Khamis, 21 Februari 2013

Jejalan Selatan Episode 1

.
seperti aku katakan ... now aku sharing kisah Jejalan Selatan aku ... actually planning nak turun selatan ni terpancul dari idea si Paan ngan Wak .. coz dorang nak gi Legoland katanya ... jadinya setelah sembang sembang kitorang ajak sekali si Daus ... dan planning ni dirahsiakan sehinggalah kitorang sampai ke LegoLand ... hahahah memang cara lahhh :D

so memandangkan memasing amik cuti on 18th dan 19th yang lepas jadinya kitorang gerak menuju Selatan on hari sabtu petang ...16hb kebetulan hari tu aku ada task yang kena release sebelum aku bercuti ... so settle jer job aku ... kitorang pun mulakan perjalanan kitorang ... :P

memandangkan kitorang gerak petang ... so tetiba aku dapat idea nak pekena Asam Pedas yang biasa anak buah aku si Nanee gembar gemburkan yang konon kononya sedap malatop gitu ... so deal ngan dia dia ON and kitorang pun singgah lahh ke Alor Gajah ... 

pada mulanya aku ingat kedai yang dimaksudkan tu kat Alor Gajah ... rupanya ... tup tup kat area town Melaka ... tau macam tu set jer terus jumpa kat Town .. dan kedai yang aku maksudkan ialah ni dia ... kedai Asam Pedas POWER Abang Piee :)



konsep kat kedai ni yang menariknya ... walaupun ko nak pekena Asam Pedas tapi ikannya ko pilih dulu baru dorang masak ... kira style pekana ikan bakar gitulahhh heheheh so kitorang pun pilihlah beberapa menu ... seperti Pari Asam Pedas ... ikan apa aku lupa masak pedas melatop ... sotong goreng tepung ... telur dadar ... dan nasi putih ... :)


rasa dia memang marvelous ... asam pedas dia memang terbaikkk ... dan masak pedas dia memang superb ... dan price untuk menu kat atas tu pun tak lahh mahal sangat ... terkejut gak bila aku rasa ianya memang berbaloi lahhh price dia dengan kitorang berenam ni ... serius ... confirmed akan aku mai lagi ... :P

so bila dah settle pekena Asam Pedas ... anak buah aku pun pulang semula ke kolej dia ... dan aku and the gang pun singgah jap lepak lepak kat Jonker Walk ... :)


dan yang paling best ... HardRock Cafe Melaka dah open ... kalau dulu just Shop jer skrang Cafe dia dah siap dah ... so sempat lahh kitorang singgah jap ... kebetulan HRC ni berhampiran ngan Jonker Street ... aku biasalahh duk usha usha kot kot ada jual FM ker ... tapi sayang ... FM sudah kehabisan ... :|



kat Jonker Walk ... seperti biasa lahhh kitorang just usha usha barang jer ... memang tak ada apa sangat pun kat sini ... tapi si Wak sempat gak grab satu baju untuk dia ... hahahah aku memang tak ada apa lah yang nak digrab selain FM ... hahahahha =))


so bila dah penat ronda ronda ... finally kitorang decide gerak untuk pulang menuju ke Selatan ... mean pulang ker SouthParkz ... heheheh dan akhirnya around kul 2 pagi gak baru kitorang sampai kat SouthParkz ... ;))

so nak tau apa cerita seterusnya ... as usual stayTuned for next entry dari aku ok ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin