Sabtu, 9 April 2011

diLaranG MasuK ....

.
tadi ntah macam mana ... time duk dinner ... aku, abgMie dan Wahida ... tetiba rasa bosan and plan something to do untuk hilangkan rasa bosan kitorang ... perhhh ... nak ajak karok bertiga macam tak berapa nak feel ... so ntah macam mana ajak melepak layan movie ... volleh ... :P

dengan kelebihan abgMie yang memiliki BB kitorang suruh dia usha cerita apa best untuk ditonton ... finally kitorang decide ke TGV Bukit Tinggi Klang ... and terus membeli tix citer DiLarang Main ... opsss salah Dilarang Masuk ... ;) masuk mana ntah aku pun tak tau ... so ayokkk kita nonton ... untuk tahu apa cerita sebenarnya ...


ok cerita ni merupakan kisah 4 sahabat yang telah sesat di dalam hutan [ia ke depa sesat maybe aku kurang focus pada awal coz mamat sebelah aku amat annoying ~x( ] then depa telah jumpa sebuah rumah ... rumah yang agak misteri lahh citernya ...

so ketika mereka berada dalam rumah ni macam macam pekara misteri yang dorang jumpa ... serius ... sehingga kau akan tertanya tanya apa kah sebenarnya yang terjadi kat tempat tersebut ... sehingga lahhh di penghujung cerita ... korang tahu apa sebenarnya kisah yang cuba disampaikan dalam filem ini ... :P

so pada aku ... jalan cerita ni pada mulanya ok ... cuma aku kureng faham plak time ending ... time time yang ramai ramai mai tu hemmm dengan polis ... tapi awat depa tak nampak si Juli yang patah kaki dalam gaung tu ... ke mereka semua tu bunian or Juli yang dah tiada lagi ... confuse sebentar aku ... @-) ye ke sebentar rasanya sampai ke kedai minum aku masi blur ... choiii

another thing apa jadi pada Esma Daniel mana dia menghilang .... adakah Dilarang Masuk akan ada sequencenyer ... hemmm maybe ... maybe Fatia akan balas dendam after this bagi menuntut semula kematian kawan dia si Bad ... maybe ... ehhh kematz ko dah melalut dah ni ... tak pasal pasal ada sequence bagai lahh apakah =))

dari segi lakonan aku rasa oklahh semua ... nak kata mantop sangat tak juga ... but Esma Daniel memang berjaya membawa watak dia walaupun since dia tak lahh banyak just time ending ending jer kan ... hehehehe and overall pada aku ... citer membuatkan aku CONFUSE ... apa dan kenapa ... :-?

tapi yang aku paham ianya citer pasal penjualan haram organ manusia ... itu jer .. so sempatlah depa buat kempen Derma Organ ... untuk mereka yang memerlukan ... terbayekkk ok ada pengajaran di dalam filem ini ... betul tak :)

so apa apa pun ... if kalian ingin tengok sendiri ... tak ada hal nyer ayuhhh serang panggung ... kita support filem kita ... atleast citer ni aku rasa better lagi dari kita duk layan filem Ratu The Movie bak kata housemate aku ... "kau nak nengok citer tu kan ke Kematz ...?" sambil buat gaya mata ke atas tangan ke dada ... volleh =))

so as usual ... stayTuned for next entry dari aku ... ok ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin