Khamis, 27 Januari 2011

wedding si pasangan AntaraBandar .......

.
berakhir sudah kisah cuti cuti jejalan aku ke negeri bayu .... now sharing another story .... citer pasal wedding colleague AntaraBandar aku .... dammed .... aku baru balik dari cuti ... ntah tak pasal pasal aku terpaksa EL .... coz colleague aku ni nikah on Friday ..... memandangkan depa telah amik si AdamArjuna as depa pun wedding photographer ... tak pasal pasal aku kena turut serta as pembantu tak berbayar pada enAdam :P

but ... walaupun aku planning nak amik 1 day EL but finally aku just amik halfday ... kira lepas jumaat baru kitorang plan gerak ke Kuala Pilah .... sampai Kuala Pilah .. kelihatan si pengantin perempuan tengah bermakeover ... wahhh dan dan aku jer bermake over .... amik ko lama gak kan pengantik ditouchup ...... :)


tu dia ... pengantin perempuan si Anne ..... amik ko ... walaupun duk tengah bermakeup tapi still sempat menjawab panggilan phone dari client .... amik ko curtlastt gitu our Sales & Marketing Exec ni ..... kan ..... dan dan jer aku .... lepas maghrib around kul 8 malam jer ... pak imam dah mai .... and finally pengantin lelaki si Wady pun sampai .... :)

dengan sekali lafaz .... akhirnya mereka kini sah menjadi suami isteri ... tahniah pada seperti biasa lahhh selepas nikah .... tetamu yang majoritinyer kaum keluarga terdekat sahaja pun menjamu selera ....

pernikahan mereka diadakan pada jumaat malam .... so selain dari memakan aktiviti biasa ialah snap snap gambar ... sila abaik gambar yang tak semena mena di atas itu yek .... buat buat tak nampak jer .... :P

keesokkan harinyer ... seawal pagi kitorang dah mai ..... untuk preparation persandingan pengantin plak ... ops lupa ... malam tu kitorang tido di one of hotel yang ada di pekan Kuala Pilah yang telah disediakan oleh pengantin .... curtlassst gitu .... penginapan disediakan ... terima kasih pada pengantin ..... ;)

around kul 1 rombongan pengantin lelaki sampai ..... dan bermulalah majlis persandingan mereka ..... seperti biasalahh .... makan makan .... lepak lepak ... borak borak semua ada ..... dan kali ni team AntaraBandar pun ramai yang mai ... aku dengar mereka semua konvoi dalam 9 buah kereta gitu .... amik ko .... walaupun before this ada lahh kedengaran mulut mulut longkang memperkatakan ada ke yang nak mai .... ishhhh longkang sangat mulut dia kan .... hazab ok .....

majlis sampai ke petang ..... dah makin lama hadirin semakin kurang ..... so bila dah tak ada tetamu sangat ... catering pun dah mula memperkemaskan meja hidangan ... pengantin pun memulakan snap snap outdoor .... planning mau ke luar kawasan ... but pengantin tak larat gitu finally area rumah jer ... but actually rumah pengantin pun dah nice dah untuk photoshoot ..... maybe kalian leh usha di sini .... kalau enAdam dah update lahh heheheheh :P

kitorang plan petang tu mau pulang sudah ... tapi telah dihalang oleh pengantin coz katanya malam ada joget lambak ... erkkkk ..... so kitorang pun stay lahh sampai ke malam ... sambil menanti malam lepak duk transfer gambar ... and enAdam dah mula buat editing gambar dia .... gigih ok .....

malam lepas jer jamuan dinner ...... kitorang pun memulakan aktiviti mari menari .... amik ko ..... memang havoc dibuatnya oleh kaum keluarga pengantin perempuan ni ..... semuanya sporting menari bersama .... dari joget lambak .... ke poco poco dan sampai ke cha cha ... amik ko .... aku memang failed lahh cha cha mana reti beb ..... hahahhaha dan yang best ... photographer pun leh stop kerjanyer and duk sibuk berpoco poco .... memang pantang betul bila kedengaran lagu poco poco ni ..... haissshhhhh ....

so bila dah selesai bersuka ria menari bersama ... time for buka hadiah .... and lepak lepak mengeTEH .... dan yang bestnyer .... kitorang terus cancel pulang malam tu ... and stay one lagi kat situ ..... hahahhaha tak bleh blah .... ;)) so keesokkan hari selepas ajhe breakfast ... kitorang pun pulang ke pangkal jalan ..... :P

so gitulahhh kekdahnyer .... kat sini aku nak wish lahh selamat penganti baru pada ANNE and WADY semoga kalian berkekalan hingga ke hujung nyawa kalian ..... selamat melangkah ke alam baru ..... semoga dapat hadapi segala dugaan dengan tenang dan senyuman ... insyaALLAH .... SELAMAT ;)

TakSangkaYer ....:-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin