Rabu, 16 Mac 2011

Memorabilia di Kampong Endah .. ;-)

.
ok continue memblogkan diri ... kali ni aku nak cerita pasal family angkat yang sudi menerima aku as Anak Angkat mereka .... rasa kelakar plak bila aku fikir fikir kan semula kan ... almaklumlahhh dah nak masuk 3 siries ni motip lahh baru first time dapat family angkat .. sepatutnyer dah dapat FIL dah .... huhuhuhuhu ;))

so nama Ayah dan Mak angkat aku ialah En Azman dan Pn Azizah .... mereka amatlah peramah dan baik hati .. as aku mention before this secara kebetulan Pn Azizah berasal dari Labuan Sabah .. tuu dia ... memang senang mesralah .. dan ada ajhe citer citer pasal Sabah yang dibualkan :P


di atas ni adalah Rumah Mak dan Ayah angkat aku ni .... di keliling rumah ni adalah kebun mereka yang dipenuhi dengan Tebu ... Pokok Pisang dan ada beberapa jenis tanaman yang dapat menjana sosio ekonomi mereka .... best kan .. bangun bangun pagi keluar rumah hijau jer permandangan ... pagi tu sempat lahh aku berbual ngan ayah yang ketika itu sedang kusyuk memotong Tebu kerana ada permintaan .....

sambil sambil tu dia juga duk menceritakan keluasan tanah yang dimiliki .... time ni aku teringat kat Abah aku sendiri ketika last time turun kebun duk tunjuk kat aku keluasan kebun yang kitorang miliki .... :) setiap pagi itulah tugas si ayah yang merupakan pesara Tentera Laut .. ketika malam sambil menonton berita ayah sempat juga menceritakan pengalaman beliau semasa menjadi Tentera Laut .. tiba tiba aku rasa rugi plak tak bawa tape recorder and record then buat manuscript ... dammed lehh praktik kan subjek Oral Historykan ... :P

ibu plak merupakan suri rumah, tapi actually ibu merupakan seorang businesswomen ok .. time pagi tu aku ingat ibu tiada or menolong ayah di kebun ... rupa rupanya ibu berada kat dalam rumah kecil di hadapan umah meraka tengah kusyuk membuat muruku bijan ..

actually selain ibu membuat muruku bijan yang sememangnya mendapat order dari kilang every month ibu juga ada membuat beberapa jenis kuih muih dan yang special nyer ibu juga ada membuat Kek Lapis ... katanya Kek Lapis Labuan ... perhhh but kek lapis ni seasonly jer .... ni ada yang aku tiba tiba rasa nak order ni time time nak raya nanti kan .. :P

memang seronoklah bila dikenangkan kembali .. serius kenangan indah ini akan ku kenang sampai bila bila ... ialah first time ma ... hope aku still keep in touch ngan family angkat aku ni ... walaupun if aku fikirkan ialah mereka memang kerap mendapat anak angkat ... kalau diperhatikan pada Guest Book .. ada yang dari Filipina, Brunei dan Japan pun ada ... lain lah kalau dapat family yang baru first time mendapat anak angkatkan ... confirm lagi meriah :-?

tapi apa apa pun aku nak ucapkan TERIMA KASIH YANG TAK TERHINGGA ... pada ayah dan ibu angkatk En Azman dan Pn Azizah kerana sudi melayan kerenahku selama 2 hari 1 malam .. dengan penyediaan penginapan yang selesa ... belanja makan ...[
maybe next time leh rasa masakan air tangan Pn Azizah ... :)] dan paling best menyediakan pengangkutan untuk aku menjalani aktiviti dengan sempurna ....

tapi serius best ... dengan motor ko meronda ronda satu kampung ... perhh terimbau plak kenangan ketika kecil ... dengan honda kapchai kitorang dulu .... motor turun temurun ... dari Ayah ke AbgLong ke AbgNgah ke Uda in the end ke Aku finally "ANGKANG" bila carburetor di cilok orang .... choiii

so gitulahh diharap aku akan kembali melawat parent angkat aku ni nanti xpecially bila time nak dekat raya untuk order Muruku Bijan dan maybe Kek Lapis gitu .... insyaALLAH

so as usual stayTuned for next entry dari aku ok ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin