Ahad, 12 Februari 2012

Siri Jejalan 2012 - Kuala Lumpur [Petaling Street - Central Market - Dataran Merdeka]

.
walla ... ada citer pasal Siri Jejalan 2012 lahh ... aikkk tapi awat ke pelik jejalan KualaLumpur ... hahahahha sajhe jer aku nak buat macam ni ... coz bagi aku KualaLumpur ni banyak tempat so boleh buat lagi ... so itu kena nantikan lahh yek ... :D

so actually idea ni mai ... time aku ngan housemate aku si Khai tengah lepak breakfast ... breakfast kat mana lagi kalau bukan Nasi Lemak Cikgu ... hehehehe biasalahh idea idea sembang najis sentiasa terkeluar time kitorang breakfast di sini ... :P

walau pada awalnya hanya ingin jejalan ke AmcorpMall and nak naik Putra ker CentralMarket ... tapi setelah mencari port parking kat area Putra yang kosong amat mengecewakan membuatkan aku terus pandu MyBooku ker IbuKota ... tapi still set niat nak ke Central Market ... heheheh ;)

finally ntah macam mana ... aku terus park kereta aku kat area Jalan Petaling ... hemmm area yang depan Tokong Cina ... ok if semua tak sure area mana di bawah ni gambar nyer heheheh :)

perasan tak ... Tokong Cina tu ... aku kalau nengok Tokong ni mesti aku ingat ada satu FM yang agak menarik berdasarkan Tokong ni yang dimiliki oleh kawan aku ... tapi aku kureng pasti siapa pemiliknya ... hahahha kalau ada kalian yang baca sila roger aku ... aku nak tau kat ner korang dapat FM tu ... hahahah

so dari situ ... kitorang dah mula dah snap snap picca ... dan meneruskan perjalanan kitorang ke Petaling Street ... tempat yang pada aku ... memang tidak sesuai untuk aku yang jenis sure tak sure nak membeli belah ok ... :|

sempat lagi ... pose depan pintu gerbang tu ... heheheh ... aku memang tak akan membeli kot kat sini .. so aku jalan jer ... sambil usha usha barang yang ada ... usha pun ala ala jer ... makesure sampai tak ditegur oleh peniaga nak beli ke tak ... serius ntah kenapa aku memang fobia kat sini hahahah :-SS

so jejalan finally sampailahh juga ke tempat yang memang aku nak gi ... hahahah itu diaaaa Pasar Seni atau Central Market ... yang gah since 1888 ... walla aku baru tau benda ni since 1888 lama tu wehhh ... tapi serius aku tak baca pun sejarah yang terdapat kat pintu masuk CM tu hehehehe :|

tapi apa yang aku pasti ... jap ... bila ye last time aku mai sini ... hemmm rasaya time aku layan event Hari Bintang Jatuh 09 - 3 Venus kot ... itupun 2009 ... amik skrang 2012 ... hemmm almost 3 tahun kan ... hahahah dan apa yang aku dapati memang banyak dah berubah ok ... :D

area luar pun siap dah ada gerai gerai macam at Petaling Street ... cuma kat sini more selesa lahh ko nak usha usha barang ... tak yah risau risau or fobia bagai ... kan hahahah ... nengok macam macam rupanya ada kat Central Market ni ... aku memang rambang matalahhh bila benda yang aku minat memang bersepah kat sini ... tinggal if ko ada cukup uwang ... grab jahhh apa yang ko nak hahahahh =))

dah jejalan ... finally decide nak teruskan jejalan ke Dataran Merdeka ... so gi lahh jejalan ke sana ... heheheh dari sepanjang perjalanan ... pelbagai pose kitorang buat dan sampai kat area Dataran Merdeka lagi lahhh ... tinggal nak guling guling macam tenggiling jer tak kesampaian ... hahahha kalau tak mesti meriah ok ;)

so bila dah puas meroyan kat area padang tu ... finally kitorang decide gerak semula ke kereta ... tapi sebelum tu singgah balik kat Central Market untuk sessi membeli apa yang kitorang nak ... hahahha tadi just usha usha ang buat calculation dulu ... perlu or tidak ... biasalahh kan ... dalam ekonomi yang tak berapa nak mengizinkan ni haruslahhh kena becarefull ... hahahha beria ... :P

so tup tup ... aku grab 5 FM ok matilahhhh kat mana nak tepek ni ... board confirmed dah penuh ok ... ni tambah lagi 5 lagi ... belum lagi if ada colleague aku yang gi obersea nak bagi lagi ... [
wahh berangan kalau lahh diorang belikan hahahah 8-> ]

begitulahhh kisah siri jejalan Kuala Lumpur aku ... yang hanya diplan ketika breakfast siang hari tadi .... hahahha tup tup jalan jer ... apa apa pun seronok gak benda yang dirancang last minutes ni ... confirmed jadi ... kalau dirancang mesti adakalanya tak berjaya dilaksanakan ... tapi tu lahhh poket kureng plak ... kalau tak mesti lagi davassss punya lahh hahahha =))

so as usual ... stayTuned for next entry dari aku ok ... ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

2 ulasan:

sukahati berkata...

wow....gambar depan tokong tuh memberi ilusi kurus okehhh.....ilusi jer lahhhh :p

KeMatZ berkata...

memang dah susut sikit pun hahahah susut kat jari :P

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin