Isnin, 24 Januari 2011

Kundasang War Memorial & Poring Hot Spring

.
meneruskan memblogkan diri dengan citer meneruskan perjalanan selepas duk lepak shopping sakan kat Pekan Nabalu ..... ;) kali ni ... seperti yang aku rancang ngan kakak ipar aku si KakFara ..... selain mission utama mai Negeri Di Bawah Bayu ke wedding si Ezan ... kitorang akan makesure kitorang gi ke beberapa tempat yang menarik ..... :P

so perjalanan dari Kota Kinabalu ke Sandakan (kononnyer lahh) diteruskan .... kitorang singgah di Kundasang .... and for korang nyer info ... aku memang dah niat nak singgah kat Kundasang War Memorial ..... :)


pada mulanya ... aku rasa macam dammed actually kat mana sebenarnya kedudukan memorial ni ... manalahh tau kena masuk ceruk ke ... coz serius memang tak ada signboard kata arah nak ke memorial tersebut .... but nasib baik ... benda ni actually memang ngam ngam kat pekan kundasang ..... dengan ada construction jalan .... so dari jauh memorial nyer pintu gerbang sudah kelihatan ..... :)

time sampai kat memorial tu .... cuaca ala ala gerimis mengundang gitu .... so we decide tak bawah MD naik ... and kebetulan ibuku sememangnyer tak berminat nak naik tangga bagai ni ... so decide duk jaga MD .... abahku pun tak berminat nak naik ... so dorang lepak kat bawah jaga MD .... ;)

so kitorang berempat jer naik .... tempat ni sememang nyer cool ok ..... view dari atas sememangnyer cantik untuk kalian melihat rumah rumah di kaki bukit di daerah Kundasang .... serius cantik ....

decoration memorial ni pun agak terjaga juga .... dijaga rapi .... sememangnyer satu tempat yang pada aku rasa sesuai sungguh untuk photoshoot bagai .... if dapat photoshoot wedding sememangnyer cun melecun .... wahh dah lari topic ...... :P

if korang nak tau details about Kundasang War Memorial ni .... korang lehhh tanya pakcik google or maybe korang lehhh click kat sini untuk tahu sedikit tentang tempat ni ..... ;)

so selesai puas duk meronda di Kundasang War Memorial ..... kitorang decide meneruskan perjalanan .... pada awalnyer .... kitorang plan mau ke Sg Tagal ... but bila aku fikirkan timing yang agak tak mengizinkan .... dan dengan jarak nyer yang agak take time lagi .... so we decide tukar plan ....

ialahhh imagine ko sampai kat Sg Tagal tempat tu dah tutup .... coz kitorang tak sure kul berapa dorang tutup operasi kan ... maybe kul 5 hahahhaha jam kat tangan dah around 4.30ptg .... so finally decide ke Poring Hot Spring ..... :)

ialahh walaupun tempat ni aku dah pernah pergi 2 kali before this .... but family aku tak gi lagi .... so as tour guide tak bertauliah ni .... why not aku bawa depa ke sana .... and walaupun aku dah 2 kali gi ... but aku tak tau pun jalan menuju ke sana ... so with my concept Redah Jerr .... so finally berjaya juga ..... hahahha moral story ... next time kalau ke mana mana jangan tido dalam kereta or van .... :P

sampai situ around kul 5.15ptg .... nasib Poring ni tutup around 6.30ptg ..... actually dah gelap kalau time time ni kan ..... tapi oklahh atleast kitorang sempat lagi kan nak merendam kaki memasing .... terutama aku nak relax kan kaki yang duk tekan pedal pajero ajhe kan ....

bila dah selesai .... haaa amik ko ... seperti biasa si Kyra ngan adik di MD ... memang pantang nampak air ... lepas tu tak pandai nak naik kalau dah main mandi tu .... ishhh ishhh .....

so memandangkan time pun dah around 6 something .... target nak ke Sg Tagal sememangnyer tak sempat .... but untuk menjadi kan missi kami berjaya untuk ke Sg Tagal tu ... kitorang pun decide menginap satu malam di Ranau ...... so from Poring kitorang terus menuju ke Ranau ....

so nak tau what next journey kitorang ..... stayTuned for next entry .... ;)

TakSangkaYer ....:-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin