Isnin, 12 Julai 2010

Konsert Gambus......

.
ok continue menghapdet blog...... last saturday berapa hb yer.... dammed lupa.... :-? hemmm haa 3 July... on that day.. aku kena kerja half day... coz first week katanya... (tapi aku mula terpikir lately... aku mana ada first week ke apa... every saturday aku mai office... even sunday pun aku terpacak kat office... choii) so after working hour tu... petang nyer aku memang dah plan nak turun ke titiwangsa nyer tasik....

coz hari tu ada konsert gambus... motif aku nak layan konsert gambus bagai ni... wakakka... tapi memang pun.... tu pun bersebab kenapa aku turun ke konsert tu... huhuhuhuhu :P

kali ni kebetulan member aku si Dean follow... so around 5 kitorang dah ada... sambutan memang agak hambar.... tak tau kenapa... maybe sebab konsert gambus kot... wakakka... or maybe ada clash ngan another event kat area dataran.... maybe lahh kot :P

so around 5.30 gak lahh baru bermula... tak tau kenapa lambat... maybe harapan dorang nak penuhkan padang kot... wakakka... so selepas ajhe persembahan gamelan ke apa tu... hahahah serius aku fail bab bab peralatan traditional ni.... si Fauziah Gambus pun perform....:)


not bad gak suara minah dari sabah ni... terbaik ok... aku ada capture one video dia... as usual nanti aku sharing kat lain entry.... lepas si Fauziah Gambus perform... kitorang layan petikan Sape dari Jerry Kamit.... ni pun another pekara yang interesting pada aku....:)

selesai si Jerry ni mengoreng sape nyer.... another one team... aku lupa nama dia... apa gambus ntah.... hehehehe... aku pun layan layan gitu jer.... sebab dalam hati aku... just nak tunggu persembahan aweks berbaju kurung jer.... hahahhaha walaupun time tu mcam tak kelihatan jer.... :-?

finally.... aweks berbaju kurung pun naik ke pentas... as usual before dia perform dorang test test dulu.... then baru lahh perform ngan team Marhaens dia... dan kali ni memang menarik... lain dari yang lain..... nanti aku share video yang aku capture... hahahha kalau aweks berbaju kurung ni perform ofcoz aku akan capture... dont worry.... :P


amik ko... sempat lagi posse ngan aweks berbaju kurung itu.... sambil berborak borak kosong.... well dah lama actually tak turun time aweks ni perform.... huhuhuhuh..... kira hari tu memang gigih aku turun padang ok.... :P

tapi dalam event tu.... aku ada ternampak satu keunikan.... yang membuatkan aku kagum... ok... nak tahu apa.... cuba lihat... :)

cool kan... hanya berkain batik jer... minah salleh ni mai layan event ni..... korang imagine dia begitu selesa berjalan jalan di Kuala Lumpur dengan hanya berkain batik jer.... cool beb.... kagum... =d>

so begitulahhh citer pasal konsert gambus tersebut... as usual... stayTuned for next entry.... video video akan disharingkan nanti... di next entry.... ok...;)

TakSangkaYer...:-t
.

1 ulasan:

HaZiFah berkata...

kalo foreigner b'kain batik jln keliling KL;org akan b'kata:"cool kan~" *coughAKUcoughCOPYcoughAYATcoughKO :p
cuba kalo org kita b'kain batik then jln keliling KL;org akan b'kata:"ni dtg dr ceruk kampung mana lak ni?"
heeeeeeeee :D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin