Jumaat, 7 Oktober 2011

macam macam hal ....

.
kembali memblogkan diri ... kali ni aku nak citer perihal manusia yang kalut lagi mengarut ... serius shit aku tak paham kenapa ada nyer manusia macam ni ... tapi ianya bukan mustahil pun ... memang ada pun ... nak nak mereka yang takut pada bayang bayang sendiri :D

baru baru ni ... AntaraBandar telah dilanda cerita karut ala ala citer dongeng kanak kanak ... issue Status Facebook ... just apa yang aku leh cakap on the spoot ialah ... CHOII LANTAK PI LAHH FACEBOOK MASING MASING NAK LETAK STATUS APA ... YANG HANG TERASA APAKAH ...

serius beb ... kadang kadang aku rasa lucky coz this week aku kerja night shift ... coz tak yah lahh aku melayan citer meroyan mereka mereka yang ntahapapantah ... orang tu tak ada pun mention nama ko apahal ko melatah ... nampak sangat ko makan cili ko yang sibuk kalut cari air kerana kepedasan ... kan ...

lepas tu ko hasut geng ko suruh marah or warning staff staff lain ... ehh apakahh ko ni ... ko meroyan kenapa ... ishhh serius beb ... tak sangka ko ni berhati busuk dan takut pada bayang bayang ko sendiri ... status ko yang ko buat tak ada plak ko nak print out kan ... status orang ko sibuk print out and jaja ke semua orang ... macam budak sekolah rendah ... sikit sikit ngadu ... tapi ko lagi teruklahh aku rasa budak skolah rendah tak adalahh gigih nak print out bagai hahahahha :))

aku tau lahh ko dah lebih 10 tahun kerja company printing sampaikan status facebook orang pun ko nak print ... kenapa ko tak request jer kat suruh buat program print out status fb dalam bentuk simple or duplex ker ... or maybe selfmailer lehh aku post kat umah ko ... ko nak 1 up or 2 up or maybe 4 up ... choiii :|

biarkan lahh ... ko kan pandai berkata kata ... tapi satu jer aku nak mention kat kau ... bila jadi macam ni ... ko ingat orang akan respect pada kau ... jangan mimpi lahhh team production yang kau pandang rendah pun tak akan respect dengan perangai tak sekolah ko ni ... malah menggelakkan sajhe ... sedihhh :))


belum pun reda citer kalut pasal status FB ni ... tiba tiba AntaraBandar sekali lagi dilanda tsunami ... perhhhh tapi yang ini aku cukup kagum and salute pada individu itu ... serius beb ... gua terus tersenyum jer bila membaca surat beliau yang ditujukan pada our big boss ... perhhhh :-bd

tapi yang menjadi pelik bertambah ajaib serta sedikit kemushkilan macam mana surat yang katanya PNC itu ... boleh tersebar dengan cara difotokopi dan distapler baikk jer dan ditinggalkan di mesin photostate ... perhhhh terbaikkk ...

so tak pasal pasal semua orang membaca surat yang kononnya PNC itu ... dan dalam surat tu boleh plak mention behind the scene kat AntaraBandar ni ... so ada mereka mereka yang selected ni disenaraikan dan dihuraikan role mereka sebenar walaupun ianya tidak dalam job scope mereka ... volleh ...

hahahah memang slumber individu tersebut huraikan ... terbongkarlahh cerita cerita side job mereka yang mereka lakukan ... dan yang best surat tu tersebar meluas ... so satu AntaraBandar tau ini cerita ... perhhh kalau gua dalam salam sorang selected tu ... confirmed malu sehhh ... serius mau aku resigned on the spot ... :P tapi tak tau lahh kalau mereka mereka tersebut tiada perasaan ... kan ;)

tapi skrang apa akan terjadi pada individu tersebut ... bermula bermain dipikiran kami semua ... buat kami tindakan individu itu wajar sangat kerana menceritakan sebenar perihal sebenar top top management kat sini ... sebelum our big boss hanyut dengan cakap cakap manis mereka ... well sweet talker katakan mereka mereka semua ni ... :P

another things yang bermain diminda kami semua ... angkara siapa yang membolehkan surat ini tersebar padahal surat tersebut sepatutnya PNC ... walaupun kami sedar di AntaraBandar ni tiada maknanya PNC tu ... tup tup kalau korang tak tau orang lain akan tahu dahulu ... cuma lambat dan cepat jer korang terima berita ... :D siapakah yang gigih photostate banyak banyak siap stapler lagi tu .... :)

dasyaaatttt ianya semuanya dalam misteri ... dan buat masa ni ... kita tunggu dan lihat ajhe apa akan terjadi ... heheheh dan dengan issue surat layang ni ... membuatkan issue status fb ini berakhir begitu saja ... hehehehe .... apa apa pun gua salute pada itu individu ... AWESOME ...
:-bd

so .. gitulahh citer kali ini ... kadang kadang aku rasa ada hikmahnya aku berkerja night shift ... kerana aku berasa tenang dan aman dalam menjalankan tugas tugas ku ... tak payah nak menonton pelbagai drama drama spektra or drama drama air mata ni bagai ... cuma apa yang aku tau ... bila malam ada yang akan sampaikan summary cerita tersebut .... hahahahahha best tak :D

so apa nak buat ... APER PUN TAK BLEHH ... as usual stayTuned for my next entry ok .... ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin