Sabtu, 29 Januari 2011

pelik kenapa yek ......

.
serius aku tak paham kejadian yang berlaku siang tadi ketika aku ingin ke tempat letak kereta aku ..... hahahhahahahah kadang kadang aku pun confuse .... dan terpikir ... kenapa yek ..... sambil tu aku tersengeh sendiri .... ;))


ceritanya begini ..... seperti biasa lahhh bila aku mahu ke kereta aku yang terletak di tempat letak kereta berbumbung itu ... aku memang jarang lahh akan turun menaiki lif .... so aku akan gunakan tangga kerana jejantas ke parking aku itu di tingkat 4 ... aku plak duk kat tingkat 5..... motip lahh kan aku nak naik lif bagai ..... :P

so nak dijadikan cerita ketika aku menuruni tangga tu .... actually kat area tangga tingkat 4 tu memang menjadi port depa membuang sampah ... aku tak tau kenapa .... kat tingkat 5 tak plak maybe sebab owner rumah yang berhampiran letak tempat sembahyang dorang kot .... sambil ada notis kata jangan buang sampah di sini ..... :-?

ok kembali balik pada kejadian yang berlaku ... time aku turun tu ... tup tup ada lahh seorang budak ni bawa 2 tong bekas air yang kosong .... then dia letak kat situ ... kira dia buang sampah lah tu ... ngan muka slumber jer dia buang kat situ .... aku pun buat dek jer lah ... rupa rupanya ada bapa dia menyusul dibelakang ... dengan satu beg plastik hitam penuh sampah .....

tapi yang bestnyer .... bila abah dia nampak kehadiran aku ... abah dia ala ala patah balik ... dan menuju bersama ke area parking kereta .... actually dari parking kereta korang lehh guna tangga and menuju ke tempat sampah yang disediakan di bawah .... dalam hati aku ... abah dia ni mesti ala ala segan nak buang sampah kat area tangga tadi ....

aku biarkan jer sambil tersenyum dalam hati ..... memandangkan dia berada depan aku ... tiba tiba dia berhenti konon konon macam menunggu anak dia tadi ... lalu aku memintasnyer dan terus ke kereta aku ...... sambil sambil tu aku duk nengok nengok lahh kalau dia meneruskan langkahnyer untuk ke area sampah yang disediakan .....

aku pun abaikan lahhh ... takkan aku nak tunggu kat area bawah and nengok kot ... so aku terus ke office aku ...... so nak dijadikan cerita ....... time aku balik .... semestinya aku akan menggunakan tangga kat tingkat 4 tu kan .... nak tau apa yang aku nampak .... baik jer kedudukan plastik hitam yang kononnya tadi si abah pada budak tu nak buang berada bersama ngan 2 tong botol air tadi ......

hahahahhahah motip kan ... ko gigih bergerak sampai kat area parking kereta semata mata nak kaverina gitu .... and finally ko patah balik and buang kat area tangga juga ... aku duk imagine if time dia nak buang tu ada orang lagi .... adakah dia akan patah balik dan melakukan perkara yang sama time nampak aku ..... hahahhahah gilo .... kalau sampai 8 kali dia terserempak ngan orang .... memanglah dia tu sarkas ..... :P

ntahlahh aku pun tak paham ...... nak buang sampah tu buang lahh kat tempat yang disediakan ..... imagine kalau kawasan tu berhampiran dengan rumah ko mesti ko pun sakit hati kan ... ni lahh masalah kalau duk rumah bertingkat tingkat ni ...... masalah sampah memang selalu terjadi .....

apa nak buat ..... patut developer kena sediakan satu corong sampah dari dapur yang akan terus ke jatuh ke bawah yang telah disediakan tong sampah besar yang biasanyer disediakan di rumah rumah flat di Singapore ..... aku rasa masalah ni tak akan berlaku kot .... tapi nak buat macam mana kan ... rumah pun dah siap .... hahahhaha so ni bergantung pada kita jer lahh kesadaran diri .... ;))

so gitulahhh citer nyer ........ dan aku masih tertanya kenapa brother tadi tu beria patah balik bila nampak aku .... and finally dia tetap gak gi buang sampah tu kat area tangga .... mesti dia takut aku snap gambar dia and tepek kat board kan .... hahahah :P

so as usual ... stayTuned for next ntry .... ;)

TaksSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin