Rabu, 21 Julai 2010

bon odori....

.
selesai jer majlis wedding si Aimie... kitorang meroyan dulu di Putrajaya... around 5ptg jer kitorang terus berdezupp ke tempat yang dituju... ke mana ye... :-? heheeh... ke Kilang Panasonic Shah Alam.... untuk layan festival Bon Odori... :P

actually event ni katanya every year ada... so last year CikSukaHati dan CikPza ada pergi tanpa mempelawa aku pun... tup tup dorang up gambar.... sungguh choii :( so this time dorang ajak aku... so aku pun mahulahh lihat bagaimana meriahnyer event ini... :P

sampai kawasan 19 20 ni jer jammed dah macam cilake jer... parking semua dah penuh... finally decide parking kat bahu jalan kat bulatan jer... slumber jer kan.. dulik apa... then berjalan kaki lebih kurang 400meter... lebih kurang lahh aku pun tak ukur secara tepat pun.. main hembus jer... :)


memang ramai... ramai gak berjalan kaki bersama kaki.... kira mendapat sambutan gak event ni... dan aku perhatikan ramainyer cina yang mai... tapi melayu pun ramai gak... dan yang kagum tu... ramai gak melayu yang mai dengan set yukata siap... serius... menarik... :)

hemmmm so aku pun apa lagi.. duk snap snap jer gambar yang mana aku suka... hahahha time tu aku pun tak tau nak beli apa... just beli satu ikatan kepala... yang tertulis bahasa jepun.... yang berbunyi KAMIKAZE.... heheheheh :P

cikSukaHati dan CikPza.... dengan gaya mereka.... hehehehe CikSukaHati siap buat satu posse sama macam last year dia mai... hhahhaha katanya dia nak buat posse tu every event ni if dia attend.... hahah dah macam trademark dah plak... huhuhuhu :P

selain menanti persembahan tarian Bon Odori tu... sempatlahh kitorang duk meroyan mencari apa yang boleh di makan... macam aku... sempat lahhh duk membeli Dorayaki... wakakkaka tiba tiba feel ala ala doraemon plak vollehh... :))

orang dah semakin ramai... finally tarian pun dimulakan.... so kitorang pun sama sama menari.... but ialahh aku ni pun first time... so agak failed lahh gak... but sometimes benda macam ni menarik gak... semua bersamam menarik follow apa yang penari diatas pentas persembahkan....

kalau korang nak nengok... sila layan clip bawah ni.... \:D/





tiba tiba aku rasa macam nak berlatih tarian ni... so next time if aku turun dengan lengkap yakuta.... so boleh bersama sama enjoy menari... huhuhuh amacam... hahahha :P

so begitulahhh.... event ni pun tamat around 9 malam... tapi kitorang dapat gerak pulang around 10 lebih gak... kerana kereta kitorang kena block... bodoh nyer yang gi double park kat bulatan... lepas tu ko keluar lambat.... dasar hannjjjjing sangat.... dah tercongok aku ngan CikSuKaHati di tepi jalanan... macam apa.... choiii

so begitulahh kisahnyer cerita aku duk layan BonOdori.... tu lahh ingat nak simpan duit beli Yakuta lahh... sure mahalkan.. nak nak big size macam aku ni... mahu kena tempah bagai... wakakkakak... =))

so as usual... stayTuned for next entry ok ;)

TakSangkaYer... :-t
.

4 ulasan:

HaZiFah berkata...

yukata....bukan yakuta...sebut btl² yukata~~ hahahahhahha cm penat ja nk menari cm video 2nd tu? huiii mau sakit belakang ko!!!

KeMatZ berkata...

kenapa aku google tulis yakuta... kimono for men.... hemmmmm ke yang perempuan yukata.... lelaki yakuta.... wakakkakaka

sebab tu kena praktis heheheheh :P

sukahati berkata...

yakuta ker yukata ker....janji baju kurung tehtap kehlassss :p

Adam Arjuna berkata...

anatano namae wa nan desu ka?

watashi wa arjuna-san desu.

watashi wa mareshia jin desu

anatawa jin desu ka?

hajimimashite! dozo hisrushiku..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin