Isnin, 19 Julai 2010

Broga Again.....

.
Broga Again.... :-? ya... kali ni dah 3 kali aku naik ke BrogaHill... kali ni pun sebab ingin memenuhi impian member aku si AdamArjuna yang teringin naik atas untuk ngetest camera dslr dia tu... so... memandangkan aku free... on jer...:P


seperti biasa planning naik awal pagi... so kitorang semua sampai kat kaki bukit... around 6.40pagi gitu... bila semua dah ready... perjalanan pendakian bermula... hahahhaha walaupun dalam 6 orang yang mendaki kali ini... aku jer yang pernah sampai... tapi aku just kata ngan dorang... korang follow jer track ni.... nanti tunggu aku kat atas.... vollehh... :P

kali ni aku rasa mcam kepenatan mendaki tu... kira oklahhh... dah nak tengah baru aku stop... wakakka.. giler ko.. dah lama tak exercise... duk dalam aircond jer... apakahh.. but nasib tak muntah hijau time naik tu... aku duk risau gakk kot kot pitam ker...;)

sampai check point pertama... around kul 7.25pagi... time ni matahari agak cepat naik... so tak nampak sangat... hahahha... so bermula lahh photoshoot bagai... kali ni kitorang beria bawa prop bagai.... antaranya guitar buruk aku... hahahahha slumber jer... main tak seberapa... but untuk posse bukan kluar bunyi pun kan.... :))

memang kali ni purpose masing masing just photoshoot... aku pun just sampai checkpoint 2 jer... tak ada sampai ke puncak or check point 3 hahahahha... sebab semua nyer just nak bergambar... but 2 daripada kitorang berenam sampai lahh ke puncak sana... puncak broga lahh bukan puncak tok wan tu.... :P

atas ni akibat pengaruh citer Mantera.... yang aku baru layan malam sebelum aku gi naik broga... wakakka... sempat tu baca mantera ciptaan aku sendiri... korang nak cuba... huhuhuhuhu

"WAJA WAJA WAKA WAKA TZAMINA MINA EH EH WAKA WAKA EHH EHH"
:p

kali ni aku siap tertido lagi kat atas tu... wakakka... ntah apa apa ntah... time aku tido tu siap aku dengar bunyik clik clik camera jer... sure ada yang duk snap gambar time aku tido... lantok pi lahh... aku peduli apa... but memang nyaman time tu.. hahahhaha..... :P

setelah aku lena di ulit mimpi.... sedar jer try cari dorang... ingat dorang sampailahh ke check point 3... rupanya tak.. dorang memang duk area situ jer... so aku join.. kali ni gigih nak turun ke area pokok yang just tinggak batang and ranting tanpa daun bagai... nak shoot punya pasal... :)

last last time naik semula... finally aku tumbang menyembah bumi... tiba tiba cramp sampai ke peha... dammed.... nasib dapat handle cepat.... then naik semula... lepak kejap... then sambung... photoshoot... lepas tu ada hati nak shoot lompat lompat ala ala kanak kanak rebina gitu..... :P

hemmm dalam banyak banyak berposse... tak banyak bergambar ramai... ramai lehh kira kot.... antara nyer gambar ni... hahahahha gambar berempat... 2 lagi aku tak sure mana dorang menghilag... rasanya dah turun kot... choii.... :P

bila dah lama sangat... cuaca pun dah semakin terik... around kul 1030 gak kitorang pun decide nak turun.... lagipun aku ada hal... nanti tengah hari.... so turun... dah turun... lepak hilangkan dahaga jap kat McD Prima Saujana.... then around 12 gak baru cargon pulang.... :P

so gitulahhh berakhir xpdc ke BrogaHill kali ni... thanks a lot pada AdamArjuna kerana menjadi photographer.... sila update blog anda yang SenseOfView itu ye... hahahahha tak sabar melihat hasil anda.... and pada Dean... pun thanks sebab sudi guna BabyG9 ku... untuk snap gambar ku... :P

so nak tahu apa event seterusnyer... as usual... stayTuned... for next entry...;)

TakSangkaYer...:-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin