Khamis, 22 Mei 2008

Berita Kepada Kawan.....

.
hemmmm tak tau apa lahh kesengalan malam ni yang melanda diri ini... wah ayat tak bleh blahh (mally pinjam trademark) hehehehhe so biasalahh bila dah borring buka buka cd folder ternampak cd zaman diploma nye dinner...

sajhe ajhe nak nengok tiba tiba teringat pasal lagu ni... memang kenangan beb... teringat time tu perform depan member member time dinner... WAH..... Marvellous Ke...(Atikah pinjam trademark ko plak) ehhehehhe..... so korang layang aje lahh lagu dia ye... kat bawah ni.... nak video dia... tak dapat jack.. hehehe...



Perjalanan ini terasa sangat menyedihkan
Sayang, engkau tak duduk di sampingku, kawan
Banyak cerita yang mestinya kau saksikan
di tanah kering berbatuan
ho ho ho ho ho ho ho ho ho ho ho ho

Tubuhku terguncang di hempas batu jalanan
Hati tergetar menampak kering rerumputan
Perjalanan ini pun seperti jadi saksi
Gembala kecil menangis sedih ho ho ho ho

Kawan coba dengar apa jawabnya
Ketika ia kutanya "Mengapa?"
Bapak ibunya telah lama mati
Ditelan bencana tanah ini

Sesampainya di laut kukabarkan semuanya
Kepada karang, kepada ombak, kepada matahari
Tetapi semua diam, tetapi semua bisu
Tinggal aku sendiri terpaku menatap langit

Barangkali di sana ada jawabnya
Mengapa di tanahku terjadi bencana
Mungkin Tuhan mulai bosan
melihat tingkah kita
yang selalu salah dan bangga dengan dosa-dosa

Atau alam mulai enggan
bersahabat dengan kita
Coba kita bertanya pada rumput yang bergoyang

ho ho ho ho ho ho ho ho ho ho ho ho


TakSangkaYe..
.

2 ulasan:

Adam-ArJuna berkata...

WAH...!!

semakin ramai org dah ada trademark ni...

tak bley blah sungguh..!!

KeMatZ berkata...

hehehehe biasalahhh semua nak ada trademark masing masing...


TAKSANGKAYE....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin