Rabu, 20 April 2011

The Pinkerz Bowling Tournament AntaraBandar ..

.
ahad lepas telah berlangsungnyer The Pinkerz Bowling Tournament AntaraBandar anjuran Kelab Sukan & Kebajikan AntaraBandar ... actually tournament ni tak ada nama pun just bowling tahunan tapi aku sajhe jer bagi nama coz kitorang semua dikenakan memakai baju berwarna PINK ... gitu ... so if korang mai hari tu memang leh nampak lautan Pink kat lanes AmpangBowl IOI Mall ... :D


yang bestnyer pada diriku ... ini adalah kali pertama aku menjejakkan kakiku di IoI Mall tu ... wow takSangka plak banyak gak kedai kedai dalam mall tu ... ialah selama ni aku lalu jer depannyer dan selalu beranggapan macam mana nak masuk ... dan sure ramai manusia ... coz dari luar kelihatan terlalu banyak kereta ok ... di lot parking ... :-?

so abaikan citer pasal tu ... event ni dijadualkan start around kul 1 ... so memandangkan aku baru first time ke sini ... aku buat keputusan mai awal ... untuk ricky tempat kekdahnyer ... sampai jer kelihatan Hazrul dah sampai ... mamat ni pun awal gak tapi no wonder lahh coz umah dia pun belakang situ jer ... :P


event kitorang yang dijadualkan start around kul 1 terpaksa ditunda ... memandangkan penggunaan lane sebelum kitorang team dari mana tak sure ... JKK Kampung Ayer Hitam kot ... telah take time gitu ... so melepak snap snap gambar ... around kul 3 baru start ... dimulakan dengan bacaan doa yang dibacakan oleh Aidil dan kemudian kata kata aluan oleh President Club iaitu AbgJoe dan akhirnya event kitorang dirasmikan dengan ucapan dan balingan pertama oleh EnSaiful ... antara wakil orang top management ... :)

bila dah dirasmikan ... so bermulalah Bowling Tournament ini ... so seperti biasalahh bermain 3 frame ... so time pertandingan macam macam ragam kitorang lehh nampak ... dengan gaya gaya professional dorang ... gaya tu penting ... balingan strike ke tak tu belakang citer ... dengan konsisten nyer balingan kau semua lehh kelihatan .... heheh aku plak biasalah ... selain mebowlingkan diri ... aku duk gi snap snap gambar ... tiba tiba teringat event bowling anjuran FC ... duk snap gambar group bagai ... :P

atas ni adalah 24 team yang berentap untuk mengejar title juara berkumpulan The Pinkerz Bowling Tournament AntaraBandar ... dan aku pun memang just suka suki jer ... memang tak hope pun leh letak title juara dalam team aku ... lagipun dengar citer before this nyer event memang ada satu team tu diwakilli oleh mereka yang top top before this ... :-SS

tapi itulahh bak kata pepatah ... belum try belum tahu ... hahahahha so atas ni adalah gambar gambar mereka yang telah dinobatkan sebagai pemenang ... :P TomMie telah dapat bowlers paling sporting ... memang dia ni kalau bab bab entertaint dalam sesebuah event memang jarang orang leh kalahkan ... dia lahh paling meriah ... :D

enMatNuil telah dinobatkan sebagai Top Scorer dan The Best Striker ... giler ko dia buat jatuhan pin sebanyak 223 jatuhan dan 8 kali strike berturut turut ... perhh mau tak goyang bila ko dengar ... :-SS tapi bila diumumkan The Best Bowlers ... tengah aku duk sibuk snap gambar ... nama aku plak naik ... wakakaka =)) tak bleh blahh boleh plak menang ... tapi tu lahh baru aku perasan aku dapat salah trophy ... benda ni tak tau salah pemberian ke atau dak Crew duk syok sendiri buat title yang dorang suka jer without any research ... ;))

untuk kategori wanita ... Fiza dari team Champion telah membuktikan nama group dia bukan sajhe omong kosong ... malah memang dia telah buktikan dia ada juara bagi kategori wanita ... Fiza bukan sajhe mengungguli Best Bowlers malah Top Scorer pun dia kaut ... kira dia sapu bersih untuk kategori wanita ... haruslah menangis terjun bagunan si CikNor, Wahida dan Fitri yang orang duk canang mengatakan depa bakal mengungguli kategori wanita ... =))

dalam berpasukan plak ... team We're Are Not Loser yang diwakili oleh MatJohn,Wady dan Fitri telah dianugerahkan team 2nd Runner Up ... walhal pada mulanya aku sangkakan team ni bakal juara dengan ada nyer gabungan MatJohn dan Wady ... maybe si Fitri fault kot ... :P

untuk 1st Runner Up ... merupakan satu kejutan buat aku ... bila team aku ... yang aku gelarkan sebagai Geng KacaMata ... telah berjaya jadi naib juara ... perhh serius benda ni unexpected ... tapi orang kata ... dah rezeki ... lagipun kitorang pun ala ala team underDog jer ... tup tup amik ko ... 1st Runner Up ok ... korang mampu ... :D

dan team yang berjaya merangkul kejuaraan berpasukan untuk The Pinkerz Bowling Tournamet AntaraBandar adalah team Dato T yang diwakili oleh AbgRazi, Shafie dan Ila ... perhh dorang memang otai ok .... juara tu beb ... team ni pun bukan dalam listed untuk dinobatkan juara ... if compare dengan previous nyer tournament ... tahniah =D>

so begitulah berakhirnya event kali ni ... kat sini aku nak ucapkan pada semua Crew ... tahniah kerana telah berpenat lelah untuk menjayakan tournament bowling kali ini ... bravo pada korang =D>

pada semua team dan bowlers yang berjaya tahniah ... pada yang tewas dont worry next year kita berentap lagi ok ... so dah boleh training dari skrang ... itupun kalau ada lagi lahh ... :P

pada beberapa orang top management yang sudi turun padang bersama sama membowlingkan diri dengan kitorang ... amatlah kitorang kagum dan terharu ... ialah top management sanggup spent their weekand time untuk sama sama menjayakan event ini ... terima kasih pada TuanZubir dan EnSaiful ... dan tidak lupa pada madamPanja kerana sudi luangkan masa jenguk seketika walaupun tidak membowlingkan diri ... :)

so gitulah kekdahnyer story pasal The Pinkerz Bowling Tournament AntaraBandar ... as usual stayTuned for next entry dari aku ok ... ;)

TakSangkaYer :-t
.

2 ulasan:

Kopi Susu berkata...

pergghhhh ko xtau aku 3h3m tu maratap hiba akan kemenangan si fiza...:'(
eh pic ko pki earphone tu terbeyeekkkkkk okeyy...;p

KeMatZ berkata...

hahahah .... giler mahal gambar tu ... kat FB pun aku tak up ... wakakkakaka ....

tapi apa apa pun berusaha lah untuk merampas kembali title juara ko dari FIZA next year yek ... :P

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin