Isnin, 18 April 2011

anje anje babah da' teater ...

.
baru baru ni aku ada dapat invitation untuk menonton teater produksi Pesona Seni ... tajuk teater ni Anje Anje Babah ... dan yang best nyer member aku zaman belajar kat puncak dulu si Pyar merupakan salah sorang line up dalam pementasan ini ... :D

actually this second time aku melihat produksi Pesona Seni punya kerja ... before this aku ada menonton teater bertajuk UBAT ... dan time tu pun si Pyar merupakan salah sorang line up pementasan tersebut ... :)

so pada sabtu lepas aku ngan enMally telah pun spent time kitorang untuk turun ke Taman Budaya Kuala Lumpur untuk melihat si Pyar atau nama glamournyer skrang Shanaz Ahmad bersama team Pesona Seni mempersembahkan Anje Anje Babah ...

pementasan Anje Anje Babah ni bermula around kul 8.30 malam macam tu ... so bila sampai register bagai ... then cari sit yang menarik then duduk serta nantikan pementasan dimulakan ...


so pementasan Anje Anje Babah ni cuma menceritakan bagaimana seorang Babah ataupun seorang ayah membesarkan 3 orang anaknye dengan selama ini menjadi seorang pondan yang menyanyi di club malam ... sepanjang kehidupan mereka amat bahagia dan ketiga tiga anaknya tidak mengetahui pun selama ini babah mereka adalah seorang pondan :|

sehinggalah di suatu ketika kisah babah terbongkar lalu babah telah dihalau keluar oleh ketiga tiga anaknya yang tidak dapat menerima kenyataan ini ... dalam masa yang sama jiran mereka yang merupakan kawan baik babah telah menceritakan bahawa babah mereka itu bukanlah ayah kandung mereka ... mereka hanya dibela oleh babah sejak kecil setelah ayah sebenar mereka mati di tali gantung akibat membunuh dan ibu mereka meninggal akibat penyakit AIDS ..

kekesalan di hati mereka telah menyebabkan mereka cuba untuk memujuk semula babah tapi apakan daya .... mereka gagal ... :(

so ... pada pemerhatian aku ... aku cukup suka pementasan kali ini ... dari segi lakonan utama memang semua nyer mantap ... pada si Shanaz perhh ada improvement ok ... hehehe jangan kata aku bias ... tapi aku mai pun memang purpose nak nengok member beraksikan ... heheheh :P

aku amat suka time berlaku pertelingkahan antara anak dengan babah ... ketika babah dihalau .. amat touching ok ... begitu juga time babak anak anak cuba memujuk babah semula untuk pulang ke rumah ... tapi ada juga kepelikan telah berlaku ... :-?

aku mushkil awatlah budak budak dari kolej jururawat ni duk tergelak gelak time since sedih ... korang ni mai nak nengok persembahan teater ke nak nengok Maharajalawak ... coz pada aku since tu tak lawak ok ... motip ko gelak kikikik bagai ... ntahlah ..

tu belum lagi yang duk bagi script ... dengan slumber menyuarakan pendapat yang aku rasa tak perlu kot ... dengan nak kata "
eh jahatnyer dia" atau "kau siapa nak halau babah, tu kan rumah babah" hello .... nengok dan hayati sudah .... motip ko nak jadi director

itu belum lagi ko duk dikalangan mereka yang annoying .. tengah tengah duk kusyuk layan tup tup ... "ehh tu bukan cikgu burn ke?" "eh nanti nak bergambar ngan cikgu burn boleh tak cikgu?" "cikgu boleh tak kitorang nak jumpa pelakon?" hello ... sembang lepas pementasan boleh tak ... lantaklah ko nak bergambar ke comolot ke ada orang lain kisah janji tak kacau orang nak menonton .... the best tu ada cikgu tu ... hemmm tak tau nak cakap apa ... #-o


tapi apa apa pun ... overall persembahan Anje Anje Babah memang mantop ... TAHNIAH PADA ALL TEAM PRODUKSI PESONA SENI yang telah menjayakan pementasan ini dengan jayanyer ... kira puas hati lahh dan rasa berbaloi spent time aku untuk menonton pementasan ini ... walaupun ada minor minor yang bukan disebabkan dari team produksi ... yang membuatkan focus tontonan ko terganggu ... tapi nak buat macam mana kan ... bak kata pepatah orang nak nengok teater ... depa pun nak nengok teater tapi ...... hemmmm :-<

lepas pementasan tu sempat gak lah aku ngan Mally duk posse ngan pelakon utama Anje Anje Babah ni ... si Shanaz Ahmad ... dan kebetulan juga ada si Fariez pelakon putera katak dalam slot lagenda ... kata dek enMally dan Shanaz lahhh aku pun tak pasti eheheh :P

so selesai pementasan ... lepak ngeTeh .... then lepas tu kitorang pun pulang ke pangkal jalan ... so gitulahh citernya ... pada Pyar or Shanaz ... jangan lupa ye if Anje Anje Babah ada dalam bentuk DVD sila roger aku yek ... aku nak beli ... :D

seperti biasa ... stayTuned for next entry dari aku yek ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin