Khamis, 22 Julai 2010

uda & dara ....

.
hemm... kembali menghapdet blog ni... kali ni duk nak sharing citer pasal Teater... dammed kalau diikutkan dah lama dah aku tak layan teater... hahahhahaha :P

so ahad lepas... around kul 3 aku ngan member aku duk layan teater muzikal arahan Dato Rahim Razali berdasarkan puisi or karya Usman Awang yang bertajuk Uda Dan Dara.... :)


so bermula lahhh melayan.... hemmmm bila diceritakan pasal karya Usman Awang ni.. aku pun actually bukan tahu sangat pun... heheheh so main datang tanpa sebarang petunjuk bagai... tak macam teater before this yang aku layan seperti Puteri Gunung Ledang, Natrah dan yang lain.... heheheh :P

actually sepanjang pementasan teater ni pada aku.... amat menyeronokkan... walaupun pada mulanya aku agak risau takut teater ni agak hambar.... but bila aku saksikan sendiri.... pada aku... aku puas hati lahh... dari segi muzikal, watak semua mantap... tapi tetap ada beberapa minor yang mencacatkan... or maybe aku confuse... hahhahaha :))

antaranya... aku confuse... sebab ni adalah muzikal... sometimes aku perhatikan... macam miming pun ada.. maksud aku bukan nyanyi secara live... ada beberapa lagu yang aku rasa.... if dorang nyanyi live mesti lagi menyentuh jiwa... macam lagu time Uda mahu berangkat ke Kota.... ntahlahh just pendapat jer... :P

another one.. watak Uda yang dilakonkan oleh Razali... aku rasa... macam tak berapa nak mantop... ntahlahhh dari segi suara dia.. aku rasa macam bukan dia jer nyanyi... sebab tone suara dia memang berbeza... sampai lahh di ending.... :-?

aku tertanya tanya.. adakah selama ni yang nyanyi ialahhh Syukor Ibrahim yang memegang watak pemain violin yang buta.... kerana ending si mamat ni ada menyanyi sebuah lagu dengan jayanya.... hehehehehhe :P

lakonan Misha Omar pun pada aku agak berjaya kali ni... lontaran suara dia ketika menyanyi usah dipertikaikan... sememangnya feel dia tu ada.... great for Misha yang baru berjinak jinak dalam dunia teater.... :)

sepanjang persembahan teater muzikal ni 2 watak ni pada aku lebih menonjol aku tak tahu kenapa.... ni pada mata aku lahhh... :P 2 watak tersebut ialahh... watak Malim dan watak Utih..

pada aku watak Malim yang dilakonkan oleh Aris Kadir... lebih menonjol... dari segi gerak tari mahupun lontaran suara... ntahlahhh... maybe ramai yang kata si Razali ni control sangat kot... tapi serius... sememangnya watak Malim lebih menonjol... pada aku lahh....;))

another one watak Utih... lakonan si Rosdeen Suboh.... atau aku lebih kenali dia dengan Ramli Sam Sam.. :)) watak Utih pun lebih menyerlah... lebih menghiburkan.... Great Job buat saudara Rosdeen....=d>

hemm.. kira pada keseluruhan... aku macam rasakan... watak hero tenggelam plak... hahahhaha... kali.... tapi apa apa pun... jalan cerita... dan keseluruhan cerita pada aku.... masih lagi baik lahh... wahhh dan dan jer... dan aku cukup suka lagu lagu yang ada dalam teater ini.... if ada dijadikan cd confirm aku akan beli... :P

so begitulah pandangan aku untuk teater ni... ni pun pada mata kasar aku... yek... hahahhaha.. aku pun bukan nyer terror bab bab ni... hahahahah... :)) so selagi ada masa... apa kata korang gi layan ;))

macam biasalahh... stayTuned for next entry ok ;)

TakSangkaYer... :-t
.

4 ulasan:

Adam Arjuna berkata...

tengok...

slalu tgk teater tak ajak aku...

haish...

KeMatZ berkata...

choii... hari tu aku pujuk sampai nangis nangis ko kata tak minat... choiiiii.....

Adam Arjuna berkata...

huh.. dah jd pengulas teater pulak... hebat kawan aku sorg ni..

KAGUMMMMMMM!!!

KeMatZ berkata...

tapi masih belum mampu mengulas seperti ko.... :(

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin