Selasa, 3 Januari 2012

Siri Jejalan 2012 - Perak Darul Ridzuan

.
cerita kali ni aku nak sharing pasal antara AZAM yang aku plan untuk dilaksanakan this year ... wallawehhh ... actually sembang sembang najis ni antara aku ngan housemate aku si Khai ... di mana kitorang plan on 2012 kitorang nak jejalan satu MALAYSIA termasuk SABAH SARAWAK ... [
tak kisah lahh daerah apa janji mewakili sebuah negeri ... dan kitorang kecualikan Kuala Lumpur, Selangor dan Johor tapi kalau terjejalan apa salahnya kan hhehehe :P ]

so time 31 Dec yang lepas ... time aku bersama housemate aku si Khai and Wahab duk sarapan kat Nasi Lemak Cikgu ... tiba tiba aku bertanya ... apa plan today ... jejalan ker mau balik tido ... mula lahh macam macam idea sakai keluar ... IKEA lahhh GAMBANG lahhh MELAKA lahhh ... hahahah ntah macam finally GUA TEMPURUNG ... :-SS

usha usha detail pasal Gua Tempurung ... finally decide ON ... dengan sehelai sepinggang ... tanpa dirancang mahupun pulang semula ke rumah untuk amik barang barang kitorang terus ajhe menuju ke UTARA ... utara lahh sangatkan ... lagi pun tak perlulahh bawa apa apa just one day trip ... gi balik ajhe ... KATANYA .... :)


around kul 3++ petang gak lahh baru kitorang sampai kat Gua Tempurung ... dan setelah bertanyakan tiket ... kitorang hanya sempat amik package 1 jer ... tour sampai ke Golden FlowStone jah ... target kitorang nak amik package 2 atleast tapi tak sempat apakandaya kan ... layankan jahhhh :(

berpeluh peluh jugalahh dibuatnya ... tulahh penangan kalau kurang exercise ... amik ubat ... hahahahha package 1 ni nothing sangat lahh ko dibawa oleh guide jejalan dan diterangkan jenis jenis bentuk bentuk yang terdapat dalam Gua Tempurung ... kiranya bentuk tersebut terjadi secara semula jadi .... dan macam macam bentuk ada ... ko nak kucing ... alien ... kuda laut ... dolphin semua ada ... even OSAMA pun ada ... [ time ni aku terpikir before OSAMA terkenal dorang gelarkan siapalahh bentuk batu tu kan .. ke kewujudan bentuk tu after OSAMA glamour gitu ... :-/ ]

selepas kitorang sampai kat check point Golden Flowstone tu ... brother yang guide kitorang pun selesai menjalankan tugas beliau ... dan kitorang bebas nak buat apa sepanjang perjalan kembali semula ke pintu masuk [ kira keluar semula dari gua ] so time ni lahhh time itu kitorang posse ala ala AMERICA'S NEXT TOP MODEL .... curtlastttt hahahahahha :D

ok gambar atas ... kononnya berjaya juga memenuhi impian nak ke Gua Tempurung ... tapi tetap tak puas hati ... bakal return kembali dan plan nak amik package 4 atau namanya GRAND TOUR (WET) wallawehhh ... mesti best ... katanya siap kena merangkak and pakai touch light bagai ... siap kena berenang ... wow ... habis sure tak lehh bawa camera kan ... hemmm kenalahh beli casing kalis air itu macam ... ok akan cuba untuk merialisasikan impian ini ... hehehehe JIAYUKKKK :P

atas ni ... satu tempat yang aku rasa ... if still ada mesti menarik cantik kebaboooo lahhh untuk mereka yang mai ke Gua Tempurung ... Xtreme MotorSports Park ... wow ... macam best jer ... tapi malangnya tempat ni dah ditutup ... tak tau kenapa ... dan aku pun tak tau kewujudan benda ni ... mesti tempat ni tutup coz tak laku kan ... tapi tu lahhh kurang promotion lahh tu ... apa nak buat ... tak ada rejeki katanya ... :|

so selesai ajhe aktiviti ... kitorang terus menuju ke bandar IPOH ... tujuan aku nak singgah ke rumah abang aku amik barang ... ada ole ole katanya untuk aku ... wallawehhh tak sabar jer rasa nak gi amik ... so terus jer ke IPOH ... tapi sebelum ke rumah abang aku ... kitorang singgah pusing pusing bandar IPOH ... well dengan konsep REDAH JERRR and nengok SIGNBOARD yang ada ... finally lepak kat area STADIUM PERAK

itu pun sebab setelah gi port makan yang dicadangkan oleh abang aku tutup ... then lihat area stadium macam ada event menarik ... tu yang terasa nak menyinggah tu ... rupa rupanya ada ... event permotoran berkuasa tinggi ... wallaa ... :D

tapi time kitorang sampai dah habis dah event ni ... dorang ni pun semua dah sedikit sedikit beransur pulang meninggalkan pengkaran stadium ... so kitorang pun jejalan untuk memastikan apa yang berlaku selain event tersebut ... rupanya ada event sempena sambutan tahun melawat PERAK 2012 katanya ... wallaweh ... macam secara kebetulan jer ... tiba tiba idea giler mai ... :-?

setelah bincang ngan Khai ngan Wahab .. finally aku amik phone called si Farid and Haiza ... apakah .. tiba tiba aku kena called dorang ... well kalau siapa kenal aku .. mereka mesti tau yang aku akan berkerja di 1hb tak kiralahh 1hb tu cuti apa pun aku kena mai kerja ... so setelah deal baik ngan Farid and Haiza dan mereka setuju untuk backup kerja aku ... akhirnya aku set kitorang teruskan Siri Jejalan 2012 kitorang dengan bermula dengan Negeri Perak Darul Ridzuan ... :)

so jejalan nengok apa yang ada ... kemudian gerak menuju ke rumah abang aku ... tapi sebelum ke rumah abang aku ... kitorang gi JUSCO KINTA CITY ... untuk mencari persalinan diri akibat jejalan tanpa dirancang ... ialahh ingatkan akan pulang semula ke kota lumpur coz esoknya [1hb] kena kerja ... :|

so selesai beli benda benda yang patut ... aku tak beli sangat lahh coz fikirkan baju lehh pinjam abang aku nyer baju ... hehehehe so just beli berus gigi jer ... hahah :D selesai jer ... roger abang aku ... then lepak dinner kat area BERCHAM kot ... masakan thai cam tu ... after that kitorang terus balik rumah abang aku kat area Lang Buana mana ntah ... hahahah [
matilahh kalau abang or kakak ipar aku baca :-SS ]

so nak tau apa citer seterusnya ... dan ke mana kitorang tuju ... untuk misi Jejalan 2012 PERAK ni ... stayTuned for next entry aku yek .... ;)

TakSangkaYer ... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin