Selasa, 29 Mac 2011

ahad punya celiter plak ....

.
ok kali ni celita pasal hari ahad plak ..... seperti biasalahh kalau housemate aku 2 2 nyer ada kat umah and masing masing tiada xtiviti .... so kitorang pun breakfast bersama kat Nasi Lemak Cikgu .... gituuu ... cikgu kali ni ajar subjek Alam dan Manusia .... motip .... :P

so setelah selesai breakfast suddenly terpikir nak buat apa .... sama ada nak balik rumah tido atau somewhere else yang lehh kitorang buang masa kitorang kan .... ;)) tup tup teringat pasal Dino Alive kat Pusat Sains Negara .... terussss si Khai hentak hentak kaki teringin nak gi ... =))

so kitorang pun decide ke sana .... sampai cari parking and terus gi beli tiket ... syukur tak ramai sangat orang ... yelah before this officemate aku enIdan kata agak pack time dia gi ... maybe time tu cuti skolah so memang ramailahh yang mai kan ... time kitorang gi ni dah bukan musim cuti ok ... :)


ni apakah tiba tiba underwater ni plak ... kata gi layan Dinosaur apakah aku duk layan ikan berenang renang ni ... tetiba teringat aquarium di langkawi ... huhuhu motip sangat apakah :-? oh actually ni kira trowong nak masuk ke pamera Dino Alive tu lahh ... memang pusat Sains nyer akuarium kot ... dasyat kan ..... :-B

tuu diaa .... dino alive yang diperkatakan .... amik kau .... hampir kena makan dek dino pun ada ... hehehehehhe actually pada aku biasa jer pameran ni ... first maybe tak banyak sangat dino yang boleh dipamerkan ..... maybe kot .... ntahlah ... nasib lahh aku gi time bukan cuti sekolah if aku gi time crowded time lepas tu ini jer hasilnyer mau aku meroyan tahap ke 18 ..... ;))

tapi ada gak benda yang begitu interesting buat kitorang .... ya benda atas ni antara benda benda yang menguji IQ masing masing ... tu lahh pasal dah lama sangat ta buat IQ test bila sampai kat situ semua blur dan blank nak solve test yang diberikan .... paling membuatkan diri aku stress sampai lapar ialah nak solve 4 brick untuk membentuk huruf T serius beb .... gua stress sampai rasa lapar yang amat .... ingat next time nak gi pekena Nasi Lemak Cikgu and suruh cikgu ajar IQ Test plak ... :))

selesai meronda di Pusat Sains Negara ... suddenly kitorang macam buat rombongan sambil belajar plak .... nak tau where next destination kitorang .... Tugu Negara amik kau ... hahahah serius dah macam lawatan skolah kitorang hari tu =))

snap snap gambar .... then melepak jap ... relax ... hampir hampir nak menuju ke Muzium tapi apakan daya time mencumburui kitorang .... Muzium dah tutup dah ... so kitorang pun menuju pulang ke rumah .... so begitulahh cerita hari ahad time tu .... ni lahh kitorang nyer xtiviti .... kalau masing masing tak ada idea nak buat ... sememangnyer akan muncul selepas pekena Nasi Lemak Cikgu ..... serius .... ada ajhe plan nyer selepas breakfast ...... :P

so as usual stayTuned for next entry dari aku ok ;)

Tak SangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin