Khamis, 27 Oktober 2011

Potluck a.k.a Farewell

.
kembali memblogkan diri ... kali ni nak sharing kisah di deepavali ... wallawehh .. memandangka cuti dan kebetulan cycle tak ada ... so kitorang plan lah buat potluck mandi manda di Sg Tekala ... :D

pada mulanya nak buat pada hari sabtu ... tapi memandangkan hari sabtu ada cycle itu pasal lahh kitorang buat on deepavali ... seperti dirancang ... kul 8 akan berkumpul di petronas KK ... so around kul 9 baru kitorang bergerak dari KK ke SG Tekala ... dengan 3 buah kereta ... :P

kalau dilihat cuaca time tu ... amatlah membuatkan kitorang rasa tak senang hati ... kerena mendung kelihatan gitu ... tapi bak kata lagu Ella dan Deddy Dores ... Mendung Tak Bererti Hujan ... alhamdulillah ... sampai ke petang cuaca amatlah cerah :)

sampai jer ... cari port untuk bentang tikar ... memandangkan ada anak anak kecil ... so untuk membuat pendakian yang lebih tinggi seperti sedia kala amatlah terhad ... so pilih mana yang sesuai dan selesa ... dan alhamdulillah dapat ... siap ada pondok lagi ok ... kalau hujan lahh kan lehh berteduh bawah pondok xpecially anak anak kecil ... :P

actually potluck ni merupakan farewell buat abg Mie yang akan menamatkan tugas beliau berkhidmat di AntaraBandar ... wallawehh ... lepas ni dah tak adalah geng lepak ngeTeh after office hour ... :(

apa nak buatkan ... dah ditakdirkan ... so sambil kitorang duk huha huha pekena kek ... sambil mandi manda ... pose pose tetap tidak ketinggalan ... wallawehh sedar tak sedar nak dekat around kul 4 lebih gak kitorang duk berpotluck ni .... dan syukur alhamdulillah cuaca mengizinkan ... :P

so bila semua dah kedinginan dan puas berendam bagai ... so decide mau pulang ... lagi pun dah lama sangat ... mau kecut semua ... so bergerak lahh pulang ... dan secara kebetulan or maybe nasib kami baik ... naik jer kereta time menuju ke Kajang ... hujan turun dengan lebat selebat lebatnya .... dan time ni lahh si Aidil lehh suggest ajak lepak pekena Sup Urat Keting kat Bandar Baru Bangi ... :D

so hujan hujan pekena sup memang satu kenikmatan ... time tu aku order Sup Urat Keting kot nak try sedap ke tak Urat Keting ni ... dan untuk pengetahuan kalian ni lahh first time aku makan urat keting ... yalee yalee .... :|

but oklahh juga boleh telan lahh ... sup dia perhhh punya lahh mengancam menggigit tapi bagi aku kepekatan supnya tetap tak leh lawan sup mamak area chowkit maa ... sana memang paling marvelous pernah aku rasa ... dan kat situ antara port aku ngan abah aku pekena sup suata ketika dahulu .... :P

so gitulahh kekdahnyer .... kisah potluck kami ... dan kat sini nak wish kat abg Mie hope agar dapat meneruskan career nyer di tempat baru di utara sana ... dan dapat bersama keluarga tersayang ... semoga success selalu abg mie ... insyaALLAH kalau saya turun utara saya roger abang mie ... :)

so as usual stayTuned for next entry dari aku ... ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin