Ahad, 4 Mei 2008

Cuti Cuti Malaysia .... Sabah.... Part 2

.
continue... citer pasal vacation aku kat sabah... on second day... after penat jejalan kat pulau.... makan seafood and melalak... so second day.. pada mulanya kitorang ni plan lahh nak ke Ranau... hemm than plan nak sewa kereta... hemmm... but maklum lahhh time tu 1st May.. semua kereta full... then finally decide jalan kat town...

ntah sebelum kluar kawasan apartment kitorang duk lepak tanya brother yang jaga kat situ.. and tanya pasal if ada apa apa package yang pihak Promenade sediakan... then adalahh one uncle ni yang memang kerja dia bawa van tourist... heheheh then kitorang tanya nak ke Ranau sempat ke... dia kata dah tak sempat dah... so dia cadangkan esok...

so kitorang pun set for tommorow.. kira kitorang deal lahh ikut package dia.... then kitorang gerak berjalan kaki ke sebelah bangunan ajhe... area Centre Point... then set nak makan kat Secret Recipe... tiba tiba aku nampak satu Signboard ni... F.O.S hehehehe aku suka nengok tak tau kenapa.. so apa lagi.. snap one pic... hehehe...


hemmm... then lepak melantak kat Secret Recipe... apa yang bezanya SR KK ngan KL... hemmm pada aku.. lahh Mee Laksa Seefood dia... kat KK ni dianya seafood besar... but rasanya KL nye lagi sedap... sorry to say... hehehehehe..... sebab biasa aku makan licin.. tapi kat KK tu still penuh kuah dia.. aku tak hirup...

then sambil makan tiba tiba kitorang plan nak jejelan kat KK ni and try call uncle tadi.. then deal uncle tadi setuju bawa kitorang round KK... hehehehe.... so kul 12 depan Waterfront uncle tu tunggu... hemmm.... so naik ajhe... first place dia bawa... ke YAYASAN SABAH.... hehehehhe


hemmm... ni satu lagi tempat yang aku tak pernah gi... mahupun naik ke atas... but kali ni... with my friends.... aku gi and naik menara ni... hehehehe setahu aku lahh kalau aku tak silap... ni merupakan salah satu simbol Sabah.. yang dorang banggakan.. kira ala ala Menara KL macam tu lahh... but dorang bangga ngan Menara Yayasan ni... dan di Tingkat 18 ada sebuah restoran berpusing... sama gak macam menara KL... hehehhe

settle ajhe duk snap snap lepak lepak kat Yayasan tu... uncle tu bawa plak nengok Masjid Terapung... just.. berhenti di luar aja... snap snap gambar... then gerak... next destination... ke Bukit Bendera... heheheheh.. korang jangan nak expect Bukit Bendera KK sama macam Bukit Bendera Penang... hehehehhe kat KK just ada satu tempat just lehh nengok Town KK... tu ajhe... tak ada pun Cable Car apa apa lain ok... hehehehhe....


next place.... after dari Bukit Bendera ni.... uncle ni bawa ke Muzium Sabah... hemmmm ish ish.... ni pun tempat ni aku tak pernah terfikir nak gi... boleh.... hemmmm dah lahh masuk tak lehh ambil gambar... biasalahh nama pun Muzium..... but banyak benda yang dorang tak show lahh... xpecially... pasal kaum peribumi sabah... hehehe tak semua suku kaum cara hidup kaum or keturunan ditunjukkan...

just ada yang benar benar peribumi... padahal apa yang aku tau lahhh kan... kaum di sabah ni ada banyak beb... rasanya lebih dari 12 kaum kot... hemmm ntah lahh maybe still tak ada research about that semua or tak ada bahan nak dipamerkan.... hehehehe...


settle layan muzium gerak ke sebelah bangunan plak.... Kampung Warisan diberi nama tempat ni... dimana kat sini ada beberapa jenis rumah kaum kaum di sabah.. ala... benda ni kira macam MiniMalaysia kat Melaka lahh... but kat sini just focus on Kaum di Sabah ajhe lahh.. hehehehe... settle ronda.... take photo... everything semua.... kitorang gerak....

singgah jap kat Tanjung Aru... duk nengok laut... then aku pun beli buah buahan... air... bagai.. untuk hilangkan dahaga... then uncle pun hantar balik kitorang kat town... coz kitorang nak ke Pasar Philipines... hehehehe... so set ngan uncle pasal planning esok bagai... and set 7 pagi gerak dari Apartment Marina Court...

so turun van.. gi ke bank... kluar duit.. coz nak ke pasar Philipines kan ala ala nak shopping bagai... hehehehhe coz esoknya tak sempat coz sure seharian di Ranau sana.. and then terus nak balik ke Airport....


so nengok nengok benda yang nak dibeli... tawar menawar bagai semua... finally semua dah dibeli... dammit.... bankrupt dibuatnya di sini... mcam macam dibelinye... apa yang aku beli.. aku pun tak tau... hehehehhe... settle berborong bagai... perut lapar... kebetulan kat luar ada ala ala pasar malam gitu... ada gerai makan bagai..

so lepak makan.. mee goreng ayam.. and abc... ambik ko.. banyak tu... time tu ktorang agak kagum ngan satu gerai ni.. mana dia masa nasi goreng dia.. dan di hidangkan memang banyak beb... ala ala untuk 2 orang makan... boleh... kalau kat semenanjung ala ciput ajhe nasi goreng dia... harga rm3.50.... tapi sini ngan banyak nye hanya rm 3 ajhe... hemmm memang murah.....


settle makan berjalan lahh kitorang balik ke apartment... then sempat aku snap beberapa pic... depan apartment... heheheh then naik ke apartment.... hemm so agak tak tau nak buat apa... budak budak ni ajak gi swimming kat pool... lehhh....

apa lagi gi ajhelahh dah mandi kat pool naik balik apartment.. sambil nengok tv... tiba tiba perut lapar... then kluar berjalan... and decide nak makan kat Euro Cafe.... area Waterfront...


hemmm.. kat sini ada satu menu yang membuatkan aku minat nak order... nak tau apa... malam tu aku ala ala menjamu selera aku dengan theme... COKE... lehhh... order air... COCA COLA... makanan plak... COCA COLA FRIED RICE..... damm... apa rasa dia... macam mana dia masak... tunggu tunggu nye tunggu.... hemm then rasa... hemmm tak ada rasa coke pun.. just rasa macam ayam kicap ajhe.. hehehe... hampeh sungguh....

settle makan... balik ke apartment... singgah 7E.... jap beli skit snack.. bagai... and balik ke apartment... then sampai kat apartment layan tv.. sambil bincang untuk next day.... and set bangun awal and terus check out bagai... so for next story... tunggu ajhe lahh part 3 ok... hehehehehhe

TakSangkaYe
.

2 ulasan:

Perempuan Pemimpi berkata...

kakakakka...aku tgk ko macam kat over sea lak...pemandangan kk dah cantek ok...eh oversea la kan??

Tanpa Nama berkata...

poyos...mkn kat sbh x sdp..kecuali kat tpt sutera habour nyer cafe tu..huhu..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin