Ahad, 28 Mac 2010

AntaraBandar >> MenujuPuncak >> Pyramid >> KL Drift = "NakDeMaM"......

.
sabtu lepas.... bangun pagi... nothing planning... jadi aku just bersiap... and menular ke AntaraBandar... kot kot ada benda yang aku boleh settlekan... umpama secara kebetulan.... memang ada... so kira berbaloi gak aku menular ke sana... ada beberapa yang aku leh settlekan.... :P

tapi ketika petang after lunch time... tup tup tak ada letrik kat kawan AntaraBandar tu.... membuatkan ko rasa... dammed.. apa nak bikin.... then mood sudah down.. kebetulan EnAdam sms ajak gi MenujuPuncak.... so set... :)

gi umah EnAdam.... park kereta kat umah dia.. naik Arjuna EnAdam... lalu kami pun menujuPuncak.... sampai... ajhe.... menujuPuncak... satu jer yang aku lehh katakan.... "WHAT".... "HAMBAR SEHHH".... :(


mesti kalian tertanya apa yang ada kat MenujuPuncak... dan apaka sebenarnya code yang aku gunakan itu.... ok.. actually kitorang ni turun ke Karnival FPM.... mean karnival anjuran Fakulti kitorang zaman belajar di UiTM... dan bertempat di Puncak Perdana... heheheh :P

purpose kehadiran kitorang memang tak ada purpose pun... just ingin mengimbau tempat kitorang menimba ilmu di mana kitorang nilahh batch yang tercampak kat situ time permulaan pembukaan kawasan puncak tu... sebelum another Fakulti mai tercapak ke sini plak... hahahha :))

kembali sembang pasal Karnival.... pada aku memang agak hambar... tak tahu kenapa.. macam kurang dapat sambutan.... ntah mana perginya student student FPM aku pun tak sure... maybe semua balik kampung kot... biasalahh event event macam... kadang kadang memang tak ramai pun student involve... nak nak mereka yang scorer... maybe :-?

selain tu.. kitorang pun berharap dapat jumpa lecturer lecturer yang pernah mengajar kitorang... ialahh kebetulan pada hari tu gak.. ada Hi Tea... bersama ALUMNI FPM.... (kalau ikutkan kitorang ni layak untuk join sama) but... tiada apa apa information pun pasal ni.. aku tau pun thru Adam.. ialahh dia kan Mantan MPP... opss... :P

mungkin team penganjur gagal dalam bab mengesan ahli ALUMNI FPM ni kot.... hemm ntahlahh... lecturer yang ada hari tu pun aku just jumpa 2 orang... EnJuwahir dan EnSazili (aku hampir lupa nama lecturer ni aku just ingat Lecturer MyReds bolehh ;) ) ni pun kitorang jumpa then dorang tarik ajak lepak mengeTEH kat tempat berlangsungnyer ALUMNI tadi.... and time ni gak EnRafi dan PnAyu sampai and join kitorang.... :P

lecturer lain... aku tak perasan plak.. kalau aku perasan pun PnHaliza.... another lecturer memang tak perasan kot... ke kitorang tak selisih ngan dorang... maybe lahh kot... tapi kitorang memang dah leh agak dah benda ni memang kerap berlaku since kitorang as student pun lagi.. penglibatan lecturer memang selalu agak hambar.... sorry to say that... tak kiralah apa event yang student anjurkan... accept DINNER FAKULTI jer... rasanya semua lecturer muncul... erkkk :P


setelah lepak lepak mengeTeh dengan 2 Lecturer di atas kat area Lepaking Hall dalam pejabat FPM... tak sangka dorang now ada tempat lepaking.... ada banyak perubahan FPM... good.... kitorang pun meronda melihat booth booth yang ada...

dan aku pun membeli kuih hijau.... walaupun rasanya tak seKICK macam makcik yang juat ketika zaman kitorang belajar dulu... dammed.. kuih hijau ni banyak kenangan buat aku... bersama... si Sharina dan Sazreen.. kalau citer sure gelak gelak issue Kuih Hijau ni... hahah :P

EnAdam dan EnRafi sempat shooping baju kat situ... hahah PnAyu beli cupcake... then selesai meronda kat booth.. kitorang terus lepak kat Kandang..... membasahkan tekak masing masing.... hehehehe....

ketika lepak minum minum... tiba tiba termuncul idea mahu menonton... and unexpected.. semuanyer setuju... hahaha.. dammed cool... and kebetulan EnAdam memang dah book tix wayang kat Pyramid.. so terus... cargon gerak ke Pyramid....

sampai di Pyramid... amik tiket... then menular window shopping... jap sementara tunggu time untuk menonton... bila tiba masanyer.... kitorang pun mula menonton.. ceritanya ialah... Evolusi KL Drift 2.. :)

mengenai Filem ni... apa yang aku boleh katakan... pada aku lahh.... watak Joe dan Ery lakonan Aaron Aziz dan Shaheizy Sam jer yang menghidupkan cerita ni... lain... hemmm... watak meleret kisah Sham (FaridKamil) aku rasa tak perlu kot.... ntahlahh....

tapi paling tak bleh blahh... dan tak tau kenapa perlu macam tu... dan masih lagi menjadi tanda tanya... sampai aku rasa dah pernah keluar dalam program RosyamNor... FENOMENA SENI kalau tak silap aku... mengenai lakonan sebagai seorang penguatkuasa....

terus aku rasa cerita ni dah macam cerita pendidikan sekolah rendah... giler skema ayat yang digunakan.... begitu tersusun pengunaan tatabahasa mereka... perlu ke... real life macam tu ker.... :-? ntahlahh kan... dont know why.... abaikan..

tapi kalau bab bab aksi... cerita ni aku boleh katakan agak menariklahh... dan sememangnya aku katakan tadi... watak Joe dan Ery sememangnyer mantap... syabas pada Aaron and Sam..... another one thing.. lagu tema pun menarik wakakka.. suka aku layan.. bolehh...

"bila kau mendengar kau terasa hangat"

erkkk motif sempat nak nyanyi bagai... wakakka.... settle menonton kitorang menyinggah untuk dinner plak.. and lepak lepak sambil borak borak.... after that... terus balik...

dan aku plak rasa badan aku macam ada virus dah mula menyerang.. tiba tiba rasa macam nak demam... but alhamdulillah... time aku mengarut bercerita dalam blog ni... aku sihat... dan tak jadi untuk demam... NakDemaM jer kot.... hehehhe....:P

so gitulahh kekdahnyer.... as usual stayTuned for next entry ok..

TakSangkaYer... :-t
.

2 ulasan:

Unknown berkata...

aku patut pegi tgk ker tak citer KL Drif tuh??aku dh lama tak tgk wayang..so klu g tgk pastu kecewa taknak la kan..hahahha..tp cam nk g tgk

KeMatZ berkata...

hahahah depand lahhh but pada aku aksi dan watak aaron dan sam ok... yang lain jer tu meleret... wakak

ntah... wakakka

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin