :P


OK dah relax kat hotel ... around kul 5 macam tu kitorang turun kembali jejalan kat area Waterfront ... time ni aku plak nak usha usha apa yang boleh dibeli ... tapi sebelum tu sempat lagi posse kat depan Mural Kucing ni ... well orang kata kalau ko tak bergambar depan Mural ni tak sampai lagilahh kau kat Bandar Kuching ... wahhh curtlast gitu statement ... :D

hahaha tapi time jejalan ni serius aku pun tak tau nak grab apa ... last last aku just beli barang orang order jer ... aku macam lost idea nak membeli vollehhh even FM pun aku rasa kurang bernafsu nak beli ... nak plak tak satu pun memenuhi citarasa aku ... tapi tu lahhh bohonglah kalau aku tak beli atleast satu kan :P

so time jejalan tu aku sempat roger member belajar aku yang kini memang duk kerja kat sana ... si Dida ... ajak lepak dinner if dia free time lahh ... so kebetulan dia memang free time and set nak bawa kitorang lepak dinner ... jadinya around kul 8 mlm dia pickup kitorang and bawa kitorang pekena seafood kat TopSpot Seafood dan gerai ni menjadi pilihan :)



haaa time ni memang aku ngan Hadek beria order seafood and kitorang makesure misi kitorang mai sini ialah jejalan cari makan ... curtlast tak ... hahahah so kitorang bertiga order menu seperti di bawah ini ... antaranya ... air Tebu Asam Boi haa menu ni Dida memang recommend kat aku untuk cuba try test ... :D







menu lain ofcoz udang ... ketam ... ikan ... dan paling unik ayam pansuh yang dimasak ala ala masak lemang gitu ... memang dihidangkan pun dalam buluh seperti gambar di atas ... dan another one ialah Sayur Midi ... haaa ni memang sajhe si Dida order untuk aku rasa ... walaupun dia tahu aku mana makan sayur tapi dia nak sangat aku rasa ... so aku pun rasalahhh hemmm not bad ... rasanya jer lahh secubit hahahahah bukan sepinggan pun :P

dah kenyang ... tapi malam masih muda .. walaupun malam masih muda bandar Kuching bukan macam KL ... so kitorang cari port lepak ... and Dida bawa lepak kat The Tarot Cafe ... ala ala Murni gitu banyak menu minuman yang pelik pelik hahahha :-SS


so aku pun order lahh menu seperti di atas ... lepak minum jer ... makan sebab dah kenyang bangat kan ... so biasalah kitorang bertiga duk sembang sembang sampai dah nak midnight ... cafe ni pun dah nak tutup ... so bila dah macam tu apa lagi kitorang pun pulang lahh ... lagipun esok pagi flight aku ngan Hadek awal pagi ... tu lahh Dida baru plan nak bawa jejalan keluar Kuching ... tapi kitorang dah balik awal .. so next time lahh Dida ye ... :)


haaa cuba korang usha ... ni time aku nak balik ... hambbikkk kau .. mai just one bag balik sampai ada 2 bag xtra lagi ... pekara macam ni memang selalu terjadi pada aku ... hahahha nak nak kalau keluar jejalan bercuti ngan Khai .. confirm kena bawa xtra bag ... tu nasib aku ada belikan si Khai one bag yang dia order tapi aku dah guna untuk letak barang dia juga ... hahahahha :P

so gitulahh kisahnya untuk siri jejalan aku di Bandar Kuching ... bila ku fikirkan semula ... boleh jer kalau nak gi Kuching ni balik hari ... kalau tujuan ko just mai nak beli kek Lapis and jejalan sikit ... tapi tak lah nak gi all muzium bagai tu ye ... if just nak cari kek lapis ... terubuk masin ... pekena laksa sarawak ... mee kolok memang boleh sangat ... hahahahah cuma maybe letih lahhh =))

jadinya sebelum aku akhiri entry ni ... aku nak say thanks pada Dida kerana sudi bawa aku ngan Hadek jejalan di malam hari di Bandar Kuching ... next time if ada kelapangan and rezeki lebih sampailahh lagi kitorang ye ... itupun kalau ada tiket flight murah :P

so as usual stayTuned for next entry dari aku ok ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ur welcome zam...nanti dtg lah lagi k...no problem :D---DIDA

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin