Ahad, 26 Februari 2012

Pementasan Teater Ayah by Pesona Seni Kuala Lumpur

.
semalam aku berkesempatan menonton sebuah pementasan teater yang diadakan di Auditorium JKKN Kuala Lumpur Taman Budaya Jalan Tun HS Lee .. pementasan teater kali ini bertajuk AYAH yang dipersembahkan oleh Pesona Seni Kuala Lumpur ...

well aku tahu adanya teater ini haruslahh dari 2 member aku yang merupakan tonggak utama dalam pementasan ini iaitu Pyar dan Zaini ... so seperti dirancang ... aku bersama enAdam dan enIzman pun sepakat untuk gi menonton tanda sokongan kami kepada mereka wahhh gituuu ... :D

so pementasan ini menceritakan tentang kisah Badrul Budiman yang merupakan seorang jutawan dan mempunyai 4 orang anak hasil dari empat perkahwinan beliau ... setiap perkahwinan beliau dianugerahkan dengan seorang cahaya mata ...

setiap anak anak beliau amatlah membenci beliau ... bermula dengan Nurul Azian yang berdendam kerana telah ditinggalkan oleh Badrul Budiman sejak dilahirkan lagi ... walupaun apa yang dia ketahui ibu beliau amat menyanjung tinggi Badrul Budiman :|

Hendra Haikal pula anak kepada isteri kedua Badrul Budiman ... turut amat membenci ayahnya kerana telah memisahkan beliau dengan ibu beliau secara paksa ... dendam yang ada pada Hendra Haikal amat mendalam sehingga beliau tidak pula menghormati ayah beliau sendiri

Nurul Aziha merupakan seorang anak yang baik hati tetapi membenci ayahnya selepas ibunya mati dibunuh oleh ibu tirinya ... selain itu Nurul Aziha turut kecewa dengan tindakan ayahnya yang langsung tidak mempedulikan atau mengambil tindakan terhadap apa yang dilakukan oleh ibu tirinya ...

Amir Furkan plak merupakan anak Badrul yang terakhir yang telah dididik dan dibelai dengan penuh kasih sayang dan kemewahan sehingga membawa kepada kerosakan akhlak pada amir Furkan ...

di pementasan ini ... kita dapat melihat bagaimana tindakan dan penjelasan yang diberikan oleh Badrul Budiman terhadap segala persoalan yang timbul terhadap anak anak beliau sehingga tercetusnya dendam kesumat di hati anak anak beliau ... wow sungguh tragis ... :|

so setelah selesai menonton ... apa yang aku boleh katakan ... ini merupakan sebuah pementasan yang berjaya bermain dengan emosi masing masing ... setiap pelakon berjaya membawa watak masing masing sehingga tersentuh dihati ...

serius aku tak tau kenapa ... xpecially kisah NurulAziha ... lakonan mantap yang diberikan oleh Fatin Nasrin amat menghidupkan watak cerita ... sehingga membuatkan kitorang terpesona dan kusyuk serta ingin tahu kenapa dan mengapa semua itu berlaku ...

pada member aku si Pyar and Zaini ... congrats pada korang ... well Pyar lakonan ko semakin maju ok ... if tak silap aku ini kali ke3 aku menonton pementasan ko ... wow serius ada improvement ... dan ko memang amat sesuai ok dengan watak gituuu ... curtlassstt ko jahh :P

pada Zaini ... wow unexpected ko mampu membawa watak sebegini ... ingatkan ko hebat dengan watak watak drag jahh ... matilahh aku kena smack nanti ... but tahniah bro ko memang cool malam tu ... confirm ko lehhh menang award pelakon baru gitu ... seperti dalam dialog ko ... hahahahah :P

overall ... Persembahan Teater Ayah ini sememangnya MANTOP dan mempunyai pengisian ... dimana pada aku ... kita sebenarnya tidak tahu apa sebenarnya yang terjadi dan kenapa sesuatu pekara itu harus dilakukan xpecially tentang didikan pada anak anak ... ia tidak semestinya apa yang kita fikirkan kita benar sememang benar sebenar benarnya bukan ... pasti ada terselindung sedikit yang tersirat disebalik kejadian ...

ehhh apa yang aku merapu ni ... hahahah tapi itu lahh aku memang puas hati ... dan sememangnya cukup seronok menonton persembahan Teater Ayah ini ... tahniah pada semua Crew and All Team Produksi yang telah menjayakan pementasan ini ... GREAT JOB :)

sebelum pulang ... haruslahhh berphoto bagai dengan 2 tonggak utama pementasan AYAH ni kan ... dengan siapa lagi kalau bukan dengan Pyar and Zaini ... next persembahan jangan lupa jemput weolss semua ok korang .... insyaALLAH kalau tak ada yang menghalang kitorang pasti turun bagi support :D

so begitulahh kekdahnya cerita kisah pementasan Teater Ayah by Pesona Seni Kuala Lumpur ... as usual stayTuned for next entry dari aku ok ;)

* credit all photo to Pyar @ ShanazAhmad ... :)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin