Rabu, 3 Mac 2010

ANTARA.....

.
ANTARA.... sabtu lepas... aku berkesempatan menyaksikan persembahan teater ANTARA yang dipersembahkan di Istana Budaya.... seperti biasa kalau melayan teater di IB aku sememangnyer ditemani oleh orang yang menjebakkan aku ke arah dunia teater ni... tapi just sebagai penonton bukannya aktivis teater bagai.... siapa lagi kalau bukan CikSukaHati....

so around kul 8 macam tu aku dah berada kat area IB... coz aku pun dari kenduri kahwin dan melepak berkelah (bak kata EnFaizal) di rumah kak Kunyeet.... terus shoot ke IB... malas nak balik and kluar balik..... so sampai jer... parking full house ok... tempat biasa aku park pun full... perhh sambutan hangat aku rasa... :P

so CikSue kita sampai around lagi beberapa minit pintu nak tutup.. coz dia pun fail mencari parking... so bila dia dah sampai terus masuk dan cari port.... tapi bila nengok dalam dewan tak lah penuh sangat... kenapa parking full... maybe ada event lain di luar area laman kot... maybe :-/

so dapat sit then menonton lahh persembahan teater.... :)

tapi apa yang aku boleh katakan... hemmmm aku dalam keadaan blur.... kenapa... sebab aku mushkil... aku ni berada dalam persembahan teater yang dixtraturn oleh persembahan nyanyian ataua sebuah persembahan nyanyian dixtraturnkan dengan persembahan teater... :-?

ok tutup lahh issue di atas.... jalan cerita persembahan teater pada aku.... tak berapa nak banyak isi pun.... tapi apa apa pun... aku seronok menonton babak IBLIS dan ketika di alam neraka.... prop semuanya kira dah kena dah.... dan memang agar ngeri juga lahh...

tapi... bila ko dah focus.... bila nak sampai klimax ajhe.... tup tup stop diselingankan dengan persembahan nyanyian... terus ko rasa macam something wrong sambil berkata.... APAKAH...????

pasal persembahan nyanyian... bukan aku nak kata persembahan dorang tak best... semua penyanyi menyampaikan lagu dorang dengan baiknyer.... terutama bang JAMAL dan kak Ziana.... terus aku kata... dapat gak nengok live bang JAMAL dan kak Ziana nyanyi di Istana Budaya.... huhuhuhu :P

tapi cuma konsep ni aku rasa kureng kenalah... ntahlahh... maybe ni pendapat aku... tak tau tetamu yang lain rasa macam mana.... hemmm... :-?

another issue yang aku rasa bertambah mushkil... bila sessi autograph.... ternyata.... senarai artist yang menurunkan signature mereka semuanya.... penyanyi.... malah pelakon teater hanya Fahrin dan Nasha Aziz ajhe.... yang pada aku scene dorang hanya sekejap jer.... tapi diangkat sebagai watak utama....

pada pandangan aku... malam tu.. watak yang paling menyerlah haruslah watak IBLIS... yang dilakonkan oleh saudara Azhan Rani... pada aku beliau sememangnya berjaya membawakan dan menghidupkan watak tersebut dengan jaya... kagum aku.... tapi itulahh.... aku mushkil kenapa beliau tiada dalam senarai watak utama.... maybe sebab watak beliau IBLIS kot.... maybe :-/

so bila aku perhatikan sessi bersama peminat... senarai artist yang ada memang majoriti penyanyi.... so aku baru sedar... sememangnya malam itu aku menonton sebuah persembahan nyanyian... yang diselangi oleh persembahan teater..... heheheheh :P

so abaikanlah... nak comment banyak pun dah berlalu... cuma apa yang aku lehh katakan aku rasa lebih berbaloi melayan teater TANDA compare this teater.... cuma bagi aku malam tu... yang bestnyer dapat layan show bang Jamal dan kak Ziana live di ISTANA BUDAYA.... huhuhuhu.... dan another keseronokan... bila dapat bergambar bersama... Amy Search dan Pontianak Malaysia.... Maya Karin.... aauuummmmm :P

with Amy Search

Maya Karin.... dammed hot..:x

so begitulahh.... berakhirnya tontonan teater ANTARA... apa yang aku tulis di atas hanya pendapat aku jer... nak comment lebih lebih nanti ada plak yang kata... aku apa tahu.... bukan nyer orang seni... wakakkaka kan.... so... just share apa yang aku rasa jer.. bolehhh hahahha.... so... gitulahh ceritanya....

seperti biasa.... stayTuned for next entry ok....

TakSangkaYer... :-t
.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin