Sabtu, 22 Januari 2011

from Lahad Datu to Kota Kinabalu .....

.
mood blogging masih lagi dengan citer cuti cuti di negeri bawah bayu .... :P so now continue citernyer ..... seperti dibilang before this ..... mission utama kitorang memang lahhh mai for Wedding si Ezan and Hamdan ..... but kitorang tetap selitkan beberapa misi sendiri ...... heheheheh ;)

misi jelajah satu sabah ... wahhh macam sempat jer ngan ada masa around 4 hari jer .... :P so perjalanan kitorang diteruskan .... setelah selesai breakfast bersama pagi tu di rumah Wak Ana .... then kitorang pun meneruskan perjalanan ke Kota Kinabalu .....

this time is my first time drive di sabah from Tawau to Lahad Datu and now to Kota Kinabalu .... well biasanya before this my route only dari Tawau Lahad Datu and Sandakan .... but now ke K Kinabalu ..... apa ada hal ... just using concept redah jerr ... ;))

so on the way ke KK tu... lepak jap ngeTeh kat Telupid ... ok... ni pun first time aku jejakan kaki aku kat Daerah Telupid ni ...... oklahh atleast
aku tau how environment dia kan.... hahahahha :P

time melepak mengeTeh tu ... bila time semua hampir dah settle menghabiskan order masing masing .... aku ni biasa lahh suka snap snap .... tup tup aku terpandang pada menu kedai tu .... perhhh ..... ada Roti Cobra beb .... dalam otak aku just thinking .... dammed ... ada roti daging ular ..... hahahahha ..... apa rasa dia yek .... dan dan jer aku kan ... daging ular lahh sangat ... ntah ntah just a name .... but if ko order belum tentu ada ... coz aku nak order roti sardin pun tarak .... but apa yang confirm aku takkan order tu ... menu atas nama Roti Cobra .... memang confirm totaly reject .... :P

so bila penat semua dah settle .... kitorang teruskan perjalanan ... route kat sini tak payah citer lahhh ianya bukan macam perjalan dari kluang ke batu pahat ... dan bukan juga dari muadzam shah ke pekan ..... memang totaly out .... jalan kecik .... jalan berbukit ... so dengan pajero diesel ko tu memang ada one time ko menggunakan gear 1 ok .... but this is a good experience untuk aku .... bila pikir balik kat semenanjung mana ada peluang nak drive mcm tu .... :P dengan jalan tak rata ..... if silap sikit jer ... ke gaung lahh kekdahnyer .... :-SS

actually on the way ke KK kitorang ada misi gak ... nak singgah kat Sg Tagal.... but nasib tak menyebelahi kami .... tutup .... and akan open balik keesokkan hari ... so kitorang meneruskan perjalanan ke Ranau ......

di Ranau sekali lagi singgah .... makan jap ..... then bila dah selesai terus shoot menuju ke Kota Kinabalu ..... on the way tu ..... dah alang alang still cerah kitorang singgah jap kat Taman Negara Kinabalu ...... as usual lahh lepak lepak kat muzium dia ... nengok nengok apa yang ada .... pada aku tempat ni aku dah pernah mai and this kali 3 kot .... so tak ada apa yang menarik pun pada aku... heheheh just bawa for family aku jer... :P

bila dah selesai semua .... snap snap gambar bagai ..... kitorang teruskan perjalanan .... memandangkan cuaca ala ala berkabus .... memang kitorang tak nampak gunung kinabalu ... even kat Pekan Nabalu pun gunung tidak kelihatan ..... so kitorang terus decide ke KK terus ...... :)

finally around kul 6.30 gak lahh kitorang sampai di bandar Jesselton ..... perhhh perjalanan macam dari Johor ke Utara beb ....... from LD to KK gerak dari LD around 9 pagi gitu ... sampai sana around kul 6.30 petang .... perhhhh ........ apa nak buat dah struktur jalan sana kureng ..... sadis kan ..... :( tak ada peruntukan ke apa ... or maybe bentuk muka bumi menyukarkan ..... no comment ....

so bila dah di hotel .... lepak lepak bersihkan badan ... segarkan diri .... then time for dinner .... dan aku pun seperti biasa no idea ..... but still lehh bagi idea mana nak pekena dinner malam tu di bandar KK .... so finally Selera Kampung Air pilihan kitorang ...... :P


masakan kat sini sememangnye best ok.... ikan semua fresh bagai.... but the price ..... must be carefull untuk tidak memilih sesuka hati kita jer... karang ada yang sakit jantung.... hehehehehhe but that nite price yang kitorang kena .... just nice ... for 5 person makan ....

lepas makan ... terus naik hotel .... coz malam tu ada final AJL25.... this time aku tak dapat turun ke bukit jalil... coz aku dalam mode cuti..... so layan di tv ajher lahhh.... and finally artist yang aku minat menang ..... perhhhhh Congrats to Ana Raffali dengan lagu Tolong Ingatkan Aku ....... :)

erkk motip dari citer cuti masuk citer AJL .... hahahhaha apa nak buat .... so gitulahhh kekdahnyer citer kali ni.... so stayTuned for next entry ... ada lagi citer nak disharingkan ....... ;)

TakSangkaYer...:-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin