Sabtu, 27 April 2013

first experience with Malindo Air

.
memblogkan diri ... kali ni nak citer pasal experience aku menaikki Malindo Air ... hemmmm baru baru ni aku berkesempatan gi jejalan ke bandar Kuching ... lagi pun purpose utama ke sana hanyalah misi jalan jalan cari makan dan misi utama aku ialah nak cuba try test Malindo Air :D

 

itupun nasib si Hadek yang perasan ada promotion yang ditawarkan untuk penerbangan ke Kuching dari KL dengan price tak sampai rm100 so why not kan ... lagipun leh try Malindo :D

so sebelum aku duk citer pasal jejalan aku ke bandar Kuching aku nak buat entry pasal Malindo Air ... terlebih dahulu ... :D 


jadinya ... mari kita nengok apa citer .. first tentang keselesaan lah kan ... wokkehhh untuk MALINDO AIR ni ... ialahh ni kira flight tambang murah katanya ... untuk space sit ko ... memang selesa ... kira MALINDO Air boleh pukul habis AirAsia ... JetStar bagai ok which is kalau orang besar macam aku duduk memang confirm lutut akan terkena sit depan ... but for Malindo Air ... tidak :D




seperti yang kalian tahu semua ... Malindo Air punya sit semua ada tersedia screen untuk entertainment ... serius ada beberapa movie yang disediakan ... time aku naik tu ... ada citer IceAge3 ... Just For Laughs GAGS ... dan beberapa movie yang aku pun lupa ... tapi masalahnya korang kena bawa earphone sendiri ...

ohhh sebenarnya earphone ni boleh jer korang beli dalam pesawat tu ... tapi ialah masalahnya pihak pengurusan tak ada plak nak inform yang kita leh belikan ... aku tahu pun after aku godek godek blog orang vollehhh ... tapi ialahh aku tak sure berapa price dia ... RM15 kot maybe :-?

untuk flight ni juga kitorang dihidangkan sedikit jamuan ringat iaitu Air Mineral dan Sandwich ... :D kalau nak citer pasal Pramugari dorang ... hemmmm ini memang superb ... memang ringan senyuman dan terlalu sopan ... dari kau masuk ajhe dalam badan pesawat ko dah rasa feel dia ... hahahahah

another one ... semua pramugari dia hemmm auuummmmm serius warna tone kulit dorang pun hampir sama jer ... sampai aku ngan Hadek leh kata ... dorang ni time selected memang kena makesure tone warna kulit kena menepati kriteria ditetapkan .. erkkkk :-SS 

cuma aku tak sempat jer nak bergambar dengan salah sorang dari mereka ... coz time tu aku tengah duk menunggu bagasi aku ... haaa lupa plak citer pasal bagasi ... setiap penerbangan kitorang memang kitorang dapat free 15kg ok ... tapi time pergi kitorang tak gunakannya ... cuma balik baru aku gunakan ... so faham faham jelahh yer ... hahahahah =))


so apa apa pun alhamdulillah ... finally kitorang selamat pergi dan pulang dengan Malindo Air ... walaupun time tu kitorang agak seriau dengan berita Lion Air mendarat di lautan ... erkkk tapi syukur penerbangan kitorang selamat ... mendarat di landasan yang benar :D

so apa apa pun gitulahh pengalaman pertama kali aku dengan Malindo Air ... murah pun murah ... selesa pun selesa ... tapi baru baru ni ada gak benda benda kurang enak aku dengar pasal Malindo Air ni ... hemmmm tapi if korang tanya aku apa pendapat aku tentang Malindo Air ... bagi aku OK ... Terbaik ... :P

jadinya gitulahh kisah untuk entry kali ni ... as usual stayTuned for next entry dari aku ok ... maybe aku akan sharing kisah one day aku di bandar Kuching ...;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin