Khamis, 29 Julai 2010

one nite only .....

.
kembali menghapdet blog aku ni... so this time aku nak sharing citer pasal last weekand... sabtu lepas.... sabtu lepas tu... aku memang dah plan malas nak mai office.. tapi ntah apa kelencut ntah.... dapat ON CALLED... kena mai... coz aku kena sign up modeling report.... "CHOII" sungguh... :|

so bila sampai... settle everything... buat kerja sikit... apa apa yang patut then lepak lunch ngan AB Clix.... lepas lunch... tiba tiba hati terniat nak hantar MyBoo ku mandi... well dah berapa minggu dia tak mandi.... kebetulan... si Nurul pun nak hantar Jossy dia mandi gak... so gerak lahh mencari CarWash.. :P


ketika... MyBoo & Jossy ni mandi lahhh... tiba tiba.... aku yang tengah sedap menikmati TehAis kat warung berhampiran CarWash ni... berkata... JOM BUAT KERJA GILER.... time tu si Nurul & Wadi dah blur.. and tanya nak ke mana...:-?

pada mulanyer... aku just say Melaka.... tiba tiba aku rasa tak best.. coz kalau Melaka aku pernah buat... and just for makan ikan bakar... so tak berapa intresting.... ntah macam mana... otak ni lehh plak terpikir pasal Nite Safari... terus say... TAIPING amacam.... :-O

Nurul & Wadi just... blur and finally just say siapa lagi... try call si Anne tanya mahu join tak.. coz si Anne time tu dalam class tengah mentelaah ilmu... heheeh :P finally.. ding dong ding dong.... CONFIRM.... ke Taiping... with Jossy.... :P

park MyBoo kat office... around 5.30 cargon... ke Shah Alam untuk pickup si Anne... selain kitorang berempat... si Dean pun join gak... so berlima gerak.... around 6++ gak lahh baru kitorang keluar Shah Alam menuju ke Taiping.... dammed.... kerja Gilakk.. :))

berhenti jap kat area RNR Tapah... untuk relax sebentar... and aku mencari something yang boleh aku control mata aku dari terlelap... hahahahha tak bleh blahh... hehehe... so lepak lepak... isi perut ala kadar... coz tiba tiba si Wadi ajak lepak pekena Mee Udang plak.... bila sampai sana... so what for nak makan beria kan.... heheheh :P

time dalam perjalanan ke Taiping... tiba tiba Anne leh say bukannyer PakYah ada kat Taiping ke balik kampung.... :-? kitorang pun kata... a`ahkann... so plan roger bila kitorang dah susur keluar dari Tol Taiping... :P

bila dah susur kluar.. Anne menjalankan tugasnyer dengan called PakYah... time borak borak.. si Anne lehh tanya.. PakYah tak terkejut ke.... hahaahah... jawapan tak bleh blah diberikan oleh PakYah.... mana tak nyer... lehh plak dia kata... Kalau ada Azam.... percaya ajer.... wakakkaka =))

so decide jumpa kat kedai Mee Udang area Taiping....

time kat gerai tu... miss communication telah berlaku... di antara Wadi ngan PakYah yang telah salah beri direction... coz Wadi confuse The Store Kemunting or Taiping.... nasib Wadi tak kata The Store Plaza Alam Sentral... wakakkaka :P

so melepak lahh kitorang menikmati mee udang yang tak berapa nak KICK tu.... :( memang aku tak suggest sangat kalian untuk ke situ.... gerai mana...? gerai ni depan Hotel LEGEND dan bersebelahan CIMB BANK....

bukan apa.... first... service bapak lembab ok.... aku lehh terima kalau ko service penyedian itu lambat.... tapi kalau service lain pun lambat... apakah.... antara service yang lambat... kemaskan meja.... lihat.. aku plak kena lap meja tu... apakahh ~X(

lepas tu ko nyer service penyediaan pun dah lahh lambat.. leh plak ko amik order pun lambat... so bertambah tambah lambat lahhh kerja ko.... bengong... then tukang amik order muka bapak hazab tak reti nak senyum....

choii... ko ingat gerai ko ramai orang dah maju lahh ke... so ni lahh nasib ko kalau tiba tiba orang luar mai... dan tak mungkin aku akan jejaki lagi gerai kamu..... SERVICE GERAI ANDA TOTALY OUT..... sorry to say.... sampai PakYah yang baru sampai pun kitorang suggest beli air kat 7eleven.... nak tunggu dorang amik order.. ada sampai ke Subuh baru dorang mai amik...:-w

time duk menyembang ngan PakYah... tiba tiba.. baru teringat.. purpose mai ke Taiping... Nite Safari... so baru terpikir... Nite Safari sampai kul berapa bukanyer...:-? google jap... tup tup baru tau kul 12 dah closed.... time tu dah kul 1030.... apakah... mana sempat just 1hour nak pusing Zoo Taiping tu.... terus blur... choii NiteSafari just sampai kul 12.... buka lahh sampai 3 pagi... kata Nite Safari... apalahhh... :P

last last... mulut aku ni.. sajhe suggest.. jom pi Padang Kota... pekena pesembur.... erkkkk.. :-SS tapi unexpected... PakYah leh kata JOM... naik Exora dia.. tinggalkan Jossy at umah Kakak Ipar dia.... heheheeh dammed.. serius unexpected... Kerja Gilakk sungguh... ;))

so singgah jap umah Kakak Ipar PakYah.... amik ko... lehh plak kitorang dihidangkan dengan durian... erkkk.... so si Anne, Wadi and Dean... bagaikan sebulan tidak makan... begitu berselera menikmati Durian... hantu durian sungguh.... aku ngan si Nurul... just nengok ajhe gelagat mereka meratah durian.... duria meratah ke.... hahahha main hembus jer aku.... :P

so selesai lepak makan makan... around 12 mcam tu... bermula lahh kitorang punya xpdc mencari pesembur di malam hari.... dari Taiping menuju ke Padang Kota... hahahhaha... berjaya gak mencilok PakYah di kampungnyer untuk join sekali kami buat kerja gilakk...;)

sesampai jer... padang Kota around 1.30 pagi macam tu lahhh... hahahha.... sampai nengok port makan Pasembur Melayu dah tutup... so malam tu just melepak bergambar bagai sambil menikmati angin bayu air laut tepi padang Kota.... :))

so dah lepak lepak.. shoot shoot sana sini... decide cari port mengeTEH... finally jumpa one Mamak Stall... and lepak mengeTEH.... dammed... tiba tiba aku rasa kelakar.. turun Penang just nak mengeTEH.... serius shit.... KERJA GILAKKK.... :))

then bila dah selesai mengeTEH... pulang lahh ke Taiping kembali.... after Tol Juru.. PakYah dah tak leh handle lagi sterring exora dia.. so dia pass ke aku.... around kul 4 pagi.. sampai Taiping.. terus change amik Jossy... and kitorang berlima terus shoot pulang ke KL.... :P

berhenti kejap kat RnR Bukit Gantang... coz something happend... hahahha tak bleh blah.. ntah apa apa ntah... bila everything ok.. kitorang continue gerak pulang ke pangkal jalan.... :))

sampai di KL around 7 pagi.. singgah breakfast area Subang.... selesai breakfast.. singgah office amik MyBoo.... bila aku dah amik MyBoo.. terus balik umah... and flat...:|

so begitulahhh ceritanya.... kerja GILAK kami

SHAH ALAM >> TAIPING >> PADANG KOTA >> TAIPING >> SHAH ALAM = ONE NITE ONLY.... seriusly kerja GILAKKKKK....:))

but... apa apa pun... kami semua selamat... pergi dan pulang..... and time tu amat enjoy and dapat melupakan segala masalah yang kitorang hadapi.... hehehehhe serius.... memang seronok.... :)

so as usual stayTuned for next entry ok... ;)

TakSangkaYer...:-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin