Jumaat, 21 Januari 2011

Majlis Perkahwinan Ezan & Hamdan ....

.
kembali continue citer cuti cuti di sabah.... oklahhh misi utama kitorang balik this time ialah untuk attend wedding si Ezan ni.... well time adik dia si Nita kitorang tak turun... :(

ialahh Nita nyer majlis 2 bulan sebelum ni... time tix fligt dah berapa dah ..... hehehehhe so semua pakat gi wedding Ezan ... sorry ye Nita .... bukan niat tak mo mai ... kalau kat semenanjung confirm kitorang mai ...... :)

so dari hari kitorang sampai .... suasana rumah pengantin sememangnyer riuh bangat .... kena plak ada nyer jentera Wak Ana and Wak Lina .... perhhh ditambah plak ngan aku .... lagi lahh riuh ... hambikkk ko ... belum tambah riuh anak anak kecil .... :P


hemmmm kali ni aku dapat info ..... team yang menyediakan pelamin diimport dari KL gitu.... curtlast ko ..... dari semenanjung mai nak creatkan pelamin korang gitu dasyat ..... heheheh and yang best nyer si Baen pun antara yang gigih menyiapkan pelamin dan ruang nikah ... bravo bro .... ;)

di hari majlis ..... kitorang semua dah bersedia dah .... dengan menanti pengantin perempuan mandi bunga ... sehinggalah pengantin bersiap semua .... tepat kul 10 pagi kelihatan tetamu semua dah mula mai ....

around kul 11 macam tu kalau tak silaplah .... akhirnya penganti lelaki pun tiba untuk majlis pernikahan ..... :)

time ni aku ngan abang aku dah macam photographer bidan terjun plak .... ntah kenapa kitorang plak yang more take photo .... maybe kitorang tak fikir sangat shutter kot yang biasa ditakuti oleh semua photographer pro ... maybe .... (matilahhh if ada photographer yang baca then sentap :P )

tapi tu lahhh ... kalau aku perhatikan photographer yang cousin aku tu hired if dia kat semenanjung confirm dia ketinggalan ngan photographer yang maybe just pakai compact ... i mean sedara mara or kawan kawan pengantin ..... serius beb ...... boleh plak duk melepek jerrr :(

part paling aku suka ialah .... time pengantin memperagakan pakaian pengantin bangsa kitorang ..... dengan adat dah cara nyer .... memang menyeronokan ..... balingan duit syiling ... gula gula ..... rebutan kain yang telah dilalui oleh pengantin .... sememangnyer menghiburkan .... :)

cuma this time aku rasa ada part yang tak ada kot ..... seperti pengantin nyorok nyorok each other ..... time di atas rumah pengantin .... ke benda tu ada bila rumah pengantin lelaki .... ntah lahhhhh coz last time cousin aku sorang tu ada benda tu ..... :P

around kul 2 macam tu majlis dah mula reda .... then semua dah mula merehatkan diri .... yang ada cuma sessi menari sesama sendiri dan sessi karok .... tapi aku more on relax ... then ada time free aku gi turun bandar jap jumpa member coz nak pass barang .... heheheh :P

sessi malam disambung around kul 7 ..... so pengantin pun duk bersanding dengan 2 persalinan .... dan time ni sememangnyer waktu berphoto .... photo family beramai ramai ..... sememangnyer menarik... ini pun nasib tak semua sedara mai ... kalau tidak confirm bertambah riuh ...... :P

apa apa pun majlis hari tu nampak simple tapi meriah ...... so kat sini nak wish congrats pada pasangan pengantin kita Ezan & Hamdan .... aku doakan agar kalian sentiasa berbahagia dan cekal menghadapi dunia baru ...... semoga berkekalan hingga ke hujung nyawa ...... :)

so gitulahh kekdahnyer ..... nantikan other story morry aku time di negeri bawah bayu ok .... stayTuned... ;)

TakSangkaYer...:-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin